Gå til innhold

På tide med en liten Nostalgi-tripp.

Anbefalte innlegg

Skrevet
det tragisk at jeg liker gamle spill bedre enn nye? Eller viser det klasse?

Vil tro at alle gjør det, som ung så setter du ikke like store krav som du gjør når du er eldre. Føler med deg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmmmh

Red Alert

Super Mario 1 og 2

Rollercoaster Tycoon

Heroes of Might and Magic 2

Age of Empires

Rayman

Tyrian

Winter Games

Commander Keen

Skrevet
det tragisk at jeg liker gamle spill bedre enn nye? Eller viser det klasse?

Vil tro at alle gjør det, som ung så setter du ikke like store krav som du gjør når du er eldre. Føler med deg :)

Er det virkelig at vi bare sitter med mindre krav når vi er yngre. Synes fremdels disse spillene er konge bra jeg da... mulig jeg er rar...

Skrevet
Er det virkelig at vi bare sitter med mindre krav når vi er yngre. Synes fremdels disse spillene er konge bra jeg da... mulig jeg er rar...

Ja jeg også syns de er bra fremdeles, vet ikke helt hvorfor... men de ville ikke vært bra mottatt dersom de hadde blitt lansert i dag på samme måte de gjorde for 10år siden. I dag er vi for opptatt av grafikk.

Skrevet

Ja jeg også syns de er bra fremdeles, vet ikke helt hvorfor... men de ville ikke vært bra mottatt dersom de hadde blitt lansert i dag på samme måte de gjorde for 10år siden. I dag er vi for opptatt av grafikk.

Rettelse: Allmennheten er for opptatt av grafikk men vi beveger oss litt OT her ;)

Skrevet (endret)

Rettelse: Allmennheten er for opptatt av grafikk men vi beveger oss litt OT her  ;)

:D

Så for å dra denne posten tilbake til "on topic"

Moonstone :p

EDIT: Kom på noen flere

Barbarian :wee:

Nuke (rett?) husker ikke helt navnet, amigaspill

Endret av TCi
Skrevet

Husker jeg hadde en periode hvor jeg elsket RCT. Var artig å lage fornøyelsesparker opp fra grunnen av. Ellers likte jeg godt Metal Gear Solid og Max Payne. Gromme spill, alle 3 :)

Skrevet
Husker jeg hadde en periode hvor jeg elsket RCT. Var artig å lage fornøyelsesparker opp fra grunnen av. Ellers likte jeg godt Metal Gear Solid og Max Payne. Gromme spill, alle 3 :)

Ja det var jo gamle spill :blink:

Skrevet (endret)

Dette står det da i første post: " Post alle gamle spillene som dere savner her. Og begrunnelse."

Er det jeg eller du som har misforstått da? Jeg prøver bare å holde meg til topic.

Edit: Og ja, jeg synes de er gamle.

Endret av Mozilla
Skrevet

Har da noen få gamle jeg også...

Amiga:

Warlords

Pirates

Dogs of War

The Manager

Dune 2

Etc...er nok mange fler...husker spesielt en ting ved Pirates på Amiga, du måtte ha et sinnsvakt kart over årstall/datoer for å komme unna sikkerhetssystemet :innocent:

Skrevet

Hm, la oss nå se...

Blood (og resten av Build-spillene)

Fallout

Fallout 2

Wasteland

Planescape: Torment

Action Supercross

Dune 1 & 2

Men jeg kan nå ikke akkurat si at jeg savner noen av disse spillene, da jeg ofte spiller dem den dag i dag.

Skrevet

På nintendo 8 bit:

-Flitstone hos naboen på en gammel svart/hvit reise-tv.

Data:

-Keen spillene. Har noen timer med dem.

-Sim City 2000 husker jeg klarte å få by over hele skjermen for første gang da var jeg stolt da :cool:

-Wolfenstein 3D Mitt førstre skytespill aaaa fikk det av naboen og måtte spille det i smug :blush:

-Rollercoaster tycoon ikke stort å si om det.

-Comand & conqure det første altså.

Skrevet
Dette står det da i første post: " Post alle gammle spillene som dere savner her. Og begrunnelse."

Er det jeg eller du som har misforstått da? Jeg prøver bare å holde meg til topic.

Edit: Og ja, jeg synes de er gamle.

Det er bare det at Max Payne bla. ikke er så gammel.. 2001 er jo ikke mer enn 3 år siden. Men skal ikke krangle mer om det :)

Skrevet (endret)
Civilization, Colonization, Railroad Tycoon og X-COM: UFO Enemy Unknown.

Jeg spilte de i går faktisk :)

Microsoft VirtualPC 2004 + FreeDOS + Gamle Spill mappa = kos

Hva annet har jeg her da.. Alone in the dark, Jones in the fast lane, Offroad/Ironman, Pizza Tycoon, Ports of call, Quake, Skate, Wacky wheels, Dogs of war, Themepark, The manager, Skiordie, Monkey Island, Diablo og selvsagt SimCity 2000.

Jeg kjøpte også nettopp Red Alert og mye annet for 20-30,- stykket fra en link her på forumet.

cd spill

cd sc2000

cd vesa

cd univesa

univesa

cd..

cd..

sc2000

Ah, de gode gamle dagene når 3-4 kunne sitte forran en maskin og nyte VGA oppløsning og 256 farger i timer etter timer.

Når det gjelder Amiga så er vel ikke Syndicate Wars eller Dr. Mario nevnt.

Endret av Gunnar_
Skrevet

C-64

- Pirates

- Blue Max

- International karate+

- Fist 2

- Master of magic

- Zaxxon

- H.E.R.O

Atari ST

- Dungeon Master

- Xenon

- Black lamp

PC

- Blood Omen - Legacy of Kain

- Silver (skulle ønske det kom en oppfølger)

PS1

-Magic carpet

-FF7

Skrevet

Rocket Roger på C64 var vel det første spillet jeg ble litt avhengig av. Last Ninja, IK og IK+ spilte jeg mye og. Jeg klarer ikke bli like giret og engasjert av spill i dag men det har vel mye med alder å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...