Gå til innhold

MSI RX9800Pro-TD128 til 2300kr, dyrt?


exmith2k

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte samme kortet for 1850,- nytt (6 mnd. siden). Det er ikke bedre en andre 9800 Pro kort uklokket. Vises dog som XT i win XP. Overklokket kommer du derimot langt over XT hastigheter. Mitt stopper på 480 core og 415 minne.

 

Edit: Så vidt jeg vet kan ikke dette kortet flashes med annen bios. Det er kun MSI's orginale bios som fungerer. Jeg har forsøkt flere forskjellige, og alle gir svart skjerm. Fashet tilbake til orginal bios, fungerer alt som det skal.

Endret av meeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg:

Og du har skrevet at det er "Radeon 9800 XT m/128mb RAM, TV-ut"..... På bildet viser det at det er MSI RX9800Pro... Er det noe forskjell eller er det samme kort? Hva heter kortet som du selger?

 

Svar fra selger:

Alt står i teksten, men jeg kan godt gjenta det: Kortet heter MSI RX9800PRO-TD128. Det skiller seg fra referansedesignet på enkelte områder. Endringene gjør at det i XP blir oppfattet som et 9800XT kort. Det yter også på lik linje med et XT-kort, selv når begge er klokket maks.

 

--------------------------------------------------------

 

Meg

Så du sier at når jeg tar msi kortet i min pc så er det det samme som jeg tar radeon 9800 xt i pcen? Like gode? Uten å stille inn på noen instillinger? Bare rett inn i pcen så er det 9800 XT?

 

Svar fra selger:

Ja, bruker du f. eks. SiSoft Sandra, ser du at kortet blir gjenkjent som 9800XT. Du må selvfølgelig ikke stille inn noe spessielt, men du får en relativt stor ytelsesøkning ved å øke Core clock og Memory clock ved hjelp av f. eks. Rivatuner.

-----------------------------------------------------------

 

 

 

der sier jo han at jeg ikke trenge å stille inn på noe for å få det til å yte som et xt kort! Da sier jeg det til qxl å bare håper på at det er nokk i mot ham til å andre på budet!

Lenke til kommentar
har han skrevet at han har klokket det eller moddet det?

Nei, han har ikke skrevet at han har klokket det. Derimot beskriver han hvordan en klokking skal foregå. I tillegg som har skryter av de gode overklokkingsegenskapene til dette kortet...

 

Han har overklokket prosessoren sin med 500 mhz noe som kan forklare hvorfor han gjør det så bra i 3D mark.

Dersom AGP bussen ikke har vært låst har skjermkortet også vært overklokket.

 

Du kan jo spørre han hvor langt opp han har fått klokket kortet, men han begynner vel å lukte lunta da i og med at du har/får det vinnende budet.

Lenke til kommentar

Hehe jeg sa ifra til qxl at de skulle sjekke "artikkelen" hans. For jeg betaler ikke for det kortet jeg. Trodde jo det var eg skam bra kort! Som var verdt mye mer.

 

 

Når jeg skulle stille han et spørsmål nettop så kom det opp:

 

Vi beklager, selgeren av denne gjenstanden har lagt til din konto på sin svarteliste og du kan av den grunn ikke gi bud på denne selgerens gjenstander. Ta kontakt med kundeservice om du mener at dette ikke kan stemme, og vi kan formidle kontakt med selgeren for en oppklaring.

 

haha

:!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Selgeren på QXL er også forumbruker her. toreide.

I følge denne posten har han klokket kortet til 445/385.

Et hardt klokket 9800 Pro kort til den prisen begynner å ligne svindel. Er enig med de som sier at 12-1300 kr er ok.

Uffda! Vi har en *ekkel* svindler blant oss.. og så nå rett før jul a'gett! :)

I gamle dager ble det en "rullings" i tjære og fjær for slike handlinger..

Skam deg "toreide"..:thumbdown:

Lenke til kommentar
har han skrevet at han har klokket det eller moddet det?

Nei, han har ikke skrevet at han har klokket det. Derimot beskriver han hvordan en klokking skal foregå. I tillegg som har skryter av de gode overklokkingsegenskapene til dette kortet...

 

Han har overklokket prosessoren sin med 500 mhz noe som kan forklare hvorfor han gjør det så bra i 3D mark.

Dersom AGP bussen ikke har vært låst har skjermkortet også vært overklokket.

 

Du kan jo spørre han hvor langt opp han har fått klokket kortet, men han begynner vel å lukte lunta da i og med at du har/får det vinnende budet.

Han sier at han får over 7000 poeng i 3DMark03 med [email protected] og han sier vel også at ikke har overklokket skjermkortet. Uten overklokking vil han aldri komme over 7000 hvis han da ikke har en syk prosessor (les: A64).

 

Jeg tok meg en tur innom Futuremark og fant et lignende system på Orben.

Akkurat samme klokkefrekvens på XP-en, men skjermkortet var overklokket fra 380/340 til 439/368. Poengsummen var på 6773... Dermed må skjermkortet overklokkes kraftig med den prosessoren!

 

Edit:

Ikke overklokket skjermkort og A64 3400+ får bare 6256...

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hvilken annonse det dreier seg om. Han annonserer det som et XT-kort, og forklarer i annonsen at det er et skjermkort som er flashet til XT. Det han altså gjør, er å selge et Pro-kort, som i de fleste tilfeller kan klokkes opp til XT-hastighet, som et XT-kort uten garanti (som du antagelig ikke ville ha fått uansett).

