Gå til innhold

Lvl 60 nådd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan love dere at det tar tid å gå opp i lvl i WoW for normale folk. Når dere setter dere ned å spiller selv, så er tempoet perfekt, hvis dere ikke er hardbarka grindere så vil dere ikke ønske at det går senere.

Han fyrn der har spilt døgnet rundt siden release, mest sannsynlig ved å la andre spille hans char når han sover, hvis han ikke er et slags supermenneske da, og klarer seg i 12døgn uten søvn

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo, JEG syns det er kjedelig og bortkasta tid. Jeg har ikke kommet forbi lvl 30 på NOEN MMORPG'r jeg har spilt, nettopp pga kjedsomhet når jeg innså at grinding og bosscamping er eneste muligheten for å få en bra character som kan hevde seg, istedet for å ha en "gimp" ved lvl 60 som er mye svakere enn andre lvl 60 chars.

Har du prøvd WoW? Det er i mindre grad slikt enn andre MMORPGs. Det er flere talent-retninger å ta som kan være gode på ulike måter. Det vil alltid være slik at noen mener at ett bestemt valg er "best", men i WoW er det i alle fall i mange tilfeller strid om hva som er de mest fornuftige valgene.

At "alle" har likt utstyr er kanskje kjedelig på PvP, da det blir mindre som differensierer folk (ferdigheter selvsagt), men i PvE synes jeg ikke det gjør stort. Der kjemper man uansett på lag, og man vil at de andre skal være så gode som mulig.

Dessuten er jo WoW _minimalt_ med grinding. Jeg har en lvl 43 warrior nå, og jeg har enda ikke følt at jeg har grindet. Og da har jeg ikke levlet sakte heller. Når det gjelder varighet kan man lett bruke 300 timer til lvl 40, så folk flest trenger ikke bekymre seg så veldig enda.

Skrevet

Jeg spilte 12 timer hver dag i ca 3 dager og nådde bare level 19.... det tyder jo bare på at jeg er en dårlig spiller sikkert :ermm:

Skrevet

Leste en veldig positiv anmeldelse på Gamespot (9,5/10, høyere enn halflife 2 faktisk, selv om de ikke kan sammenlignes) om WoW, venter på at det skal komme offisiellt til Europa. Liker ikke å spille uferdige betaversjoner der man må rapportere bugs til utviklerne hele tida. (Gjorde det i Earth&Beyond).

Skrevet
Liker ikke å spille uferdige betaversjoner der man må rapportere bugs til utviklerne hele tida. (Gjorde det i Earth&Beyond).

Vel, betaen av dette spillet virker mer komplett en noe MMORPG jeg har spilt. Du gjør en stor feil ved å hoppe over betaen bare på grunn av at det er beta vil nå jeg si.

Ingen som krever av deg at du submitter bugs, men det skader vel ikke om du skulle komme over en.

Skrevet
Leste en veldig positiv anmeldelse på Gamespot (9,5/10, høyere enn halflife 2 faktisk, selv om de ikke kan sammenlignes) om WoW, venter på at det skal komme offisiellt til Europa. Liker ikke å spille uferdige betaversjoner der man må rapportere bugs til utviklerne hele tida. (Gjorde det i Earth&Beyond).

Den "uferdige versjonen" du sikter til er retail i USA.

Skrevet

Og hvordan spille US retail? snike og snoke for å fake adressen din til en amerikansk adress og VISA? evt. være skribent for et stort online gamermagazine..jah...tror jeg venter.

Skrevet
Og hvordan spille US retail? snike og snoke for å fake adressen din til en amerikansk adress og VISA? evt. være skribent for et stort online gamermagazine..jah...tror jeg venter.

Jeg snakker ikke om å spille US Retail, jeg snakker om å spille den europeiske betaen. Den er av samme versjon som US Retail. Riktignok er det kun closed beta enda, men final beta starter jo snart.

Skrevet

Mye av poenget med beaten er jo å teste servere, internett linjer osv..

Jeg spillte US Open Beta og kan ikke si jeg så noe særlig bugs. Litt uferdige ting var det jo alltids, men spillet (klienten) krasjet ikke en eneste gang.

