Gå til innhold

Bad bad skryt?


Anbefalte innlegg

God dag!

 

Jeg har merket på en god del "signaturer" at folk har skrevet hvilke komponenter pc'en deres har.

Det er forsåvidt greit, for da får man se på en måte nye muligheter, etc.

 

Men når f. eks. Zitoz skriver:

- MOBO :: MSI 860D PRO -

- CPU :: 2x Intel Pentium 4 Xeon 2.0 GHz -

- RAM :: 8x Rambus PC800 ECC 512MB RIMM -

- GFX :: 3Dlabs Wildcat III 6210 -

- HDD :: 4x Seagate Cheetah X15 36.7GB -

 

i signaturen sin, begynner man å lure....

Det der, er en maskin, som virkelig koster spenn.

Og å ha f. eks. 4x Seagate Cheetah X15 36.7GB virker helt ulogisk i forhold til alle de andre komponentene han har(eller?). Har man penger nok til 2x P4 Xeon 2Ghz, 8x Rambus PC800 ECC 612MB RIMM, og 3Dlabs Wildcat III 6210, så har man også penger nok til å dumpe 4 seagate 36gb harddisker å kjøpe seg 4 120GB 10000RPM harddisker...

 

Jeg kom nok med en god del dårlige argumenter i skrivet over, men, en person som har et sånt setup, sitter ikke på hardware.no å tipser folk om ting. Da sitter man gjerne å driver med seriøs hard 3d modellering eller lignende veldig ofte (for å kunne tjene såpass for en sånn pc).. For det er ingen spillemaskin han har der! (om han har det...)

 

For meg virker signaturene til folk når de kommer opp i slike komponenter, nesten tull. For man aner ikke lenger om det virkelig er sant...

 

Noen mot argumenter eller medmeninger? :grin:

 

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er da grei den signaturen. Har du litt penger så har du fint nok penger til den pc'en der...

 

Synest selv det er ulogisk med 4x37GB, men han har sikkert sine grunner. Jeg ville heller satset på 2x80GB da...

 

Men... du er vel ganske dum hvis du sitter på hardware.no å sitter å skriver hvor dødsbra pc du har, men du sitter med deeen gamle pc'en. Tror neppe det er mange som driver på med det.

 

[ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-06-01 16:09 ]

Lenke til kommentar

Må få fram sine meninger vet du.. :smile:

 

Men det grafikkortet koster en del, og èr spesielt brukt til 3d modellering, osv.

 

Han er ihvertfall ikke en ivrig "gamer".. eller?

 

Det vil alltids komme motargumenter, men jeg synes det virket litt sprøtt (signaturen hans). Og jeg har merket at folk har spurt før, men da aldri fått noe svar fra han....

 

Uansett, selvfølgelig er jeg jo litt missunnelig, har ikke noe mye gryn å slenge rundt. Men, thats life... :smile: Ikke noe vits i å surmule for at noen idioter som ikke kan noen ting men bare har arvet masse penger kjøper seg en luksus leilighet på The World, og heller ingen vits i å surmule over at en annen er bedre enn deg i å lage penger for da å få kjøpt seg en kjempetøff pc.

Enten, er han veldig flink til å få tak i penger, eller så har han arvet en god del, eller, så er det ikke sant... Vanskelig å vite... :grin:

 

Han kan være sinnsykt god på en eller annen jobb han driver med og håver inn penger, og er veldig hyggelig ut fra postene jeg har sett fra han...

Syntes bare det så litt ulogisk ut...

Asså, 8x 512 mb rdram? 512mb koster 1500 eller noe?

4096mb rdram! Sinnsykt! :smile:

 

Joachim

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 16:04, The_Lobster skrev:


Og å ha f. eks. 4x Seagate Cheetah X15 36.7GB virker helt ulogisk i forhold til alle de andre komponentene han har(eller?). Har man penger nok til 2x P4 Xeon 2Ghz, 8x Rambus PC800 ECC 612MB RIMM, og 3Dlabs Wildcat III 6210, så har man også penger nok til å dumpe 4 seagate 36gb harddisker å kjøpe seg 4 120GB 10000RPM harddisker...



de Seagate Cheetah X15 36.7GB er scsi og myyyyye bedre en ide shitt ...

