Gå til innhold

xbox live banning tar av


Omnikron

Anbefalte innlegg

Triste saker, Microsoft har oppgradert live softwaren og den gjør nå også noe søk på harddisken din om den er modda eller ikke. Før gikk det greit å spille live med enkelte modchips som f. eks. min DUOX2 chip men ble banna i går... tragiske greier :roll:

 

Flere som har blitt tatt av raidet til MS? Blir nok til å skaffe en billig ekstra xbox kun for live nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man absolutt vil bruke live tror jeg det ikke er noe større problem enn at du har original hardisk (med originalt innhold) og så bruker en switch til å switche over til original hardisk hver gang man vil spille live. Jeg har dog ikke testet dette men er relativt sikker på at det funker. Bortsett fra det har jeg ingenting overs for at m$ nå på død og liv skjal begynne å banne alle og enhver man som har moddet xbox når de kjøper spillene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Triste saker, Microsoft har oppgradert live softwaren og den gjør nå også noe søk på harddisken din om den er modda eller ikke. Før gikk det greit å spille live med enkelte modchips som f. eks. min DUOX2 chip men ble banna i går... tragiske greier :roll:

 

Flere som har blitt tatt av raidet til MS? Blir nok til å skaffe en billig ekstra xbox kun for live nå

Like premisser for alle - lik hardware for alle. Tragisk? Nei, kun for evt. cheatere.

Synes det er helt greitt at de holder alle former for mods unna, da slipper vi drittunger som bruker cheats.

Lenke til kommentar
Triste saker, Microsoft har oppgradert live softwaren og den gjør nå også noe søk på harddisken din om den er modda eller ikke. Før gikk det greit å spille live med enkelte modchips som f. eks. min DUOX2 chip men ble banna i går... tragiske greier  :roll:

 

Flere som har blitt tatt av raidet til MS? Blir nok til å skaffe en billig ekstra xbox kun for live nå

Like premisser for alle - lik hardware for alle. Tragisk? Nei, kun for evt. cheatere.

Synes det er helt greitt at de holder alle former for mods unna, da slipper vi drittunger som bruker cheats.

Nå har det jo seg slik at hvis du skal spille på Live med xbox spill, må det være originaler, i tillegg til at du ikke kan bruke modifisert BIOS. Hvordan kan du da jukse Serpensis ? :hmm:

Lenke til kommentar
Triste saker, Microsoft har oppgradert live softwaren og den gjør nå også noe søk på harddisken din om den er modda eller ikke. Før gikk det greit å spille live med enkelte modchips som f. eks. min DUOX2 chip men ble banna i går... tragiske greier  :roll:

 

Flere som har blitt tatt av raidet til MS? Blir nok til å skaffe en billig ekstra xbox kun for live nå

Like premisser for alle - lik hardware for alle. Tragisk? Nei, kun for evt. cheatere.

Synes det er helt greitt at de holder alle former for mods unna, da slipper vi drittunger som bruker cheats.

Som en annen så fint påpekte her så kan "ingen modifiserte" xboxer gå på live. Når jeg bruker min modda xbox på live så starter jeg xboxen med eject knappen, da starter original bios og jeg kan kun benytte lovlige kopier av spill, dvs xboxen blir som en hvilken som helst umodda xbox. Jeg kjøpte selvfølgelig de spillene jeg spilte på live, hva ellers skulle jeg gjort? Syntes dette er råttent av MS.

Lenke til kommentar
Kan noen plz forklare hva Xlink kai er for noe?

Er dette spelling på lan eller på internett?

 

Og hvis det er på internett, er det gratits???

Et lite tips bare. ;)

 

www.google.com er en fin side hvis du lurer på noe, spesiellt hvis du vil ha svar raskt.

 

Ved å søke på xlink kai, kom overnevnte link opp som første treff. :)

Lenke til kommentar
Triste saker, Microsoft har oppgradert live softwaren og den gjør nå også noe søk på harddisken din om den er modda eller ikke. Før gikk det greit å spille live med enkelte modchips som f. eks. min DUOX2 chip men ble banna i går... tragiske greier :roll:

 

Flere som har blitt tatt av raidet til MS? Blir nok til å skaffe en billig ekstra xbox kun for live nå

Det er fremdeles mange som spiller på Live med moddet xbox, men med avslått mod (inkludert meg selv og noen av mine kompiser). Poenget er at Microsoft har begynt å kjøre mer omfattende sjekker enn hva som var tilfellet tidligere. Inntil videre er det mange teorier om hva som sjekkes osv, men ingen vet vel helt sikkert ennå. På formuet på xbox-scene.com er det endel diskusjoner om dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Egentlig er det jo MIcrosoft som er skyld i all modding siden de lager X-box slik at den er moddevennlig.

Riktig. Så fordi Norsk Hydro lager dynamitt, så er det deres feil at terrorister tar liv med dynamitt?

 

Selvom du KAN modde, så MÅ du ikke. Uansett hvordan du vrir på dette, så har du som bruker et valg. At du ikke er viljesterk nok til å la være å modde boksen din, fikser MS på den måten at de banner de som modder. Enkelt.

Lenke til kommentar

Modde xbox vs terrorist bombing ....

Hmm, det var fasinerende sammenligning.

 

Ikke skjønner jeg hva modding har med viljesvakhet å gjøre heller ?

 

Det er nå bra at jeg fortsatt har viljestyrke til å slå på Xbox'en for å spille av litt MP3, eller kanskje lytte litt på WEB radio, til tross for at jeg var så svak at jeg knakk sammen å moddet min Xbox. ;)

 

Skal man først skylde på MS så er det ikke for at det er så enkelt å modde, men fordi dem selv ikke klarte å se mulighetene i Xbox og implementere det som standard.

 

Når det er sagt, så har jeg ikke noe til overs for folk som jukser, jeg spiller ikke Live selv, men har lenge vært aktiv på Counter Strike (PC) og sluttet pga all juksingen. :mad:

Endret av G-M-L
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg har også moddet burken min, men jeg whiner ikke over MS sin policy.

Åpner man for enkelte mods, kommer det garantert en som gjør det mulig å cheate til slutt. Jeg mener det er like så greitt å ta problemet før det kommer, og si at alle skal spille på helt like premisser.

Lenke til kommentar
Jeg har også moddet burken min, men jeg whiner ikke over MS sin policy.

Åpner man for enkelte mods, kommer det garantert en som gjør det mulig å cheate til slutt. Jeg mener det er like så greitt å ta problemet før det kommer, og si at alle skal spille på helt like premisser.

MÅ du ha det inn med teskei? (..scroll litt lenger opp, en post fra meg du "glemte" å kommentere)

 

Og sammenligningen med terrorister var meget dårlig, selvfølgelig kunne Microsoft ha gjort det vanskeligere å modde. Et godt eksempel er Gamecube, som først nå er mulig å modde.

Endret av kim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...