 

Det er en grei annonse, selv om han i overskriften skryter på seg å selge et skjermkort som er dyrere enn det han i utgangspunktet kjøpte. Han får ekstra betalt for en vellykket flashing, såfremt den er vellykket, altså.

 

Det er et brukt skjermkort, men du får tross alt et XT-kort. Det er et bra skjermkort, og du har blitt litt klokere til neste gang.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vet hvilken annonse det dreier seg om. Han annonserer det som et XT-kort, og forklarer i annonsen at det er et skjermkort som er flashet til XT. Det han altså gjør, er å selge et Pro-kort, som i de fleste tilfeller kan klokkes opp til XT-hastighet, som et XT-kort uten garanti (som du antagelig ikke ville ha fått uansett).

 

Det er en grei annonse, selv om han i overskriften skryter på seg å selge et skjermkort som er dyrere enn det han i utgangspunktet kjøpte. Han får ekstra betalt for en vellykket flashing, såfremt den er vellykket, altså.

 

Det er et brukt skjermkort, men du får tross alt et XT-kort. Det er et bra skjermkort, og du har blitt litt klokere til neste gang.

Kunne jeg fått et bedre kort til lavere pris som er nytt ?

Lenke til kommentar
Vi beklager, selgeren av denne gjenstanden har lagt til din konto på sin svarteliste og du kan av den grunn ikke gi bud på denne selgerens gjenstander. Ta kontakt med kundeservice om du mener at dette ikke kan stemme, og vi kan formidle kontakt med selgeren for en oppklaring.

 

haha

:!:

Det er litt tidlig å le enda siden du fortsatt er oppført med høyeste bud.

 

 

Skriv en mail til QXL at du har blitt forespeilt et langt bedre kort en det som har fremkommet med kommunikasjon med selger (som nå er slettet). Da du er relativt ukyndig på området har du først skjønt det etter at du har lagt inn bud og rådført deg med ekspertene på hardware.no :thumbup:

 

Videre tar du med at selger oppgir feil informasjon da han hevder at det fortsatt er garanti på kortet. Du har nå fått kunnskap om at selger har overklokket (kjørt kortet på høyere spesifikasjoner en anbefalt) og at ytelsen som han har oppgitt er skjedd i en overklokket tilstand.

 

Du vil derfor ha ditt bud slettet. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kunne jeg fått et bedre kort til lavere pris som er nytt ?

Ja. Du kunne f.eks kjøpt et 6600GT kort til rundt 1900, et 6800LE kort til under 1800. Du kunne også fått deg et 9800 Pro (Som kan ha XT kjerne) til under 1700.

 

Disse kortene har garanti, de er urørt og vil alle være bedre kjøp enn det du holder på å gjøre etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Vi beklager, selgeren av denne gjenstanden har lagt til din konto på sin svarteliste og du kan av den grunn ikke gi bud på denne selgerens gjenstander. Ta kontakt med kundeservice om du mener at dette ikke kan stemme, og vi kan formidle kontakt med selgeren for en oppklaring.

 

haha 

:!:

Det er litt tidlig å le enda siden du fortsatt er oppført med høyeste bud.

 

 

Skriv en mail til QXL at du har blitt forespeilt et langt bedre kort en det som har fremkommet med kommunikasjon med selger (som nå er slettet). Da du er relativt ukyndig på området har du først skjønt det etter at du har lagt inn bud og rådført deg med ekspertene på hardware.no :thumbup:

 

Videre tar du med at selger oppgir feil informasjon da han hevder at det fortsatt er garanti på kortet. Du har nå fått kunnskap om at selger har overklokket (kjørt kortet på høyere spesifikasjoner en anbefalt) og at ytelsen som han har oppgitt er skjedd i en overklokket tilstand.

 

Du vil derfor ha ditt bud slettet. :thumbup:

Thx :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vet hvilken annonse det dreier seg om. Han annonserer det som et XT-kort, og forklarer i annonsen at det er et skjermkort som er flashet til XT. Det han altså gjør, er å selge et Pro-kort, som i de fleste tilfeller kan klokkes opp til XT-hastighet, som et XT-kort uten garanti (som du antagelig ikke ville ha fått uansett).

1. Det fremkommer ikke av annonsen at det er flashet til XT

2. Han hevder det fortsatt er garanti på kortet, noe det ikke er dersom han har overklokket.

2.1 Selgeren gir derfor positivt uriktige opplysninger, noe som er "BAD" juridisk sett.

 

Og han er vel ikke direkte heldig med overskriften heller. Ikke rart en ukyndig blir forvirret. En ukyndig vil trolig ikke greie å overklokke kortet til XT spesifikasjoner heller, men blir sittende med et PRO kort.

Lenke til kommentar

Nei, det var kanskje ikke flashet. Da er det jo løgn å bruke betegnelsen "9800XT" i overskriften (en flash ville ha gjort det "mer" sant). Det er et Pro-kort med bra overklokkingspotensiale.

 

Men: dersom det er den knallbra overklokker så kan det jo være verdt 2200,- kr. Det kommer jo litt an på kjøperen. Noen er jo villige til å betale ekstra for en 2 GHz CPU som kan klokkes til 2,6 GHz, for å bruke et eksempel.

 

Det trenger ikke å være et dårlig kjøp. Det billigste XT-kortet koster tross alt 1000,- kr mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...