Gå til innhold

Iiyama E431S eller NEC 1760 NX?


Rune_

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Det bilde av Britney har jeg ingen problemer med å se skyggen av henne bak. Litt mørkt men jeg kan se det.

 

(sRBG Contrast 70.3% Brightness 77.4%)

Testet med de innstillingene nå. Så den en del dårligere nå. Bruker selv 100 brightness og 50 contrast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså sitter dere alle med NEC 1770nx ? og ser det bildet i bakgrunnen AKURATT slik som det i farger eller er det i bakgrunnen litt færre toner? Her på Iiyama skjermen ser jeg skyggen i flere toner, det er eksakt likt som fartgebildet omtrent bare i gråtoner.

 

Wh1te sett grafikkortet ditt til å vise 16bit istede for 32bit så ser du om gråtonebildet er bra da.

 

Da har man testet skjermene endel og kommet frem til at Iiyama skjermen er ett bedre valg enn NEC skjermen basert på pris sammen med kvalitet, bilde, osv. Gi og med at NEC skjermen sliter såppas med sorte toner på det bildet som det er snakket om før her i posten. Menne jeg for min del vil nå gå for å sende tilbake begge skjermene, skrive en brukertest av begge tenker jeg også kjøpe meg en SKIKKELIG CRT skjerm istede :love::yes:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Jepp me too. Har allereide sendt inn retur forespørsel og bestilt meg ein viewsonic g90f-s. Det er litt synd for eg likte nec'en veldig godt, men eg nok ein kresen gamer og kunne bare ikke overse blur'ingen i fps spill. Så eg holder meg til CRT i hvertfall til neste jul så får vi se om nec-mitsubishi virkelig klarer å hamle opp med CRT på fps ytelse da.

Endret av teekay19
Lenke til kommentar
Rart at de ikke har dette på en europeiske modellen.

Det europeiske markedet vil visst ikke ha det, så de valgte å droppe det for å spare litt penger. I min lille test av skjemen har jeg faktisk den amerikanske versjonen, da den europeiske ikke fantes enda. Ta en titt på bildene mine, og se hvordan jeg bevisst har unngått å vise den lille klumpen :p

Lenke til kommentar
Rart at de ikke har dette på en europeiske modellen.

Det europeiske markedet vil visst ikke ha det, så de valgte å droppe det for å spare litt penger. I min lille test av skjemen har jeg faktisk den amerikanske versjonen, da den europeiske ikke fantes enda. Ta en titt på bildene mine, og se hvordan jeg bevisst har unngått å vise den lille klumpen :p

:cool:

 

Jeg har visst dette hele tiden! Jeg er flink. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...