Gå til innhold

Noe er VELDIG galt med mitt Radeon 9800PRO!


audhage

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vet ikke hva som har skjedd med mitt skjermkort (Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128Mb) Men nå i morges sluttet det å fungere! :cry: Når jeg starter opp maskinen kommer det bare noen rare fargede streker og slikt!

 

Hva har skjedd? Hva skal jeg gjøre? Det jeg kan si med sikkerhet er at JEG ikke har herpa det!

 

Mvh Audun Hagen

 

(trenger VELDIG raske svar i dag!) :cry:

post-23-1102151973_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Monter kortet pånytt, kan være at det sitter litt dårlig eller har lite kontakt.

Har prøvd det! Det hjelper LITE! (dvs. ingenting!)

 

Ellers får jeg vel bare sende det da!

 

Men hva om de påstår at det er min skyld at det ikke virker? Hva gjør/sier jeg da?

 

Hadde en slik situasjon da el-gitarhalsen min knakk! De nektet skyld i saken, enda jeg ikke hadde gjort noenting! Heldigvis kjente jeg en gitarmaker som limte den gratis for meg da!

 

Takker for alle svar da! Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Sånn det ser ut for meg så er det Ram'en som har gått føyken. Har hatt samme problem med både et Geforce2 og et ATI 9500 NP.

 

Har du overklokket kortet? Hvis ikke så er det bare å sende i retur, men du kan nok ikke forvente å få et erstatningskort før om en uke. Postgang + testing + postgang.

Lenke til kommentar
Dette så ikke bra ut nei...

 

Tviler på at det er dårlig kontakt siden du får slikt bilde, noe er nok ødelagt ja. Ser ut som om din eneste utvei er retur ja.

 

Men, har du testa de andre utgangene? DVI og S-VHS vis disse funker blir saken en annen....

Jeg har prøvd DVI'en og den funker ikke! får samme skjermbilde! Ellers vet jeg ikke med S-VHS!

 

Skal sende det inn! (og jeg som ikke har runda HL2 enda :cry:)

 

Men det er bestillt på pappas navn, må jeg da sende det inn igjen på han?

 

Takker for alle svar da!

 

Mvh Audun Hagen

 

EDIT: Det er ikke overklokket! (eller flashet til XT)

Endret av audhage
Lenke til kommentar
Har du testet kortet med en annen skjerm ?

Jeg kjører dual skjerm til vanlig og begge får samme skjermbilde!

 

Og, nei headcleaver! Det skal jo ikke bare ryke sånn! Det er derfor jeg også er bekymret for at de kommer til å si at det er min skyld! (som med gitareksemplet jeg skrev om i en tidligere post)!

 

Ingen som vet hva jeg skal si om de påstår at det er min skyld?

 

Må jeg sende det inn på pappas navn?

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem hvis du bare har softmodda det.. For da blir jo ikke klokkeinnstillingene lagra i kortet.. Putter du den inn i en annen pc så er den som da du kjøpte den..

Har nok ikke softmodda det eller noe! Eneste jeg har gjort er å montere en annen kjøler og montere tilbake til stock! Men det skulle da ikke skade! Det funket jo bra lenge etter det også! Inntil det ikke virket i dag tidlig!

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Ooohh, det med skifting av kjøler kan felle hele retursaken hvis det er kjøpt på "feil" butikk... Senskade som følge av en brist i GPU kan vel forårsake slike feil som du opplever. Jeg sier ikke dermed at det er derfor kortet er gåent, slike ting kan skje uansett. Men du bør av naturlige årsaker ikke nevne med et ord til butikken at du har hatt en annen kjøler montert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...