Gå til innhold

hvilke spillmagasin leser dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Har lest en del forskjellige magasine opp gjennom årene, men det er bare et som jeg synes er skikkelig serøst og verdt å lese, og det er EDGE

Skrevet
Er det noen spesielle butikker som selger disse bladene, eller selges det i alle slags spillbutikker med respekt for seg selv?

Narvesen er vel den butikken med det største utvalget. der finner du eit bra utvalg av utenlandske spelblader (i tillegg til dei norske).

Skrevet
Men det er på engelsk da?

PCGamer UK er på engelsk ja, men det burde ikke være et særlig stort problem for dem som spiller spill :)

Etter min mening er det rett og slett ikke noen norske magasiner som stiller i samme klasse som PCGUK. Desverre.

Skrevet

Leser btw. PCGW, Gamereactor og SuperPlay... samt gamer.no da, men det sier jo seg selv og det er vel strengt tatt heller ikke noe magasin...

Skrevet (endret)
Leste før; PC Gamer

Leste for senest et halvt år siden; PCGW / Incite - men jeg takler bare ikke det bladet. Virker så amatørmessig i forhold til PC Gamer.

Når jeg er på hytta; Hjemme PC og stort sett alt annet som er å få tak i i butikken.

Jeg er vel av samme oppfatning. Engelske "PC Gamer" er et spillblad for voksne. Veldig velskrevet, og ikke minst veldig humoristisk på en intelligent måte. Eneste ankepunktet jeg kan finne når jeg leiter med lupe, er at enkelte av journalistene er litt vel FPS-hekta, og gir litt for gode karrakterer på denne genren.

"Norske PCGW" synes jeg er ganske dårlig skrevet, og har til tider en del lavmål sleivspark som ikke passer inn i et seriøst fag-tidsskrift. De kunne med fordel brukt litt tid på å finne et par språkmektige journalister med spill-interesse. Jeg kjøper allikevel "N PCGW", hovedsakelig på grunn av DVD'en som følger med. Den har ofte en del godbiter som er verdt å få med seg.

Ellers kjøper jeg det litt sære bladet "Retro Gamer". Hvert nummer leveres med en plate med massevis av oppdaterte gamle klassikere. De er bearbeidet slik at de til å med kan spilles på WindowsXP uten problemer. Med det siste nummeret fulgte ei plate som blandt annet inneholdt de 100 beste spillene fra en konkurranse de hadde hatt, og der var det mye godt snacks! Anbefales varmt, det er verdt hver krone selv om det koster ca kr. 150,-

Og til de av dere som ikke klarer å lese engelske blader, må jeg bare si at det forunderer meg at dere klarer å spille noe særlig annet enn Tetris. Norge har fortsatt til gode å utgi et tidskrift om PC-spill som jeg klarer å ta helt alvorlig. Jeg har lest alle som har kommet ut siden jeg begynte å spille på begynnelsen av nitti-tallet, og jeg venter fortsatt spent på det bladet som vil klarer å ta luven fra "the one and only PC Gamer" som Cetram så fint uttrykker det.

Endret av Himself
Skrevet (endret)

leser sjeldent gaming blader, leser mest fra internett for der finner jeg liksom det jeg interesserer meg mest for. Men husker tilbake i 90 tallet da jeg abbonerte på nintendo bladet.

Endret av boomstiCk
Skrevet
leser sjeldent gaming blader, leser mest fra internett for der finner jeg liksom det jeg interesserer meg mest for. Men husker tilbake i 90 tallet da jeg abbonerte på nintendo bladet.

Nintendo Magasinet!

Husker at hvis man abbonnerte fikk man med PowerPlay!

Skrevet
Nintendo magasinet abbonerte jeg og på, men plutselig kom det ikke lenger...

...merkelig det der... men Nintendo Magasinet var et genialt blad. Powerplay med spilltips og tegneserier md våres kjente og elskede spillfigurer: Mario, Luigi, Link, Zelda, Link, Samus Aran og Kaptein N!

Litt off-topic men jeg leste den beste artikkelen noensinne i et Nintendo Magasin:

Nintendo og Sony samarbeidet med en konsoll. Dette skar seg. Sony skulle lage sin egen, dette hadde Nintendo Magasinet ikke noen tro på skulle bli noe.... :!:

Skrevet
Ingen som husker gamle PcPlayer da? Desidert beste spillmagasin noensinne i Norge!

jeg husker det veldig godt! det var jo helt perfekt. MASSE sider, guider,morsomt,lærerikt også skrev de med et språk som jeg syntes var veldig "nøkkternt". savner det bladet.... :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...