Gå til innhold

Holder inne 3 knapper samtidig = piping!


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller feks NFSU2 så hender det at jeg kommer i 3 knapper samtidig, da kommer det et lite pip og tastaturet låser seg i 2 sek så kan ikke styre bilen :(

 

Jeg bruker programmet fra Logitech fordi jeg vil bruke hurtigtastene.

Så jeg lurte på om det går ann å fjerne denne 3 tast sperra?

 

Tastaturet er et Logitech Internet Navigator

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det ha noe å si om tastaturet er kobla på PS2 eller USB?

Jeg husker jeg hadde dette problemet med mine gamle PS2-tastatur.

Ja, det har noe med dette å gjøre. PS2 kontakten er gammel og kan i mange tilfeller føre til piping når man holder inne for mange knapper. Det er en begrensning på hvor mange signal den kan håndtere samtidig. USB er vel rette veien å gå for de som er plaget av dette.

Lenke til kommentar

Tastaturprodusentene legger opp sitt eget matrisesystem på hvordan tastaturet skal tolke tastetrykk. Noen tastatur har med avanserte matriser og bedre layout, så det er forskjellig når tastatur piper. Om du f.eks prøver å trykke ned a + PGDN + høyrepil så kan det godt være at det ikke piper fordi matrisene til de tre knappene ikke overlapper hverandre, men dersom de tre gjør de så vil det pipe. På mitt KeyTronic tastatur kan jeg trykke ned a+s+d+f+l uten at det piper, men prøver jeg a+s+d+f+g så piper det. Tastaturprodusentene deler tastaturet opp i 'soner' hvor x antall taster kan trykkes ned uten at det piper, men om du trykker like mange taster delt på to eller flere soner vil det i mange tilfeller virke, som eksempelet mitt. Jeg har sett ett eksempel, og der tror jeg det var fire 'soner' på tastaturet; høyre og venstre bokstaver, NUM og <piler, F-taster, systemtaster>.

 

EDIT : BTW, når jeg leste om dette (extremetech for nesten to år siden?) så sto det også at USB tastatur har en grense på fire taster på en gang. (det er ikke sikkert at det piper som PS/2 tastatur selv om det ikke kan registrere >4 taster)

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar
piper aldri i mitt Logitech Optical Desktop tastatur.. kan holde så mange knapper jeg bare vill inne uten at det piper..

 

Og en ting. det er ikke tastaturet som piper, men system høyttaleren i maskinen ;)

Gratlerer du leder 1-0.... Hørt på Møre: "Folk E galne" :innocent:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Kan det ha noe å si om tastaturet er kobla på PS2 eller USB?

Jeg husker jeg hadde dette problemet med mine gamle PS2-tastatur.

Ja, det har noe med dette å gjøre. PS2 kontakten er gammel og kan i mange tilfeller føre til piping når man holder inne for mange knapper. Det er en begrensning på hvor mange signal den kan håndtere samtidig. USB er vel rette veien å gå for de som er plaget av dette.

Har et enkelt multimedia keyboard fra microsoft. Kan holde inne 10 knapper samtidig om jeg vil, niks piping. Koblet til med PS/2.

Lenke til kommentar

driver og tester på å trykke på knappene her nå.. får det ikke til å pipe uansett hva jeg gjør.. koblet til med ps/2 og keyboardet er et keytronic ergoforce(KT2001***)..

 

men det jeg derimot fikk til var å minimere IE vinduet med tastaturet, er det noen som vet hvordan jeg klarte det? Gjerne si hvordan man maksimerer det oxo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...