Gå til innhold

Kraftpakke fra Gainward


sivertxp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper dette hadde jobbet fint i maya. Dere må ikke bare tenke spill :roll:

Det er snakk om TO kort. Og 6800 serien er ment for gaming, ikke 3d-rendering i maya. Fins spesialiserte kort for denne typen applikasjoner som knuser desktop-kortene i slike sammenhenger, og selv de kortene koster ikke så mye.

 

Fins vel ikke noen spill i dag som ikke kan kjøres glatt med max settings ved hjelp av 1 6800U eller X800XT. Hvem vet om SLI blir den suksessen nvidia vil ha det til, 3dfx hadde denne teknologien for mange år siden og gikk allikevel konkurs. Ut i fra tidlige tester har man jo sett at SLI ikke egner seg til alle spill. En pen 3dmark05 score betyr ikke alt... Herregud for 11000 får man jo en komplett high-end maskin med 1x 6800U.

Lenke til kommentar
Hvem vet om SLI blir den suksessen nvidia vil ha det til, 3dfx hadde denne teknologien for mange år siden og gikk allikevel konkurs. Ut i fra tidlige tester har man jo sett at SLI ikke egner seg til alle spill. En pen 3dmark05 score betyr ikke alt... Herregud for 11000 får man jo en komplett high-end maskin med 1x 6800U.

Siste kort 3Dfx hadde med SLi hvor du kunne sette inn to kort var Voodoo2. De solgte som varmt hvetebrød. Det var ikke det som fikk 3Dfx til å gå konkurs.

 

Grunnen til at alle spill ikke "fungerer" med SLi enda er at driverene til nVidia må støtte dem. Tror nok vi kan se ganske mye bedre ytelse etterhvert som driverene til nVidia blir mer optimalisert. Det er enormt mye logikk i driverene og hardware som er bak nVidia sin SLi løsning.

 

Du kan bare glemme å få 11000 3D Mark 05 med noe enkelt ATi eller nVidia-kort av denne generasjonen, kanskje du kan klare det med EKSTREM overklokking (flytende nitrogen).

Lenke til kommentar
Tipper dette hadde jobbet fint i maya. Dere må ikke bare tenke spill  :roll:

Det er snakk om TO kort. Og 6800 serien er ment for gaming, ikke 3d-rendering i maya. Fins spesialiserte kort for denne typen applikasjoner som knuser desktop-kortene i slike sammenhenger, og selv de kortene koster ikke så mye.

Renderingen kommer an på cpu. Quadro serien er nok bedre, men jeg bytter fx1100 kortet mitt med et ultra kort og regner med økning i performance....

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Altså har man en stor skjerm, og kjører høy oppløsning er jo dette en glimrende løsning, jeg kjører alltid 1600x1200 min, og full af og aa. Da er det greit med 2x 6800 ultra. Jeg kommer til å kjøpe dette over nyttår. Sannsynligvis ikke gainward da, må se hva som er å skaffe. Og hvilke kort som kan klokkes mest. (skal ha vannavkjølte kort)

 

Det vi mangler nå er asus A8N SLI DELUXE bundla med 2x 6800 Ultra kort.

Det blir naise bundel.

Lenke til kommentar

3dfx gikk aldri konkurs, de ble SAMMENSLÅTT med Nvidia....

 

Når voodoo2 SLI kom så banka det ALT som var....

 

Hadde Diamond monster 3d2 12mb i SLI.

 

Med en overklokka Celeron (fra 300 til 500 mgz) satte jeg ny 3d mark rekord, altså best av alle på planeten...

 

Varte i 2 uker :p

 

Så kom det en med pentium 2.....

 

Jeg kjølte ned pc'n ved å ha vinduet oppe i 25- grader hehe... kondens ?? neida...

 

 

T-rex CPU kjøler med 3 vifter, og noe så avansert og uhørt som kjølepasta.... hehe og 2 x 80 mm vifter over voodoo2 korta, samt pålimte minnekjølere ga "extrem" ytelse... hehe...

Lenke til kommentar

skall du være økonomisk kjøper du 1stk 6800le, men helt fra det er snakk om pro-ultra kort er det overhodet ikke snakk om økonomi lenger, det er snakk om hobby, extremenister eller galskap om du vill. Jeg feks haddet helt klart gått for 6800 2600 sli om jeg haddet hatt råd til det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Tipper dette hadde jobbet fint i maya. Dere må ikke bare tenke spill  :roll:

Gi meg TO gode eksempler på hvordan 2x skjermkort kan hjelpe deg i Maya, and you get a free cookie :roll:

 

Unødig kjøp uansett hvordan du snur og vrir på det.

Lag en scene med 12 mill polygoner, load highrex texturene dine og trykk 6, alt+LMB og surr på musa ;)

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...