Gå til innhold

PSU - Strømforsyning 350W


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I og med jul så har jeg bestilt et MSI Geforce 6800GT kort :w00t:

Det eneste er at den trenger minimum 350W :ohmy: og min PSU er på 300W av denne typen.

 

Vil det være lurt å bestille denne eller er det greit å bestille en på 400W?

 

Min maskin er:

P4 3.0 HT Fujitsu Siemens chipset 848

512 RAM (2x256DDR-SDRAM PC3200U CL 2.5)

2 x 160 gig HD

Geforce 6800 gt 256 mb

Audigy 2 lydkort

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapt svar :)

Men jeg fant ut at på komplett hadde de en demo vare som har 360W for ATX og koster kr 295,-

 

Kjøper denne for å se om det holder i første omgang :thumbup:

Det var da billig...hmmm

 

[edit] oops..så ikke ditt svar DTW. Det sies at kortet yter dårligere og at systemet blir ustabilt. Kan krasje. Jeg svidde mitt forrige kort (fx5600 hadde en kjerne temp på 120 c :ohmy: ) og tør ikke ødelegge det nye.

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

tror at kansje sikkringen ryker...

 

aopen er forresten ELENDIGE strømforsyninger, hadde 300w, den taklet nesten ikke ustabil strøm, har nå TrueBlue 480w, ble 0 problemer da, man bør ha gode strøm-forsyninger...

 

edit: leif was here

edit2: en fin måte å teste kvaliteten på strømforsyning skal vist være å sjekke vekten, jo tyngre den er jo bedre er den...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

350W er helt greit for en normal highend pc i disse dager. Man kan også gå lavere, men da skal kvaliteten på psuen være god. Man trenger kanskje 400+ har man det siste innen cpu/3dkort i tillegg til altfor mange harddisker. Det som skjer hvis maskinen trekker mer enn d psuen kan levere er som regel at den rebooter under stort press.

 

Edit: Fins det ikke en kalkulator på nettet for hvor mange Watt man trenger?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

hmm.. det var rart! fordi maskinen min er oppe å går ennå :cool:

Like stabil og kortet ligger på rundt 54 grader..ikke er systemet ustabilt heller.

Dessuten er strømforsyningen rimelig overbelasta..tror den må være en av de bedre utgavene :D

Men burde likevel få tak i en med mer kraft..

Lenke til kommentar

Det jeg mener med å kjøpe over 400W er at det lønner seg alltid. Med tanke på evt fremtidige oppgraderinger osv. Er ikke helt med på den tankegangen: "Trenger ikke mer enn akkurat 350W, da kjøper jeg 350W"

Ikke bare watt som teller, også kvalitet--ampere osv..

Den qtec PSU en linket til her er kjent for å være helt på tryne :no:

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Mitt råd: Unngå Qtec uansett hvor mye Watt den kan friste med.

ok! :thumbup:

 

Men, kanskje jeg burde prøve først å se om det holder med 300W (?). Skulle sett tryne på kjerringa da jeg sa at jeg hadde bestillt et grafikk kort til litt over kr 3000,-. hehe Har også kjøpt ratt til poden og meg pluss trådløs headset.

Trenger dessuten mere ram *sukk*

 

JULENISSE....HVOR ER DU!!

Lenke til kommentar
tror at kansje sikkringen ryker...

 

aopen er forresten ELENDIGE strømforsyninger, hadde 300w, den taklet nesten ikke ustabil strøm, har nå TrueBlue 480w, ble 0 problemer da, man bør ha gode strøm-forsyninger...

 

edit: leif was here

edit2: en fin måte å teste kvaliteten på strømforsyning skal vist være å sjekke vekten, jo tyngre den er jo bedre er den...

Med dette sier du samtidig at Fortron Source har elendige PSUer, siden Aopen sine egentlig er FS med Aopen klistremerke på. har bare hørt positivt om Aopen/FS, så du må være en av de få som har hatt negativ erfaring på disse.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Oppsummering:

 

- Ikke kjøp q-tec

- Prøv den du har først, går sikkert bra.

- Ikke kjøp det billigste watt har ikke så mye å si hvis strømforsyningen ikke

leverer dette, kjøp helst North-Q eller F\S, men det finnes også andre

bra.

 

Det sies at kortet yter dårligere og at systemet blir ustabilt. Kan krasje. Jeg svidde mitt forrige kort (fx5600 hadde en kjerne temp på 120 c  )

 

Har du for svak strømf så vil den være ustabil ved å skru seg av osv, ikke svi kortet ditt.

 

aopen er forresten ELENDIGE strømforsyninger

 

Drizt - helt sant, Aopen = F\S

 

 

Edit: Du gjør ikke noe dårlig kjøp i den F\S psu'en du linket til i første post, den er veldig bra, yter ca 420W, er stille og dønn stabil.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...