Gå til innhold

Aldri mer Netshop


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i den

pc1 har alt du trenger, har dem ikke det skaffer han det kun for deg.

Og en ting er sikkert, han har den laveste prisen på varene i databutikker i byen

har han ikke det, setter han de ned når du kjøper, fornøyd med den butikken.

selv har han en regel, kjøp varen,legg på 10% fortjeneste og selg

:love:

Dette stiller jeg meg totalt uforstående til.

 

Har selv vært der og spurt på priser flere ganger jeg har manglet noe, og prisene er bestandig høyere her enn på Datakjeden og Mamoz (mine to hovedkilder for "måhamedengang" HW.)

 

Bare så synd at Mamoz stinker på service. Satt i gangen der i nesten en time og ventet på betjening en gang her. Hadde det ikke vært for at ingen andre i byen hadde Linksys på lager akkurat da ville jeg gladelig ha betalt dobbel pris for den routeren, da det hadde blitt billigere for kunden totalt sett.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder returhåndteringen til Netshop så har jeg ingenting negativt å melde om den.

 

Har foreløpig bare hatt en retur, men holder nå på og forhandler om to til. På den første returen ordnet de det slik at jeg fikk kreditert den defekte varen og kjøpe en annen vare tilogmed. Slike ting kalles ekstraservice og det ryktes vel at det er Shell som har dette? ;)

 

Komplett som har blitt dratt inn her kjører den mer standard versjonen i følge min erfaring. En retur tar fra en til tre dager å få gjennomført fra deres side, frakt kommer da i tillegg. Her har jeg ikke opplevd vilje til ekstrasevice, men de har heller ikke gjort noe i negativ retning ovenfor mine returer. Det blir for dumt hvis man skal lage poster her på HW der man sutrer over at nettbutikken ikke vil yte ekstraservice.

 

Mitt råd til trådstarter er å først prøve alle kommunikasjonsformer; mail, PM og telefon. Kommer man da ingen vei er slike poster berettiget. Men så lenge man ikke har snakket med butikken på telefon kan man vente litt. Skriv gjerne posten ferdig slik at du kan trykke på "post" knappen i det du legger på røret og har fått feil svar av kundebehandler, men gi dem den sjansen først. :)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Når det gjelder saken til trådstarter så er det uvisst å si hva som er grunnen til dårlig behandling. Jeg har handlet på nett i flere år og har aldri hatt noen problemmer. Dette er etter min mening ren og skjær flaks. At jeg aldri skal komme utfor en dårlig kundebehandler, at noen gjør en feil eller på noen annen måte....en eller annen hendelse som ikke gir meg perfekt service må jo være flaks?! (Joda jeg hadde en feilvare som jeg fikk, men den ble sendt tilbake og hadde en ny komponent i handa 2 dager etter, med andre ord glimrende service)

 

I min mening så er de webshoppene vi har i dag utrolig gode. Dette hjelper neppe dem som sitter og irriterer seg over varer som er i retur over lengre tid grunnet dårlig oppfølgning og å gi noen løsning der er ikke opp til meg, men opp til den aktuelle nettbutikken. Men jeg holder på min mening. Dersom 99,9% av kundene er storfornøyde og 0,1% ikke er så får ikke det meg til å anse nettbutikken som søppel.

 

At nettbutikkene selv er aktive på forumet synes jeg er veldig bra og gir et inntrykk av at dem interesserer seg for brukerene og ønsker å få vite hva dem liker og ikke liker. Dette skjønner jeg veldig godt. Men i dag så er det umulig å gjøre alle til lags. At noen her synes det er uhørt av komplett å kommentere noe en bruker sa, som ikke i det minste er rette mot saken i denne posten eller på noen annen måte gir inntrykk av at dem på noen måte anklager netshop, er meg uforståelig. Komplett ga et helt enkelt og greit svar på hva dem syntes om brukerkommentarene i webshopguiden. Dette har dem i min mening lov til. Jeg kunne ikke ane noe negativt mot netshop der, og dem sa klart fra at dem ikke var interesseert i å blande seg inn i saken til trådstarter. Hva er da problemet?

Dersom netshop følte at dem ble rakket ned på så var jo ikke det komplett sin feil. Uansett så ba komplett om unskyldning dersom dette ble oppfattet slik og end of story. Ingen krangling, kun en avklaring.

 

Men som sagt........damned if you do and damned if you dont. jeg liker begge webshopene som har vært her og mange flere.

 

Til slutt så er det vel ikke annet å si enn at jeg ønsker trådstarter en happy ending på saken sin og kan nyte juletiden.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Har sendt 2 stk PM til Netshop her på forumet, og anmodet om å ordne opp, samt en mail + en telefonsamtale med samme anmodning.

