Gå til innhold

PowerColor med Radeon X850 XT PE


Anbefalte innlegg

Disse korta er jo som mange nevner bare gitt ut for å ha top of the pop produktene på markedet. Og det klarer de. Men det er jo selvfølgelig idiotisk lite ekstra ytelse på disse og de som finns allerede på markedet(x800 serien). Har man et x800xt og bytter det ut med et av disse nye korta så har man for mye penger, eller for lite peiling på hvor lite ekstra ytelse man får. Men smaken er som baken. Men de low power versjonene ser lovende ut. Mht strømforbruk og varme, som igjen gir mindre støyende kjøleløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har de ikke dual DVI og dual D-SUB (VGA)?

Av det jeg kan se på bildene av de forskjellige X850-versjonen, bruker både Asus og PowerColor en DVI-kontakt og en D-SUB-kontakt. Men når jeg går inn på produktsidene til ATI, ser jeg tydelig at kortene fra ATI selv har 2xDVI.

på spesifikasjonene i den andre reportasjen står det at den har dual av begge

 

bilde om noen min.

 

Bilde:

asus_extreme_series2.gif

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Enig i at det ville være dumt å bytte ut et X800 kort med dette ,men for de som enda ikke har innvistert og har bestemt seg for øverste hyle er jo dette et akyelt kort .

Joda, enig der. Er jo ikke dumt om man skal oppgradere fra 9800pro/xt eller eldre til det råeste...men har inntrykk av at mange jeg kjenner og folk her med x800pro/xt skal selge og kjøpe disse. Bare for maks 10% ekstra ytelse ut fra eska. Selv så tror jeg det blir 6800gt på meg selv om eg har mest sans for ati og har hatt det på de 4 siste skjermkortene. Etter å ha prøvd med på å låse opp 6800le med dårlig resultat(0 pipes og 2vs) så fant jeg ut at når man kan få 6800gt til ca 3tusen med 16pipes og god ytelse i alle spill så blir det mest aktuellt for meg iallefall. x800vivo må jo flashes og man er jo ikke 100% garantert å få det til.

Lenke til kommentar

Hm synes det er litt sand i ATI sitt ellers så svært godt fungerenede maskineri, at de kommer med et så lite ytelseshopp med en ny serie kort. Hvis det bare hadde vært 1 kort slik 9800XT var, med bare noen få mhz ytelsesøkning, så er det forståelig. Jaja de får da gjøre som de vil, men de vanner litt ut de tallene de har på kortet siden et X850 kort bare har noen yterst få prosent bedre ytelse enn et X800 og de har heller ikke noen viktige nye implimentasjoner.

Lenke til kommentar
R480 will power the higher performance “X850” boards and, as such, is a tweaked R423, that is still 130nm low-k based in order to get the high clock speeds and tweaked in order to increase yield at these rates.

Dette er vel kanskje hovedmålet for denne releasen.

 

Men man må ikke glemme Overdrive funksjonen her. Med Overdrive 3 klokkes X850XT PE opptil 648/646 og med en overdrive på 587/601 er kortet opptil 7,5% raskere enn default i dagens spill. Dette viser at X850XT PE er nokså klokke vennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...