Gå til innhold

Tips til mitt 939 opsett.


Anbefalte innlegg

PC`en skal brukes til gaming.

Har skjerm og mus fra før.

Skal kjøpe PC`en sent i januar så da regner jeg med at det fins flere alternativ til hovedkort og flere produsenter til 6800gt pci-e.

 

 

Her er en link til oppsettet: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=10514.

 

 

For de som ikke gidder å gå innpå linken:

 

Akasa LED AK-170CC-4RAS 4 stk

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

Aspire X-Dreamer II

ASUS A8N-SLI Deluxe

Hitachi Deskstar 7K250 160 GB S-ATA (2 stk.)

Logitech OEM Ultra X Flat Keyboard

Nec ND-3500 16x DVD±R9

OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum 1 GB / 2x512 MB cl2

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe

 

 

 

 

Det jeg lurer på er om PSU`en som følger med kabinettet holder til det systemet, jeg har tenkt å overklokke en liten smule. Til 600kr for kabinettet kan vel ikke PSU`en være allverdens? med tanke på at det er SLI det er snakk om og :D

 

Harddiskene vil jeg gjerne sette opp i RAID0, hva synes dere om det? finns det noen som egner seg bedre en de jeg har oppført?(RAID0 er ikke et must, dere kan sikkert overtale meg hvis dere anbefaler meg å droppe RAID).

 

Hovedkort = ok? kommer jo flere når januar har ankommet vil jeg tippe. Vil helst ha SLI hovedkort med integrert lydkort og nettverkskort som funker fint til RAID0.

 

 

Hvor mye tipper dere at dette vil koste sent i januar? Budsjettet er ikke så viktig å tenke på, bare det duger i pris\ytelse.

 

Edit: skal ikke kjøpe 2x6800gt enda, skal vente til jeg trenger det selvfølgelig. En blir nok i nermeste framtid.

 

Edit2: finn oppdatert liste på linken.

Endret av Dario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen her på forumet.

Ville heller valgt et annet merke enn Hitachi, f.eks. Seagate, Maxtor, Western Digital. Det er tross alt Hitachi som tok over harddiskdivisjonen til IBM, og IBM har ikke akkurat et godt rykte over seg når det kommer til harddisker. Det har jeg også opplevd selv.

Kabinettet ser bra ut, men for 637 kr stiller jeg store spørsmål ved strømforsyningen. Har fått et inntrykk av at du skal kjøre SLI med 2x GF6800GT, og da må du ha en strømforsyning som duger. Ville heller valgt en kvalitets-PSU, pluss et skikkelig kabinett (f.eks. Lian Li). Det vil fordyre ting, men man får hva man betaler for.

Lenke til kommentar

Takk.

Skal bytte merke på de to harddiskene.

 

Men er lite interessert i å betale 2000.- for et kabinett, må vel finnes noe som er like aktuelt til en tusenlapp ellerno?

 

Jeg lurer mest på hvordan dere vil anbefale RAID0, jeg bryr meg ikke noe mye om jeg mister data på diskene så bryr meg ikke mye om minsket sikkerhet med RAID, men noen godt stabile harddisker hadde ikke skadet.

Endret av Dario
Lenke til kommentar
Takk.

Skal bytte merke på de to harddiskene.

 

Men er lite interessert i å betale 2000.- for et kabinett, må vel finnes noe som er like aktuelt til en tusenlapp ellerno?

 

Jeg lurer mest på hvordan dere vil anbefale RAID0, jeg bryr meg ikke noe mye om jeg mister data på diskene så bryr meg ikke mye om minsket sikkerhet med RAID, men noen godt stabile harddisker hadde ikke skadet.

