Gå til innhold

Sliter med ytelse, 6800GT 128MB (Asus V9999)


Hoggorm1

Anbefalte innlegg

Har et Asus 6800GT 128MB kort som jeg sliter veldig med. Får over 9000 i 3dmark 2003 men synes allikevel at den visuelle ytelsen i spill blir dårligere enn mitt gamle 9800pro kort. Det som skjer er at det hakker med ujevne mellomrom, akkurat som om den laster fra disken, men det er ikke tilfelle.

I perioder er alt helt fint.

For eksempel gamle Rallisport challenge kjører mye dårligere med 6800GT kortet. I HL2 ser alt så flott ut, men lyden hakker litt samtidig som bildet liksom henger igjen (som ved høy hdd aktivitetet)

 

Videre er det ikke 100% stabilt, hatt 2 blåskjermer på 2 dager og heng i et par spill. Temperaturen er fin.

 

Har oppgradertil til siste chipset (via 4-1) og skjermkort drivere. Noen som har tips? Orker ikke bruke mer tid på dette frustrerende kortet lenger nå......

 

XP2600+ barton

Seagate 7200 2mb (80)

512MB 400mhz ram

KM400 chipset (MSI HK)

ASUS 6800GT 128MB

250w PSU (kun koblet til 1 HDD og 1 optisk)

 

Bios:

256mb Aperture size

8xAGP

Fastwrite off

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det bare jeg som ser at han bruker en PSU på 250w ? :dontgetit:

 

 

den kan være bra for en 250w ..men så vidt jeg vet så krever de der korta mere strøm enn det 9800pro kortet ditt..teste med en PSU på minst 400w

Godt poeng. Den kunne nok vært kraftigere. Men.. han klarer å kjøre 3dmark 03 uten problemer såvidt jeg forstår og symptomene får meg til å tenke på ressurskonflikt eller annet med lydkortet. Har vel vært noe stress med Audigy kortene såvidt jeg forstår?

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips. Jeg er forsåvidt klar over at 250W er i minste laget, men på den annen side har jeg kun en HDD og en DVDRW ekstra, ingen PCI kort (dvs at lydkortet er et internt AC97 i VIA chipsetet).

 

Jeg leste en annen tråd hvor man mente at Aperture size skulle være halvparten av RAM. Skal prøve å teste hvor mye strøm maskinen leverer med programmet som ble foreslått....

Lenke til kommentar
Takk for mange gode tips. Jeg er forsåvidt klar over at 250W er i minste laget, men på den annen side har jeg kun en HDD og en DVDRW ekstra, ingen PCI kort (dvs at lydkortet er et internt AC97 i VIA chipsetet).

 

Jeg leste en annen tråd hvor man mente at Aperture size skulle være halvparten av RAM. Skal prøve å teste hvor mye strøm maskinen leverer med programmet som ble foreslått....

Jeg ville nok også satset på en ny strømforsyning ja. Så kanskje oppdatert Via 4in1 drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...