Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet "faller" ut heletiden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei. jeg har nesten samme problem: ADSL fra telenor, og 3com wireless lan med 3 pcer med winXP. alle pcene faller ut av nettverket og jeg må restarte ruteren for å få ting oppe igjen. noen ganger fungerer det bra i en stund, noen ganger ikke i det hele tatt. telenor sier alt er bra hos de, og modem og ruter er testet og fungerer (i følge datakjeden iallefall).

 

de skrev at kanskje en av pcene kjørte en dhcp-server eller noe. et program som deler ut ip'er til pcene og det blir krøll. noen som har noe tips? skal forsøke å oppgradere firmware nå.

Lenke til kommentar
ADSL, NextGentel.

Netopia 3357W(ireless)

Vet du om det er trådløsbiten som faller ned, eller om det er slik med kabel også? Jeg hadde samme oppsett. WLAN-biten var så ustabil, så jeg kjører nå kabel. Det går smertefritt. Uansett så tror jeg at det hadde gått fint å kjøre WLAN nå, etter at de andre gikk over til kabel. Virker som om det ble for mye trafikk, slik at WLAN'et knelte til slutt. Instillingen på antennen hadde også mye å si.

Lenke til kommentar
har samme problem med en netopia 3351. Med kabel funker det smertefritt, mens wireless faller ut med gjevne mellomrom. Da må routeren restarte. Bør man bytte kanal? Og er det noen som vet standard brukernavn og passord på denne routeren?

Kan være lurt å prøve å bytte kanal ja.

 

Standard passord er:

Brukernavn: P + (kundenummer - 10 000) F.eks P100000

Passord: Aktiveringspassordet

 

NB! Konfigurering på ruter gjøres på eget ansvar. Vær forsiktig så du ikke roter til noe.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har også problem med at jeg mister nettforbindelsen, spesielt ved online spill. Dette skjer jevnlig etter ca. 4 minutt - irriterende! Bruker 3Com ruter 3CRWE53172. Har blitt tipset om at feilen kan skyldes brannmuren og jeg har prøvd å legge til ting i "settings". Men uten resultat så langt. Noen som har tilsvarende problem eller tips angående dette?

Lenke til kommentar

Hei!

jeg har akkurat det samme problemet som deg. Jeg har lagt inn tråder om det før men ingen svar... jeg har nettverkskort: 2.4Ghz 54 Mbps Wireless PCI Card.

Har en til laptop som er kobla til samme router uten problemer... Dere sier at man skal legge inn ny firmware men hvor får man tak i det? :ermm:

Lenke til kommentar

Takk Darkness... :thumbup: Kan egentlig ikke huske at det var så komplisert. Var inne i oppsettet for noen måneder siden, men har selvfølgelig glemt brukernavnet og passordet. Mener det var litt mer standard enn som så. Skal teste ut forlsaget ditt uansett :)

 

Testet et program som heter Network Stumber. Ser ut som Naboen bruker kanal 11 og jeg bruker 6. Burde vel ikke være så mye interferense da. Selv om jeg sitter i andre etasje og ruteren er i første (Trehus).

Lenke til kommentar
Takk Darkness... :thumbup: Kan egentlig ikke huske at det var så komplisert. Var inne i oppsettet for noen måneder siden, men har selvfølgelig glemt brukernavnet og passordet. Mener det var litt mer standard enn som så. Skal teste ut forlsaget ditt uansett :)

 

Testet et program som heter Network Stumber. Ser ut som Naboen bruker kanal 11 og jeg bruker 6. Burde vel ikke være så mye interferense da. Selv om jeg sitter i andre etasje og ruteren er i første (Trehus).

Det var for telnet da.. På webgrensesnittet er det vel bare vanlig brukernavn og passord. Det er godt mulig det er et standardpassord også til telnet, men det der funker i hvert fall alltid. Admin og noway funker i hvert fall ikke her.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på om f.eks andre naboer bruker samme kanal. Husk å bytte kanal på kortet (maskinen) også. Det skader ikke å prøve, men jeg tror ikke jeg skal love deg noe fantastisk forbedring bare ved kanalbytte.

Jeg tar en titt på det etterpå, fant faktisk ut igår at jeg hadde en Toshiba maskin på nettverket igår, lurte på hvor denne kom fra.

Det var faktisk naboen sin Toshiba maskin.

 

Kanal 6 er tydeligvis en ganske standard kanal? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...