Gå til innhold

Bad bad skryt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg må si at når jeg leser alle innleggene her, blir jeg nesten oppgitt over hvor mye folk bryr seg om en annen sin pc. hva kan dere vite om han har en sånn pc eller ikke? har man -MASSE- penger, kan må få MYE bedre systemer enn det der.

 

Å diskutere om han har den pcen eller ikke er bare dumt. og hvis han lyver om den pcen, er han dum..

 

for å være helt ærlig, en teit diskusjon, som burde vært sletta fra forumet..

Lenke til kommentar

Om det ikke har fallt dere inn, dere burde være takknemlige for at han har den pc'n, (om han har det)

Ihvertfall om man skal tro prudusentene og forhandlerne. Jo fler som kjøper, jo billigere blir utstyret, så han er med å ta brodden og den verste støyten av utstyr som blir tillgjengelig i landet, og oss andre som ikke har så masse cash trenger bare vente litt, og få det samme, men til en mye mye lavere pris.

 

Alt nytt koster....

 

 

Lord Thaniel

 

-------------------------------------

CPU: 8088 2MHZ

HD: None

OS: DR-Dos 1.1

Chassis: Cathedral

Powerplant: 5(+-0.5) l human blood

Drive: 6x Xenon plasma-boosted jumpjets

Defence: 4X 30mm gatling, uranpellets.

Armour: 15m ekte Norsk granittbettong. Tåler ca 1 Mt direktetreff.

 

[ Denne Melding var redigert av: thaniel på 2002-06-01 18:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 17:08, Socratex^ skrev:


De harddiskene er på 15000rpm skal jeg si deg. Og cachen er mye større enn hva lusne IDE disker har. Det der er bare skryt, han har det garantert ikke. Men ikke snakk om noe du ikke er helt 100% sikker på :wink: (mht hdd'ene)


 

Jeg vet, beklager... Var litt høy på pæra når jeg posta den posten...

Netopp vært ute å kjørt litt rundt på rulleskøyter, og kommer hjem og det har vokst seg til en stor diskusjon... :smile:.. Den burde vel antagelig bli slettet fra forumet... Får se hva moderatorene sier da..

 

Tilbake til et annet punkt: med penger, kan du få nesten alt...

 

Og.. jeg er glad jeg aldri kjøpte noen pc på Expert, ser nå (når jeg kan litt mer om data..) at deres maskiner og kommentarene de selv gir til dem er skikkelig bad... Når man får såppas billig gode datamaskiner via webshop's, går jeg aldri inn i en databutikk på jakt etter maskin igjen... :grin:

 

Joachim

 

[ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-06-01 18:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 18:40, thaniel skrev:

Om det ikke har fallt dere inn, dere burde være takknemlige for at han har den pc'n, (om han har det)

Ihvertfall om man skal tro prudusentene og forhandlerne. Jo fler som kjøper, jo billigere blir utstyret, så han er med å ta brodden og den verste støyten av utstyr som blir tillgjengelig i landet, og oss andre som ikke har så masse cash trenger bare vente litt, og få det samme, men til en mye mye lavere pris.



 

Uenig med deg der. Hvis produsentene ser at noe selger bra, så trenger dem jo ikke sette ned prisen for å få solgt det dem produserer. Dermed blir prisen faktisk bittelitt høyere når han svir av en bunke penger på datautstyr.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller sende en privat melding og spørre fyren rett ut, isteden for å starte en slik tåpelig tråd.

Om folk har behov for å skryte på seg noe råflott, så la de gjøre det om det får dem til å føle seg bedre.

Dette er ingenting annet en baksnaking, selv om det foregår i et åpent forum.

Lenke til kommentar

La folk skrive hva de vil. men jeg synes det er helt teit å ta med signatur med PC specs i alle postene.

for det første tar det masse plass - vanligvis mer enn selve innlegget, og for det andre er det så totalt unødvendig. vi driter i hvilken PC "du" kanskje har.

 

Signatur med PC specs trengs jo kun i tråder der det er vesentlig å få med hvilken pc du bruker. Hvis du har trøbbel eller noe, slik at folk kan se hvilket system du bruker.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvorfor gidder folk seg å bry seg om hva slags maskin andre mennesker har. Noen har sagt at Norge er det eneste landet i verden hvor misunneslen er større enn seksuladriften. Og det er **** meg rett..

 

 

Men en ting stusset jeg på. Hvorfor nevnte han ikke hva slags skjem(er) han har. En skjerm i den prisklassen han bruker, koster fort 20000kroner og oppover.

Lenke til kommentar

herregud så teite dere er.. hva så om han har den maskinen? det er ikke akkurat en urealistisk maskin og kjøpe, om en har normal lønn og ikke har masse gjeld og betale på.

 

misunnelse... jaja.. en kamerat av meg fikk seg en Mercedes SL500 av pappaen sin, på 20 års dagen sin, gratis - og ja, han har massevis av penger og rutte med, så det er ikke akkurat noe problem - men skal jeg pga. av det gå og rakke ned på kameraten min pga. av det? nei, selvsagt ikke.. hvem hadde vel ikke tatt imot den gaven, dersom en hadde mulighet til det?.. skal jeg så gå og snakke dritt om bilen, og si at den er dårlig pga. det? nei.. bilen er jo faktisk kjempebra, så hvorfor skulle jeg si noe annet?

 

en trenger ikke og være rik for og kjøpe den PC'en der.. en normal lønn med en liten tid med sparing, eller evt. et lite forbrukslån/finansiering, så er det null problem..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hovedpoenget mitt var mer: Skriver folk bare kødd i signaturene sine, eller er det korrekt det som står der?

 

Personlig synes jeg det både er teit og bra, litt teit at folk skriver hva slags pc de har, men det kan jo også få folk til ett litt videre spektrum av hvordan pc'er folk i Norge faktisk sitter med, og hva som går ann å putte sammen.

 

Men om de da bare kødder med det, går det over "litt teit skalaen", og hopper opp til skikkelig teit... :smile:

 

Joachim

Lenke til kommentar

Tja, noen kjøper pc, andre kjøper båt. Noen bruker alle pengene sine på reiser, bilen eller hytta. Campingvogn er kjekt å ha, stereo og hjemmekino også. Slalomski må man jo ha, vannscooter er gøy og å delta i et hektisk uteliv er moro.

 

Og alt koster penger....

 

Det er ikke urealistisk at noen velger å brenne av "halve lønna" på datautstyr hvis det er en hobby.

 

Selv har jeg ingen problemer med å svi av opp mot 50000,- i året på mine hobbyer. (Og det er IKKE! data) :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-06-02 20:01 ]

Lenke til kommentar

Hehe. Bare de delene han oppgir koster tilsammen 85.000. Med skjerm, kabinett og alle andre deler, kommer nok det dyret langt over 100k. Skulle likt og hatt pengene til den fyren ja *sikle, sikle*.

 

Du, Zitoz, hvor bor du, og når skal du på ferie? :wink:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...