 

Innlegget som startet denne posten er i FRUSTRASJON over at en nettbutikk som ifølge dette forumet gjør alt for å rydde opp i saker og ting, i realiteten ikke gjør en dritt! Har sendt Netshop mail i kveld med beskjed om at alt Datautstyr som kjøpes via meg (i år ca 200.000,-) blir bestilt andre steder.

AMD-bruker; har lest og lett så øyet blir stort og vått både i innboksen her på forum og i alle mailer i mailsystemet vårt men klarer ikke å finne noe av det du her skriver du har sendt. Hadde satt pris på om du tok deg bryet med å sende mailen din til meg så jeg vet hva saken gjelder. Fremdeles [email protected].

 

Når det gjelder den lille diskusjonen med Komplett.no så er den saken ute av verden for vår del, jeg ble litt provosert av innlegget men forstår i ettertid at den ikke var ment slik jeg oppfattet den så det beklager jeg. "Saken" er sværet opp oss i mellom og lagt død.

 

Nok om det, arbeidet venter så da får vi kaste oss over det ;)

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Ikke sjans at trådstarter for meg til å tro at Netshop sier at 1 måned er normal handlings tid FORDI netshop har normal behandlings tid på noen dager og Norges BESTE service. Denne tråden her er mistenkelig og jeg tror ikke på trådstarter. Sjølf erfart retur etc. med netshop. De er smertefrie deluxe, noe som fleste websjopper er ikke.

 

Simon, netshop kunde!

Lenke til kommentar

Jeg har INGEN gode erfaringer med Netshop! :mad: Bestilte en Shutttle til firmaet mitt, men fant ut etter 2 dager at den var ubrukelig. Bla. lå harddisk temp'en på nesten 60 grader i idle!!! Jeg ringte og De sa at det var bare å sende inn så skulle saken være i orden. Etter 2 uker kom en mail hvor de sa at jeg IKKE kunne returnere maskinen p.g.a det var et FIRMAkjøp. Jeg ringte, men nå var det lite hjelp å få. Personen jeg pratet med skulle snakke med sjefen, men kunne ikke love noe. 3 uker etter kom maskinen i retur igjen og nå sitter jeg med skjegget i postkassa... (Og jeg som ikke har skjegg engang) :(

Lenke til kommentar
Etter 2 uker kom en mail hvor de sa at jeg IKKE kunne returnere maskinen p.g.a det var et FIRMAkjøp.

ja, dette stemmer jo. du har ikke rettigheter etter forbrukerkjøpsloven ved firmakjøp, du må forholde deg til kjøpsloven som har en annen tekst. såvidt jeg vet har du ingen angrefrist etter kjøpsloven. for mer info så se på http://lovdata.no/

Det stemmer, kjøper du det på et firma er garantien også halvert.. ;)

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg innrømme at vi er to brukere at Netshop.no-brukeren (undertegnende og min kollega Svenn-Aage som har postet i denne tråden tidligere). Må også innrømme at jeg har hatt en dialog på PM med AMD_Bruker og ønsker å kommentere dette litt.

 

Den første PMen jeg mottok av AMD_Bruker var grei og forklarende hvor personen uttrykker mye av det samme som han gjør her i denne tråden. Mitt svar var da i sympati med brukeren og jeg spurte pent om han kunne oppgi sin kontaktinformasjon, kundenummer o.l slik at jeg umiddelbart kunne ta tak i saken her hos oss. Ikke lenge etterpå fikk jeg en ny PM med mye av samme informasjonen, denne gang i en litt "krassere" versjon, men fortsatt ikke noe kontaktinformasjon. Jeg sitter altså ikke med noen informasjon om hvem jeg kommuniserer med og ber nok en gang om kontaktinformasjon til kunden.

 

For å gjøre en lang historie kort så er jeg der hvor jeg kjenner denne brukeren som AMD_Bruker og ikke noe mer. Det er i Netshop sitt ønske å rette opp i en slik sak umiddelbart, på lik linje med alle våre henvendelser. Våre teknikere kommer på jobb hver dag kl. 08:00 for å yte en full dag med service ovenfor våre kunder, noe som dessverre er vanskelig hvis vi ikke vet hvem den aktuelle brukeren er.

 

Vi kan ikke annet enn å føle oss litt urettferdig behandlet med et slikt innlegg når vi gang på gang har prøvd å rette opp i saken ved å begynne med å finne ut hvem kunden er. Vi har først nå informasjon om hvem det gjelder og hvilken sak dette er og tar selvfølgelig tak i dette omgående.

