Gå til innhold

MSI RX9800Pro-TD128 til 2300kr, dyrt?


exmith2k

Anbefalte innlegg

jeg fikk svar på mailen jeg sendte til Qxl:

 

Heisan! :)

 

Jeg forstår problemet ditt, men vi kan dessverre ikke fjerne bud uten selgers

forhåndsaksept. Du må da stille selger et spørsmål om budet kan fjernes, i

auksjonens spørsmål-og-svar-seksjon, og avvente selgers svar der før du

kontakter oss igjen og viser til selgers svar. Forutsatt at auksjonen fortsatt

er aktiv og pågående idet vi behandler henvendelsen din igjen, kan vi så fjerne

budet! :)

 

Mvh,

QXL/Tebbe

 

--------------------------

 

Hva skal jeg gjøre nÅ? jeg kan jo ikke sendte spørsmål til selgeren så jeg sendte mail til qxl å sa det jeg. Har jo sakt til selgeren at jeg ikke betaler ei j***** krone for det kortet så...

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT:

Idiotisk å klage til selger ang. pris... du må selv vite hva du byr på

Ikke så lett å vite hva man byr på dersom man føtst stoler på den informasjonen som selgeren gir og denne viser seg å ikke være riktig.

 

Han sier ikke at 3D mark testen har skjedd med et sterkt overklokket skjermkort.

(tror du ikke kjøperen hadde vært interessert i å vite det, særlig når et uklokket kort yter over 1000 poeng dårligere, in worst case.)

 

 

Han sier det er garanti på produktet.

 

I tillegg til den andre difuse teksten/svar på annonsen.

Qouter megselv:

Siden jeg har samme kort selv kan jeg si følgende:

 

- Kortet registreres som et XT-kort av alle prg. (Everst, display properties etc.).

- Kortet har tidligere fått betegnelsen XXL da det hverken er fugl eller fisk (XT eller PRO)

- Kortet skal ha et svært bra OC potensial... (har ikke prøvd selv men ut fra testen under)

Stor test av tilsvarende skjermkort ... skal kunne oppnå 479 GPU/ 783 Mem i følge nevnte test.

 

Det kommer frem i selgers tekst hvilket skjermkort dette er med link til samme test som jeg nevner.....

 

.... 3DMark saken er uheldig, men mener nesten det er litt skylddeling her.

 

Håper trådstarter får omgjort budet.

Lenke til kommentar
Hei... :p

 

Jeg har lakt inn et bud på MSI RX9800Pro-TD128 til 2300 kr, er det dyrt?

Eieren sier at det yter som Radeon 9800 XT m/128mb RAM, TV-ut....

 

Også lurte jeg på hvilket kort som er best av MSI RX9800Pro-TD128 & MSI Radeon X800SE 256MB GDDR3 AGP, RX800SE-TD ???

Har samme kort selv og jeg betalte 1800 for det NYTT.

Kortet klokker også utrolig dårlig. Får kun 378/338 @ 400/348 på mitt med en bråkete standardkjøler.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
hvis du har forklart QXL folkene at personen har "bannet" deg fra å sende beskjeder til ham, må de jo forstå at selger er useriøs... Hvordan skal det være mulig å fjærne bud ellers? eller mener de at gjort er gjort?

 

 

dette er en sak for "TV2 hjelper deg" :p

heahea Tv2 Hjelper deg jah :p

Lenke til kommentar
hvis du har forklart QXL folkene at personen har "bannet" deg fra å sende beskjeder til ham, må de jo forstå at selger er useriøs... Hvordan skal det være mulig å fjærne bud ellers? eller mener de at gjort er gjort?

 

 

dette er en sak for "TV2 hjelper deg" :p

heahea Tv2 Hjelper deg jah :p

har du prøvd å forklare dem dette? at selgeren har sperret deg...

Lenke til kommentar

Gratulerer exmith2k :thumbup:

 

Jeg kan herved informerer dem om at budet ditt er fjernet. :w00t: :w00t:

 

 

Pga selgeren har gitt uriktige opplysninger og fortiet opplysninger (som påvirket budgivningen din) så trengte du ikke å betale, så enkelt hadde det vært., Det trenger du ikke å bekymre deg for nå.

