Gå til innhold

PC til Counterstrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men uannsett, source blir jo offisielt i sommeren 2005, da kan ikke han sitte der med en drit pc.

 

Dessuten det må vi tenke litt på at han kan få muligheten til å oppgradere senere, blir litt kjipt for gutten hvis han sitter der med en skrangle pc og skal spille source med 30 fps.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Greit nok at det er CS maskinen skal brukes til, men ærlig talt, man kan vel være litt fremtidsrettet? Bare fordi man skal spille CS, så MÅ man ikke kjøpe en dårlig PC. Greit, CS krever ikke så mye i dag, men senere i livet vil han kanskje spille andre spill også.

 

Jeg ville personlig gått for det beste man kan få for 10000,-

 

Edit: Nexton: du bør skifte signaturen din. Max linjer = 5

Endret av Azton
Lenke til kommentar
1.6 krever faktisk en del og du bør kjøpe et nVidia kort, helst GF4.

Disse får du kjøpt brukt for ~500,-

 

Ellers passer det bra med et demobrukt nForce2 hovedkort fra Komplett,(300,-) en K7 prosessor som xp2500, (~1800 MHz - 700,-) 512 MB DDR, (700,-) Arctic Cooling T2/Aopen H600B, (800,-) 160-250GB Hitachi/Seagate, (900,-) 19" CRT, (2000,-) KT 2001Pro, (200,-) Mus, (300,-) CPU-kjøler (200-300,-)

 

Totalt = 7500,-

Jeg sitter i dag med en 2500+ 512mb ram, ati radeon 9700 PRO , som ikke yter 100% bra i cs. Om du skal ha deg cs (for den mest krevende) som feks meg, spilt i 5år og jeg er frustrert over fps droppene mine.

 

Om du skal ha deg cs pc.

kjøp så rask cpu som mulig som feks 939 3500+ og pc 3200 ram (512)

For all del, skal du game cs, kjøp enten de dyreste ATI kortet eller Nvidia kort. Alt som er bedre enn GF4 4600 er godkjent. pass på hvilket fx kort du kjøper.. masse low-end kort.. hør med andre som spiller cs. er vel det smarteste. Her har du i allefall min erfaring og krav fra 5år spilling.

 

og til de som sier 1.6 krever lite, dere har kommet FEIL

Lenke til kommentar
btw du som skreiv at en pc til 8000 for 3-4 årsiden funker til cs er litt på jordet.. jeg kjøpte min maskin for 3-4 årsiden for 17.000 og den holder ikke til cs 1.6 lengre

 

Amd xp1800, geforce4 ti4600, twinMOS 1024 pc 2700, msi kt3 ultra aru.

Den pcen der kjører 1.6 helt ypperlig. Husk at brukerfeil også reduserer ytelse! Hvor lenge er det f.eks siden du defragmenterte? :)'

 

CS kjøres jo som regel på latterlig lav oppløsning, og den pcen der SKAL klare det helt fint. Om oppsettet ditt gjør at den ikke klarer det, er det ikke sikkert alle andre gjør samme feil..

 

Om de som klager over fps-drop kjører 4x AA 16x AF er det ikke rart det går dårlig, desverre er dette noe mange ikke er klar over engang..

 

 

Chiller87: Kjør Omegadrivere med gamle OpenGL-drivere. Et must for alle som vil spille cs med Ati-kort.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Ja vell siden du vet mye bedre en meg hva maskinen min har av ytelse så... :ermm: Jeg defragmenterer jevnlig, og selv om det er en helt fresh instalasjon av xp med bare drivere og steam så gjør ikke det noe forskjell, jeg har skrudd av alt av aa og af instillinger samme gjelder vsync, har også klokket skjermkortet til det blir ganske så svett.. har også en fps config, kan vell nevne at venner av meg som kjøpte maskiner rundt samme tidspunkt har akkurat samme "problemet" med at man ikke får helt stabil fps.

 

Jeg har 100fps for det meste ja, men poenget er at når han kjøper en ny maskin skal ikke han kjøpe en maskin som ikke gir ha 100fps konstant... merk at systemet mitt takler cs, men det kjører det IKKE på 100fps konstant, på enkelte krevende baner med mye liv holder det rett og slett ikke..

 

Edit : jeg kjører foresten 640x480

Endret av gsn
Lenke til kommentar

gsn, det er ikke bare bare å konfigurere en pc, men pcen din skal det være mulig å konfigurere til å kjøre cs med tilnærmet, om ikke fullstendig konstant 100fps.

 

Er ikke meningen å kritisere deg, jeg spiller en del cs selv og vet hvordan det fungerer. Men jeg vet også hvor vanskelig det er å få maskinen til å yte det den skal i cs!

 

Husk at de nyeste driverne ikke alltid er de beste, særlig til eldre spill som cs.

 

 

Ble kanskje litt offtopic det her, men som dere sikkert forstår er jeg en av dem som mener en brukt pc med et ålreit skjermkort holder i lange baner. En som kjøper pc for å spille cs bryr seg som regel ikke om å kjøre alt på max, derfor holder en brukt pc mye lenger for dem enn for hardcore geeks som skal kjøre Doom3 i 1600x1200 med 6x AA og 16x AF, og forvente seg konstant flytende fps.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

hehe, som sagt, jeg har tilnærmet konstant 100fps, det er faktisk bare i exstremt sære situsjoner man kan risikere at den detter ned, men med et kjøp av en ny maskin skal dette i mine øyner bare ikke skje... feks på aztec med masse smoke og styr da kan den dette ned ganske så bra.. men å oppfordre noen til å kjøpe en maskin som kjører cs greit, og ikke perfekt ser jeg ingen grunn til..

Lenke til kommentar

Å oppfordre noen til å kaste bort penger på å kjøpe en pc som kjører cs med 5 mer fps for doble prisen ser JEG ingen grunn til.

 

Man kan få en brukt pc som yter det samme som din, gsn, til 3000, som kjører cs helt toppers. Eller man kan kjøpe en ny pc for 10000, som OGSÅ kjører cs tilnærmet perfekt

 

Er ikke på jakt etter dyre toppmodeller men en bra kombinasjon av komponenter som fungerer veldig bra til dette bruk.

Er ikke dette definisjonen av en grei brukt pc? :)

 

 

Fra bruktmarkedet på hw.no:

 

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=4362

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Men seriøst her, med de rette instillingene + litt klokking fikk jeg 100fps konstant (kanskje nedpå 90 i smoke) med dette systemet:

 

633mhz

128 RAM

GAMMELT nvidia tnt2ULTRA skjermkort

 

Så hvis du KLARER å sette på der riktige instillingene og alt det der, tar du CS glatt med de billigste, fungerende, komponentene på markedet.

 

Så ikke inbill deg at cs1.6 krever en monsterPC når det bare er du (ikke nødvendigvis trådstarter) som ikke klarer å stille inn rett....

Dette må være noe av det latterligste jeg noen gang har lest. Den maskina der hadde fps dropp i beta versjonene. Du har liksom 100fps i 1.6 konstant med den maskina der utenom når det kommer en smoke, da dropper du til 90... Siden du tydeligvis vet så mye om emnet tror jeg bare jeg selger maskina mi (som jeg nesten kun bruker til cs, jeg er 17btw), og heller går på søppelfyllinga og finner meg en søppel pc av det der slaget. Siden jeg ikke blir å merke ytelsesforskjell i cs :roll: er det jo ingen vits i å ha den pcen jeg bruker nå. Vær snill og legg ut config fila de da, du er tydeligvis god til å sette på de riktige instillingene. Så da er det jo bare for alle å gjøre dette, hør på IQ E.T og selg maskinene deres, gå deretter på søppelfyllinga eller drop innom en brukthandel/auksjon og gjør et kupp ved å kjøpe en pc til 500kr. Dere vil absolutt ikke angre siden E.T garanterer 100fps konstant utenom når det kommer smoke da får du 90. :w00t:

Lenke til kommentar
Men seriøst her, med de rette instillingene + litt klokking fikk jeg 100fps konstant (kanskje nedpå 90 i smoke) med dette systemet:

 

633mhz

128 RAM

GAMMELT nvidia tnt2ULTRA skjermkort

 

Så hvis du KLARER å sette på der riktige instillingene og alt det der, tar du CS glatt med de billigste, fungerende, komponentene på markedet.

 

Så ikke inbill deg at cs1.6 krever en monsterPC når det bare er du (ikke nødvendigvis trådstarter) som  ikke klarer å stille inn rett....

Dette må være noe av det latterligste jeg noen gang har lest. Den maskina der hadde fps dropp i beta versjonene. Du har liksom 100fps i 1.6 konstant med den maskina der utenom når det kommer en smoke, da dropper du til 90... Siden du tydeligvis vet så mye om emnet tror jeg bare jeg selger maskina mi (som jeg nesten kun bruker til cs, jeg er 17btw), og heller går på søppelfyllinga og finner meg en søppel pc av det der slaget. Siden jeg ikke blir å merke ytelsesforskjell i cs :roll: er det jo ingen vits i å ha den pcen jeg bruker nå. Vær snill og legg ut config fila de da, du er tydeligvis god til å sette på de riktige instillingene. Så da er det jo bare for alle å gjøre dette, hør på IQ E.T og selg maskinene deres, gå deretter på søppelfyllinga eller drop innom en brukthandel/auksjon og gjør et kupp ved å kjøpe en pc til 500kr. Dere vil absolutt ikke angre siden E.T garanterer 100fps konstant utenom når det kommer smoke da får du 90. :w00t:

Helt enig. Det der blir for dumt E.T!

Lenke til kommentar
hmm jeg har 100 fps nesten konstant i sourch jeg da :p

Hmmm, ganske bra det i source da....hvordan har du fått det til? Ligger å soper nedi 45 fra tid til annen jeg ihvertfall, men har ikke revet ned detaljer eller noe enda da.

Men han har aldri sagt hvilke settings han bruker. ;)

 

Til og med jeg med mitt 64MB kort får 80 fps i CSS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...