 

Det som er viktig i en slik sak som dette og som kommer veldig klart frem i denne tråden, er nettopp det at kommunikasjon er viktig. Er kunden ikke fornøyd med en henvendelse her hos oss, så er vi den første til å rette opp i dette etter beste evne. Det er dog vitalt at vi har informasjon nok til å vite hva saken gjelder og hvem den gjelder.

 

Skipagurra

Synd også å høre at du har en dårlig erfaring her, noe vi selvfølgelig vil hjelpe deg også med. Her må du gjerne ta kontakt med oss slik at vi i fellesskap kommer til en løsning som er tilfredstillende for begge parter.

 

Jeg håper dette oppklarer noe av misforståelsen som er ute å går.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en LaCie 20" LCD- skjerm til 8000 kroner hos netshop. Da pakken ankom var den tydelig brukt (Av/på-knapp stod på, skjerminnstillinger var tuklet med, plastpose åpnet (teipbiten revet av). Jeg klaget aldri, men har bestemt meg for ikke å kjøpe "dyre" ting der igjen. Liker ikke at de selger brukte gjenstander som nye, det er uproft (spiller ingen rolle for meg om den bare har blitt "testet" ala ny bil).

Lenke til kommentar

Tra-la-la (julemodus=på).

Jeg har nå funnet saken til trådstarters kamerat, og siden jeg syns AMD-Bruker drar dette langt utenfor hva som ville være naturlig gjengir jeg saken her så kan dere vurdere selv hva dere syns:

Kunden har kjøpt en Epson skriver av oss. Denne hadde problem med displayet, dette konket ut innimellom. Den type produkter kan ikke repareres hos oss, da Epson har "outsourcet" slik reparasjon til 3. part (i dette tilfellet InfoCare). Dette er vel også det eneste fornuftige, dataforretninger og nettbutikker vil aldri kunne sitte med nok kompetanse til å reparere alle produkter selv.

Kunde meldte problemet til oss, og vi måtte da altså henvise til InfoCare for service på produktet. Han meldte problemet dit, og fikk beskjed om å sende inn skriveren for reparasjon. Alt vel og bra så langt. Men; kunden misforsto hvor den skulle sendes, og sendte den derfor til oss. Ikke noen big deal det heller, er veldig lett å misforstå det og sånt skjer.

Skriveren kom til oss 11. november. Den kom dog uten noen feilbeskrivelse, returskjema eller annen tilbakemeldning, så vi klarte ikke å finne ut hva dette var for noe med en gang. Etter noen dager hadde vi dialog med kunden, fant ut hva som var feil, fikk tak i referansenummer hos InfoCare og videresendte den til de for reparasjon.

InfoCare sendte reparert skriver til trådstarters kompis 2. desember, altså 21 dager etter den var mottatt hos oss. Er helt enig i at det er for lang tid på å behandle en retursak, men når varen sendes til feil adresse og uten feilbeskrivelse som dette så vil det naturlig nok forsinke prosessen. Jeg kan vel egentlig ikke se hvordan vi kunne gjort dette noe særlig annerledes enn måten vi har gjort det på, og føler at kritikken fra AMD_Bruker ikke er helt berettiget.

 

Men det har dere evner til å vurdere selv, så jeg ønsker dere bare en god julefeiring videre jeg og håper vår tilstedeværelse i denne tråden nå kan tones ned til fordel for andre og hyggeligere oppgaver :cool:

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

jeg skal prøve å ikke omtale AMD-Bruker som idiot, men mye tyder på at han muligens burde tenke seg litt grundigere om før han poster noe her. spontanitet er selvsagt allright i mange situasjoner, men kanskje ikke i *alle* - spesielt ikke når det potensielt kan gå ut over noen (her: netshop).

 

heldigvis for oss som er kunder så viste det seg at netshop ikke er den inkompetente part her. :)

Lenke til kommentar

Say no more, say no more.......

 

Det er ganske tydelig at du har dreti på leggen her AMD-Bruker.

 

Jeg synes at du skal være kjempefornøyd at kameraten din i det hele tatt fikk igjen printeren. For å si det sånn hadde jeg jobbet i en netshop og mottatt en printer uten noe navn eller nummer, hadde jeg tenkt at denne kunden måtte være så UDUGELIG INKOMPETENT at han sannsynligvis ikke ville oppdage om han ikke fikk tilbake printeren i det hele tatt.

PS: JEG JOBBER IKKE PÅ NOEN WEBSHOP, SÅ DET ER AVKLART

 

 

Off topic:

Hadde selv en sak netshop her om dagen. Jeg bestilte Razorback når det var i kalenderen på hardware.no, av en eller annen grunn ble ikke bestillingen registrert, jeg sendte en mail, og jammen fikk jeg ikke svar tilbake klokka 02:54 en liten time etter at jeg sendte mail om at jeg kunne få kjøpt musa til kalender prisen....