 

 

 

:thumbup::thumbup:

 

Håper han som har bydd 2100.- blir fornøyd :nei:

Endret av Culpa
Lenke til kommentar
Gratulerer exmith2k :thumbup:

 

Jeg kan herved informerer dem om at budet ditt er fjernet. :w00t: :w00t:

 

 

Pga selgeren har gitt uriktige opplysninger og fortiet opplysninger (som påvirket budgivningen din) så trengte du ikke å betale, så enkelt hadde det vært., Det trenger du ikke å bekymre deg for nå.

 

 

 

:thumbup::thumbup:

 

Håper han som har bydd 2100.- blir fornøyd :nei:

Nice!!!! :p:p:p:p:p:p:p:p

 

No more qxl on me! :!:

 

Takk for hjelper av alle dokk her inne på tråden, uten dere måtte jeg ha betalt 2300 for det kortet :cry: :!:

 

LOL, han så har gitt 2100 for det går vell og i mot selgeren :!:

 

Da bestiller jeg et GeForce 6800LE 128MB då;o)

 

Hvordan modder jeg det kortet da?

Lenke til kommentar
Gratulerer exmith2k  :thumbup:

 

Jeg kan herved informerer dem om at budet ditt er fjernet. :w00t: :w00t:

 

 

Pga selgeren har gitt uriktige opplysninger og fortiet opplysninger (som påvirket budgivningen din) så trengte du ikke å betale, så enkelt hadde det vært., Det trenger du ikke å bekymre deg for nå.

 

 

 

:thumbup:  :thumbup:

 

Håper han som har bydd 2100.-  blir fornøyd :nei:

Nice!!!! :p:p:p:p:p:p:p:p

 

No more qxl on me! :!:

 

Takk for hjelper av alle dokk her inne på tråden, uten dere måtte jeg ha betalt 2300 for det kortet :cry: :!:

 

LOL, han så har gitt 2100 for det går vell og i mot selgeren :!:

 

Da bestiller jeg et GeForce 6800LE 128MB då;o)

 

Hvordan modder jeg det kortet da?

Engelsk guide

Lenke til kommentar
Gratulerer exmith2k  :thumbup:

 

Jeg kan herved informerer dem om at budet ditt er fjernet. :w00t: :w00t:

 

 

Pga selgeren har gitt uriktige opplysninger og fortiet opplysninger (som påvirket budgivningen din) så trengte du ikke å betale, så enkelt hadde det vært., Det trenger du ikke å bekymre deg for nå.

 

 

 

:thumbup:  :thumbup:

 

Håper han som har bydd 2100.-  blir fornøyd :nei:

Nice!!!! :p:p:p:p:p:p:p:p

 

No more qxl on me! :!:

 

Takk for hjelper av alle dokk her inne på tråden, uten dere måtte jeg ha betalt 2300 for det kortet :cry: :!:

 

LOL, han så har gitt 2100 for det går vell og i mot selgeren :!:

 

Da bestiller jeg et GeForce 6800LE 128MB då;o)

 

Hvordan modder jeg det kortet da?

Det var vel totalt din egen feil at du bydde så mye,selger kan jo ikke styre det.

Hadde han sagt at kortet koster foreks 3000 nytt så hadde han lurt deg.

Lenke til kommentar

QXL er faktisk ikke værst... Elkjøp i den byen jeg bor, skal de faktisk ha 3999,- kroner for et GeForce 3 kort... Bestemor knuser sparebøssa, og kjøper kortet i håp om å gi barnebarnet noe fint og flott, mens hun på nettet hadde betalt maks 500,- Elkjøp utgir seg iallefall for å være seriøse...

Lenke til kommentar
Gratulerer exmith2k  :thumbup:

 

Jeg kan herved informerer dem om at budet ditt er fjernet. :w00t: :w00t:

 

 

Pga selgeren har gitt uriktige opplysninger og fortiet opplysninger (som påvirket budgivningen din) så trengte du ikke å betale, så enkelt hadde det vært., Det trenger du ikke å bekymre deg for nå.