Eneste som var litt trist var at det ble en del lagg pga overbelastede servere samt at serverne krasjet en gang i ny og ne. Hadde de fjernet laggen hadde jeg ikke hatt noe imot å spille med samme versjon av spillet ganske lenge.

Balanse endringer kommer det uansett til å bli etter release, akkurat so m det er i wc3.

Skrevet

Jeg opplevde at WoW-klienten i US open beta krasja hvert 5. minutt jeg, men fant senere ut at dette var pga. at spillet ikke tålte at min CPU-type kjørte med en raskere FSB klokk enn det den er solgt med..

Skrevet
Jeg opplevde at WoW-klienten i US open beta krasja hvert 5. minutt jeg, men fant senere ut at dette var pga. at spillet ikke tålte at min CPU-type kjørte med en raskere FSB klokk enn det den er solgt med..

og hvem Cpu-type var det? har aldri hatt det problemet og jeg har aldri kjør FSB på det den egentlig skal være på...

Skrevet

og hvem Cpu-type var det? har aldri hatt det problemet og jeg har aldri kjør FSB på det den egentlig skal være på...

Ifølge de jeg snakket med; alle Barton kjerner..

Skrevet
Aldri hatt det problemet selv heller. Og jeg har alltid kjørt klokket fra XP2800+ (166x12.5) til XP3200+ (200x11)

Jøss.. rart.. det er samme hastighet som min CPU ble klokka til det..

Hmm, siden denne feilen var i kommunikasjon mellom minne og hovedkort, så kan det ligge i at RAM'en min ikke holder mål, eller at jeg kjører noen ustabile timings på den.. TwinMOS btw.

Skrevet
Det er det som er det kjedelige med character development i MMORPG'r. Uansett hva du gjør, og hva slags kul armor du akkurat fikk deg, VET du at det finnes 1000 andre med akkurat samme armor og skills som deg. Det er ofte ganske åpent i starten av en ny RPG, men etterhvert skiller det seg ut helt klare "paths" som er den eneste riktige veien for å skape en god character i sin klasse, og det er bare å følge den path'en så du blir like god som alle de andre.

Hvis du går til sida for den stien blir char'en din dårligere enn de andre lvl 60 char'ene (også kjent som "gimp" på MMORPG-språket), og da blir det jo litt bortkasta i PvP når man får juling fordi man valgte en armor og våpen man SELV liker istedet for det som står på "how to make a perfect nightelf" guild-sida.

Sånn er det i AO og alle andre MMORPG's jeg har vært innom. Det blir til slutt bare en stor grind der man MÅ gjøre spesifikke ting, campe ved spesifikke bosser for å få de gode item'ene som 10000 andre også har kliss like av. I AO er nummerknusing og kalkulator et must i tillegg, for å regne ut alle slags stats og hvor mye den stat'en øker når man øker points i Intelligence og dill og dall, hvor mange poeng man taper i "ditt" når man tar av seg armor "datt" og slenger på armor "dott" istedet..boring.

er ikke ofte jeg ser 2 lvl 60 characters i WoW med samme gear , da man kan lage sitt helt eget type gear, f.eks +Health for PvE og +Strg For PvP osv osv, mulighetene er uendelige hvis man setter seg ned og jobber med trade skills i WOW :)

Skrevet
hehe.. Min human warrior er bare på level 5 etter 3 t spilling:)

Har du gjort quest da... For jeg kom på lvl 7 etter ca 1 time

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk orker eller gidder å grinde opptil flere timer i strekk. Mye gøyere å ta det rolig, nyte omgivelsene, gå i lag med en gjeng venner. Ta alt som det kommer og virkelig nyte det vakre i Warcraft-verdenen, det er iallefall det jeg har tenkt til. Ikke fyke gjennom spillet sånn som disse folka. :)

Skrevet
Jeg skjønner ikke at folk orker eller gidder å grinde opptil flere timer i strekk. Mye gøyere å ta det rolig, nyte omgivelsene, gå i lag med en gjeng venner. Ta alt som det kommer og virkelig nyte det vakre i Warcraft-verdenen, det er iallefall det jeg har tenkt til. Ikke fyke gjennom spillet sånn som disse folka. :)

Greit det, men du kan jo nye spillet og ta det rolig mens di gjør quest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...