 

*tisk tisk tisk*

 

 

 

 

 

_________________

www.gfx-hysteria.com

7p7 = religion og et politisk parti!

 

[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-06-01 16:34 ]

Lenke til kommentar

Joda, jeg skrev en del teite ting i postene, og tok feil med harddisken,.. Unskylder det.

 

Allikevel synes jeg fortsatt det er småteit men også litt bra... Men morsomme signaturer er nå best! :smile: (husker f. eks. "pussy closeup" og "liker tøffe jenter jeg"... noen linker til noen "morsomme" bilder funnet i noen signaturer.. husker ikke nicket på brukerne).

 

Jeg inrømmer at jeg sa en del dritt... :smile:

Men det er sagt...

 

Beklager så mye, (om det letter på trykket litt)...

 

Joachim

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 16:53, The_Lobster skrev:

Joda, jeg skrev en del teite ting i postene, og tok feil med harddisken,.. Unskylder det.


Allikevel synes jeg fortsatt det er småteit men også litt bra... Men morsomme signaturer er nå best! :smile: (husker f. eks. "pussy closeup" og "liker tøffe jenter jeg"... noen linker til noen "morsomme" bilder funnet i noen signaturer.. husker ikke nicket på brukerne).


Jeg inrømmer at jeg sa en del dritt... :smile:

Men det er sagt...


Beklager så mye, (om det letter på trykket litt)...


Joachim


 

At du tar feil gjør da ingenting, men jeg synes posten i seg selv var unødvendig.

 

But what the hell!=) Nei, nå henter jeg meg et

par øl, må kjøle meg litt ned, varmt på østlandet idag!=)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 17:00, tintin77 skrev:

Men hvem trenger vel en maskin til over 70000 til privat forbruk


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-06-01 17:00 ]</font>


 

Du har et poeng der, men det er vel dem sitt problem,ikke ditt eller mitt.

Lenke til kommentar

Quote:






i signaturen sin, begynner man å lure....

Det der, er en maskin, som virkelig koster spenn.

Og å ha f. eks. 4x Seagate Cheetah X15 36.7GB virker helt ulogisk i forhold til alle de andre komponentene han har(eller?). Har man penger nok til 2x P4 Xeon 2Ghz, 8x Rambus PC800 ECC 612MB RIMM, og 3Dlabs Wildcat III 6210, så har man også penger nok til å dumpe 4 seagate 36gb harddisker å kjøpe seg 4 120GB 10000RPM harddisker...



 

De harddiskene er på 15000rpm skal jeg si deg. Og cachen er mye større enn hva lusne IDE disker har. Det der er bare skryt, han har det garantert ikke. Men ikke snakk om noe du ikke er helt 100% sikker på :wink: (mht hdd'ene)

Lenke til kommentar

J.... bra harddsiker, - ville ikke bytta dem ut mot noe!

 

Raskeste harddiskene jeg har lest om, responstid som er sinnsyk bra. Ønsker meg 2 sånne i raid 0. 4 sånne i raid 0 + 1 eller et eller annet er sikkert en kjempegreie.

 

Så kan man alltids kjøpe et par tre WD Caviar SE 120GB med 8mb cach i tillegg for prisen av en Seagate 15.000 omd. scsi.

Lenke til kommentar

Synes det er morsomt hvordan folk hele tiden skal ha det beste, men at de ikke bruker det riktig engang. Alle de fjortissene som skal ha absolutt det siste innen hardware og bare sitter å spiller CS, helt latterligt. Eller tro at de MÅ ha det siste for at de skal kunne kjøre Office (de uvitende som blir lurt av Expert etc...)

Lenke til kommentar

Skal du ha en sinnsyk pc kommer ikke delene fra Komplett.no liksom :smile: Jeg er enig i at dette kunne vært tilfellet, men min mening er at han har sitti og kjeda seg og gått inn på en Webshop og funnet det dyreste som var og satt sammen en maskin.

 

For profft bruk trenger man ikke masse små SCSI disker. Det finnes faktisk større av disse også f.eks. 180Gb SCSI

 

Og det finnes vel også Xeon cpu'er med flere mb cache enn de på Komplett, til sånn 50-60.000kr+? Men disse er vel helst beregnet på servere.

 

Jeg sier igjen, skal du kjøpe en proff(100.000kr) pc til 3d modellering etc reiser du ikke på komplett...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...