Gå til innhold

Julekalender 2004 - dag 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har 3000+, hvor mye vits er det med denne da?

 

3400+ 1Mb cache 3200MHz VS 3400+ 512Kb cache 3400MHz?

 

Stor forskjell? Er den mindre kresen på minne enn tidligere versjoner?

 

Hvis jeg kan kjøre TwinMos minnet mitt på 400MHz i stedet for 333MHz så kjøper jeg.

 

Noen tanker om dette?

Eh, det er pr ratingen som er 200 høyere. Frekvensen er da vitterlig bare 2200MHz, så det så.

2,4 GHz 512Kb cache

 

2,2 GHz 1Mb cache

 

Begge er 3400+

 

Tror 2,4 GHz er nyere. Men er dog ikke 100% sikker...

 

Edit: Så det så! :p

Endret av Svele
Lenke til kommentar
Har 3000+, hvor mye vits er det med denne da?

 

3400+ 1Mb cache 3200MHz VS 3400+ 512Kb cache 3400MHz?

 

Stor forskjell? Er den mindre kresen på minne enn tidligere versjoner?

 

Hvis jeg kan kjøre TwinMos minnet mitt på 400MHz i stedet for 333MHz så kjøper jeg.

 

Noen tanker om dette?

Eh, det er pr ratingen som er 200 høyere. Frekvensen er da vitterlig bare 2200MHz, så det så.

Hva er det du snakker om?

 

Svele: Begge prosessorene skal vel kunne kjøre minnet ditt på 400mhz, de har jo 200fhz fsb. Hvis du ikke får det til å funke er det vel hk eller minne som ikke vil!

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om?

 

Svele: Begge prosessorene skal vel kunne kjøre minnet ditt på 400mhz, de har jo 200fhz fsb. Hvis du ikke får det til å funke er det vel hk eller minne som ikke vil!

Hvis jeg husker rett så hadde tidlige A64 prosessorer en kresen minnekontroller og da får jeg ikke kjørt mitt Twinmos minne på mer enn 333 stabilt. Og da tenkte jeg at siden dette var en nyere prosessor så var den kanskje en smule mindre kresen og dermed kunne jeg kjøre minnet på 400 stabilt. Men selvfølgelig kunne jeg jo kjøpt kvalitetsminne for 2000 kroner da...

 

Men 400 MHz ekstra på prosessoren veier kanskje opp for de 66 MHz på minnet...

 

Hvis jeg har misforstått så skal jeg stille meg i skammekroken i 3 minutter. :!:

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om?

 

Svele: Begge prosessorene skal vel kunne kjøre minnet ditt på 400mhz, de har jo 200fhz fsb. Hvis du ikke får det til å funke er det vel hk eller minne som ikke vil!

Hvis jeg husker rett så hadde tidlige A64 prosessorer en kresen minnekontroller og da får jeg ikke kjørt mitt Twinmos minne på mer enn 333 stabilt. Og da tenkte jeg at siden dette var en nyere prosessor så var den kanskje en smule mindre kresen og dermed kunne jeg kjøre minnet på 400 stabilt. Men selvfølgelig kunne jeg jo kjøpt kvalitetsminne for 2000 kroner da...

 

Men 400 MHz ekstra på prosessoren veier kanskje opp for de 66 MHz på minnet...

 

Hvis jeg har misforstått så skal jeg stille meg i skammekroken i 3 minutter. :!:

Det var vel heller hkene som syndet der, har ikke opplevd det problemet på nForce kortene .

Lenke til kommentar

Det var vel heller hkene som syndet der, har ikke opplevd det problemet på nForce kortene .

OK. Da er den saken avgjort. Men 400 ekstra MHz skader vel ikke.

 

Edit: Men for å være seriøs: Er det verdt 1700 kr å gå fra en 3000+ til en 3400+?

Endret av Svele
Lenke til kommentar

Det var vel heller hkene som syndet der, har ikke opplevd det problemet på nForce kortene .

OK. Da er den saken avgjort. Men 400 ekstra MHz skader vel ikke.

 

Edit: Men for å være seriøs: Er det verdt 1700 kr å gå fra en 3000+ til en 3400+?

Tja. Du får vel solgt 3000+ for en sum også, så om prisdifferansen blir så stor vet jeg ikke helt. Men jeg tror egentlig ikke det er mye verdt det ;)

Lenke til kommentar
Det var vel heller hkene som syndet der, har ikke opplevd det problemet på nForce kortene .

Faktisk ikke. Har en ClawHammer 3200+ 1MB her som kjører på et Gigabyte NF3 250 hovedkort, og denne takler ikke 400MHz på minnet. Da går den i frø med en gang.

 

Men for å være seriøs: Er det verdt 1700 kr å gå fra en 3000+ til en 3400+?

 

Kommer vel litt an på hvordan man ser det? Ytelsesmessig så er det bare ett svar: Nei! Men sett fra en hardwarenerds ståsted så kan man vel strekke seg til et nja. :) Men hvis jeg skal få gi mitt råd så sier jeg følgende:

 

Sett heller pengene på konto og spar litt til. Da har du råd til å skifte til BTX og PCIe en gang ut mot sommeren neste år. Det vil være en mye bedre investering.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...