Det var første gang jeg handlet hos netshop og med slik service garantert ikke den siste...

Lenke til kommentar

Når trådstarteren kun kommer med halve sannheten om hva som har skjedd så må jeg si at jeg ikke syns synd på han i det hele tatt...Når han ikke gjør som han får beskjed om og sender feil så kan han vel ikke forvendte annet enn at det tar lang tid...Nå skal det vel sies at 3 uker fra InfoCare er litt i det lengste hva man skal bruke på en retursak men kan ikke se at Netshop skal få skylden for dette.. :hmm:

Lenke til kommentar
Med en normal prosedyre som tilsier at en retursak skal ta ca en måned, er det helt uaktuelt for meg å handle mer/anbefale andre å handle hos Netshop. Fikk en mail i dag som fortalte at dette er 'normal prosedyre'. Begynner å lure på om det er Netshop selv som er inne her på forumet og skryter av service o.l. for å kapre kunder.

 

Jeg har hatt mange returer tidligere hos diverse nettbutikker, men ALDRI opplevd maken til slett kundebehandling -selv ikke i vår når komplett la om datasystemet! Jeg håper for Netshop sin skyld at dette er en engangsforeteelse.

 

Jeg har selvsagt forsøkt å ordne dette med Netshop både på telefon, E-post og PM her på forumet -uten at det hjalp.

Det er greit at man prøver å fortelle at man er misfornøyd med behandlingen man utsettes for av en nettbutikk. Men en tommefingerregel må jo være at man prøver å forklare hele forløpet som gjør at man er misfornøyd. Det kan til og med hende at man oppgitt innser at man på veien har gjort noen feil selv som gjør at man er unødvendig irritert.

 

Jeg tviler ikke på at denne brukeren med rette føler seg forulempet av Netshop. Dessverre for Netshop ser det ut som om hele problemstillingen er kunden sin egen feil.

 

Dumt for Netshop, fordi de mister en potensiell kunde samt et par venner av han. Dumt for kunden, for han utelukker en ellers god Nettbutikk med bra sørvis og greie priser.

Lenke til kommentar
Off topic:

Hadde selv en sak netshop her om dagen. Jeg bestilte Razorback når det var i kalenderen på hardware.no, av en eller annen grunn ble ikke bestillingen registrert, jeg sendte en mail, og jammen fikk jeg ikke svar tilbake klokka 02:54 en liten time etter at jeg sendte mail om at jeg kunne få kjøpt musa til kalender prisen....

Det var første gang jeg handlet hos netshop og med slik service garantert ikke den siste...

Yes. NetShop :thumbup:

 

Men når kommer denne musa tro? Ligger jo fortsatt som ubekreftet?

Lenke til kommentar

Tar ikke stilling til hva som er rett og galt her , ei heller er dette en klage på Netshop eller Komplett , da jeg har gode erfaringer med begge .

Det jeg heller vil belyse litt er det som nevnes i en del poster ang seriøsiteten til brukerne som skriver her og at det er "forbudt" å skrive "negativt" om akkurat den webshoppen som er deres yndling .

De siste 6 mnd har dette vært Netshop og alle som har skrevet noe "negativt" om dem har fått pepper , for et års tid siden var det derimot Komplett som var "yndlingen" her og ja du fikk som øra flagret om du kritiserte dem . Alle butikker kan gjøre feil ,men brukerne her har problemer med å akseptere at nettop den butikken de handler med blir kritisert .

Så vær ikke så snar å trå de som kritiserer tidens "yndling" i dritten og beskytte webshopen for enhver pris , for som dere ser så er det en del av de som for et år siden stod på barrikadene for Komplett som nå står på barrikadene for Netshop .

Vil bare nok en gang si at dette IKKE er kritikk av noen netbutikker ,men heller av enkelte brukere . At en bruker får muligheten til å legge frem sin sak uten å bli slaktet , vil jo gi netbutikken mulighet til å rette eventuelle feil og bli enda bedre .

:xmas:

Lenke til kommentar

Til Snekker'n!

 

Helt enig! Har lest på forumet her og når det kommer noe pepper mot NetShop nå - da får vedkommende som skriver hele haleluja koret etter seg. Samme var også som du skriver om Komplett.

 

Alle har ulike vi ulike, både gode og mindre gode med webshoppene, men man trenger ikke å lage en svææææææææææææær sak av at en skriver noe galt om drømmebutikken din!

 

Det andre er at webshoppene IKKE burde kommentere hverandres "tråder" det blir bare så alt for useriøst!

 

Bare nok en kjipern innlegg fra meg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...