edahl Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 (endret) jeg lager min første modell i 3ds max nuh, og den har jeg tenkt å bruke i en mod eller noe.. det eneste som mangler (etter at den er ferdig), er å få den til en .mdl fil. er det noen som kan si hva jeg må gjøre for å få dette til? jeg trenger egentlig å få vite alt som går utover å lage en modell. evt. linker hadde hvert skikkelig bra jeg trenger å vite dette så jeg kan smelle sammen highspeed fps moden jeg og noen til skal lage. dette er til half-life 2. (jeg har googla meg ihjel, sånn i tilfelle dere skulle komme med standard setningen..) takk for alle tips! Endret 8. desember 2004 av norman
TRS Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 jeg er ikke så mye inne på modding til HL2 enda men alt du trenger å vite skal vel stå i dokumentasjonen til SDK'en?
TRS Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 hva om du exporterer/lagrer modellen som .3ds også importerer den i XSI EXP (tror den skal klare .3ds fint) også exportere derfra via Half-Life 2 exporter pipeline eller hva de kaller den?
edahl Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 hva om du exporterer/lagrer modellen som .3ds også importerer den i XSI EXP (tror den skal klare .3ds fint) også exportere derfra via Half-Life 2 exporter pipeline eller hva de kaller den? jeg skulle likt å kunne gjøre det, men de har ikke gitt ut noen direkte exportering enda..! jeg har en smdkonverter fra valve sjøl, men jeg aner ikke hvilke filer jeg trenger eller noe sånt.. har bare modellen jeg... HER forresten. (skulle det være av interesse )
Runner Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Hvis du har versjon 6 eller 7 av 3d max kan du bruke DENNE exporteren. Modellene du ska exportere er følgende: Din virkelige modell exporterer du som reference. Kollisionsmodellen kan du lage der du vil ha kollisionen med modellen, eller eventuelt bruke originalmodellen til det. Variere litt hvordan modellen din er hva som funker best her. Har du skjellet/bone struktur exporterer du denne med skeleton, har du ikke kan du egentlig bare exportere modellen din på vanlig måte med reference her. Det funker også.
edahl Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 jeg har gjort et lite gjennombrudd, men jeg får den ikke til å vises i hammer, og enda mindre som et våpen.. men jeg regner med at folk vet like lite som meg, ettersom hl2 er ganske nytt.. var verdt et forsøk her da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå