Gå til innhold

Overklokking av Twinmos Twister PC3200


edyrli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått testet litt mer på Twister brikkene mine.

De klarte ikke 208 MHz på 2-3-3-8 som er standard timings så måtte opp på 2-4-4-8 for og klare det.

Videre tester viser at maks er på føgende timings:

 

2-4-4-8 215MHz

2,5-3-3-6 255MHz

 

Det så OK ut på MEM test på 2,5-3-3-6 på 260 MHz men feilet i 3Dmark 03.

 

Men etter hvilket rykte Twister har så skal jeg nok være fornøyd med 255MHz på den timingen.

Så for en pris på 929kr så synes jeg de gir brukbar ytelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Åssen funker denne i dual channel? Har nemlig bestillt en til, men til min store overaskelse så jeg på twinmos sine hjemme sider følgende beskjed:

* Please be aware that there could be compatibility problems with 2 times 512MB modules for Dual-Channel on nForce2 chipset mainboards. Please check QVL with your motherboard supplier or update the newest BIOS for nForce2 compatibility issue *

Jeg er nervøs.... har nemlig nforce2 chipset... :ermm:

 

Så hvis noen hadde giddet å poste, hvis man har prøvd, hadde jeg vært takknemlig.

 

Ellers kjører jeg timings på defualt, tror jeg. Har nemlig bare en AMD 2600+ og de er jo som kjent bare 166 mhz på, selv om jeg klarer 180 akkurat nå. Men da står jo seff ram på samme. Men grunnen til at jeg valgte disse brikkene er fordi jeg skal opp et hakk i cpu og hovedkort over nyttår. Tenkte på en P4 3gig og da skulle disse brikkene være (ypperlig?)? Har ikke tenkt å overklokke noe særlig.

Takker for evt svar, og dere?

 

Ha en sabla god jul :thumbup:

Lenke til kommentar

hmm... Dual channel, mente jeg leste en plass at man bare får den 3-6% ytelsesøkningen ved å kjøre det på S 754, 939++ Men ikke socket A?

Men det stemmer da selfølgelig ikke, eller?

 

Ellers så lurer jeg på om denne brikken har noen kompatibelhetsproblemer med visse HK\Socket?

Skal nemlig sette opp en maskin med HK: S939(VGA) + (tror jeg:) 512mb Twister brikken, til en kamerat.

 

Kunne dere forresten liksågodt anbefalt meg et S 939 HK som funker bra sammen med Twister brikken\eller en 512 brikke i samme prisklasse, som dere mener vil passe bedre. :hmm:

Blir bittelitt clocking, men ikke noe veldig.

 

Ble totalt avsporing på slutten, men håper noen kunne kommet med råd.

Takker så meget :yes:

Lenke til kommentar
Vell da har jeg et annet spørsmål:

 

Hvordan vet man hvilket ram merke/type som passer bra med et utvalgt hovedkort?

Man kan vel egentlig ikke vite det, men går mest på andres erfaringer...

Noen ramtyper fungerer rett og slett bare dårlig med visse HK...

 

Må innrømme at formålet er vel bare å få anbefalt et VGA: S 938 HK, da sansynligvis er de fleste HK kompatibelt med den brikken.

Mener det er Nforce 3 det går på, men hvilket exactly?

Eller noen som har Twister+ S 939 HK som fungerer bra sammen, og kan anbefale det, så...

So if you pleace ;)

 

Skal vurdere å lage en tråd engang, ja, men håpet på et kjapt svar :(;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...