Det kan ofte være en fordel å kjøpe PSU og kabinett hver for seg. Det å ha en stor og kraftig PSU er essensielt, og særlig med tanke på at skjermkortene dine alene vil dra ca 200W... Å kjøpe en egen separat 500W Enermax eller noe vil nok ha noe for seg, men det koster naturlig nok penger. Det er dessverre slik at man må ha komponenter som står til hverandre, ellers blir det som å sette et stort PA-anlegg til å drives utelukkende av AAA-batterier :p

 

Når det gjelder RAID0 så forstår jeg ikke hva du skal med det, det øker riktignok sekvensiell overføringshastighet, men det øker også slitasjen på systemet, samt kan også øke søketid noe. Er det høy HDD-ytelse du er på utkikk etter, så gå til anskaffelse av en Raptor-disk, et raskere valg. Hvis du på død og liv må kjøre RAID0, kan du se på RAID-diskene til Western Digital, de koster litt mer, og er litt mer robuste enn vanlige disker.

Lenke til kommentar
Men er lite interessert i å betale 2000.- for et kabinett, må vel finnes noe som er like aktuelt til en tusenlapp ellerno?

Det oppsettet ditt med 2x GF6800GT vil kreve mye strøm og utvikle mye varme. Da er det viktig at du for det første kjøper en kraftig strømforsyning. Enermax er blitt nevnt her, og det vil jeg også anbefale. De lager solide strømforsyninger. Har selv en Enermax 550W PSU som er dønn stabil, og jeg har mange ting i min maskin som krever strøm. I ditt tilfelle er det også en stor fordel å velge et kabinett som gir gode kjøleløsninger, og da må du nødvendigvis opp i pris. Med sånne ting får man akkurat det man betaler for.

Lenke til kommentar
Men er lite interessert i å betale 2000.- for et kabinett, må vel finnes noe som er like aktuelt til en tusenlapp ellerno?

Det oppsettet ditt med 2x GF6800GT vil kreve mye strøm og utvikle mye varme. Da er det viktig at du for det første kjøper en kraftig strømforsyning. Enermax er blitt nevnt her, og det vil jeg også anbefale. De lager solide strømforsyninger. Har selv en Enermax 550W PSU som er dønn stabil, og jeg har mange ting i min maskin som krever strøm. I ditt tilfelle er det også en stor fordel å velge et kabinett som gir gode kjøleløsninger, og da må du nødvendigvis opp i pris. Med sånne ting får man akkurat det man betaler for.

men den enermax psu`en kan jo gi strøm til en server med 24 disker, og gir ut 36 amper ifølge en brukererfaring på prisguiden. det blir kanskje litt overflødig med tanke på at et sli opsett trenger 18A.

 

og finnes det ikke andre alternativer enn lian li?

Endret av Dario
Lenke til kommentar
Men er lite interessert i å betale 2000.- for et kabinett, må vel finnes noe som er like aktuelt til en tusenlapp ellerno?

Det oppsettet ditt med 2x GF6800GT vil kreve mye strøm og utvikle mye varme. Da er det viktig at du for det første kjøper en kraftig strømforsyning. Enermax er blitt nevnt her, og det vil jeg også anbefale. De lager solide strømforsyninger. Har selv en Enermax 550W PSU som er dønn stabil, og jeg har mange ting i min maskin som krever strøm. I ditt tilfelle er det også en stor fordel å velge et kabinett som gir gode kjøleløsninger, og da må du nødvendigvis opp i pris. Med sånne ting får man akkurat det man betaler for.

men den enermax psu`en kan jo gi strøm til en server med 24 disker, og gir ut 36 amper ifølge en brukererfaring på prisguiden. det blir kanskje litt overflødig med tanke på at et sli opsett trenger 18A.

 

og finnes det ikke andre alternativer enn lian li?

Jeg sa ikke at du trengte å kjøpe en 550W PSU, men den må være en kvalitets-PSU. Ja, det finnes andre alternativer enn Lian Li, men det er Lian Li jeg har hatt best erfaring med. Hvis du sier at SLI-oppsettet alene krever 18A, hva med alt det andre i maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...