 

 

 

:thumbup:  :thumbup:

 

Håper han som har bydd 2100.-  blir fornøyd :nei:

Nice!!!! :p:p:p:p:p:p:p:p

 

No more qxl on me! :!:

 

Takk for hjelper av alle dokk her inne på tråden, uten dere måtte jeg ha betalt 2300 for det kortet :cry: :!:

 

LOL, han så har gitt 2100 for det går vell og i mot selgeren :!:

 

Da bestiller jeg et GeForce 6800LE 128MB då;o)

 

Hvordan modder jeg det kortet da?

Det var vel totalt din egen feil at du bydde så mye,selger kan jo ikke styre det.

Hadde han sagt at kortet koster foreks 3000 nytt så hadde han lurt deg.

Hysj Hysj :p

Første & Siste gang jeg byr på noe inne på qxl :D

Lenke til kommentar
QXL er faktisk ikke værst... Elkjøp i den byen jeg bor, skal de faktisk ha 3999,- kroner for et GeForce 3 kort... Bestemor knuser sparebøssa, og kjøper kortet i håp om å gi barnebarnet noe fint og flott, mens hun på nettet hadde betalt maks 500,- Elkjøp utgir seg iallefall for å være seriøse...

Takk skaperen for at de har 30 dagers returrett... :!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå lest igjennom tråden og finner det nødvendig å kommentere et par ting:

 

Utgangspunktet for auksjonen var at jeg hadde kjøpt meg et 6800GT kort. Forhåpningen var å få minst 1200,- for kortet. Utgangsprisen var ca 1000,-.

 

Kortet hadde ikke vært flashet, men overklokket med litt bedre resultaterenn oppnådd i testen det er referert til under.

 

At noen mener dette eliminerer garantien er jeg uenig i da det er umulig å finne ut av dette for en teknikker som bare har kortet foran seg. I praksis har det derfor ingen ting å si om du velger å overklokke. Om det er moralsk riktig er en helt annen sak. Det er forøvrig en kjennsgjerning at produsenter legger opp til at produktene deres skal ha gode klokkingsegenskaper for å skille seg ut i mengden. Da blir det litt lettvindt å avfeie garantien dersom man benytter seg av de mulighetene som er lagt i produktet.

 

Det fremkommer ingen ukorrekte opplysninger i annonsen. Headingen er kun brukt som blikkfang. Kortets navn, MSI RX9800Pro-TD128, står under Gjenstandsbeskrivelse.

 

Det er også referert til testen i www.overclockers.co.nz med følgende utdrag:

 

Conclusion

 

At default clock, MSI R9800Pro is just an ordinary R9800Pro, except for the huge software bundle. When overclocked to the maximum, MSI R9800Pro is faster than your standard R9800XT, despite having half the frame buffer. Even when both (MSI R9800Pro and reference R9800XT) are overclocked, MSI R9800Pro manages to keep inline with the bigger brother, at nearly half the price. Trust me, you will not find any card offering this sort of performance/cost ratio on the market right now. We highly recommend MSI RX9800PRO-TD128 128MB to anyone who is seeking great performance without having to deal with the devil. ;)

 

At Exmith2k byr på et produkt før han har satt seg inn i vesentlige detaljer sier vel noe om hvor seriøs han er. Hadde han lest testen ville han fått alle de svarene han kunne ønske seg, også når det gjelder prisnivå.

 

Hans useriøse oppførsel førte til at auksjonen ble ødelagt, og måtte legges ut på ny. Å prøve å få det til at jeg skal ha prøvd å lure ham er jo helt idiotisk. Som det fremgår av karakterene mine på QXL er jeg ingen svindler.

 

Fra min side kunne Exmith's bud blitt slettet om han hadde spurt om det med et normalt dannet språk. Istedet skriver han følgende: "Jeg betaler faen ikke 1 jævla krone for det der kortet!!!!! Du svare jo aldri på spm. heller!"

 

For fremtiden håper jeg vedkommende bruker litt flere hjerneceller både når det gjelder oppførsel og orienteringsevne.

 

Det hører også med til historien at vedkommende ble utelukket fra QXL.

 

Kortet ble også solgt til en realistisk pris og både kjøper og selger ble fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...