Gå til innhold

Iiyama E431S eller NEC 1760 NX?


Rune_

Anbefalte innlegg

Fikk min nye Nec 1770NX i dag :D og den er bare knall bra! Doom 3, HL 2, CS:S , CS, UT2003 går som bare f og bilde er krystal klart! Bedre enn CRT skjermen min faktsik (hadde en elendig en da)! Jeg lover deg. Du vil like ikke angre et sekund etter at du har testa Nec 1770NX!

Endret av darkX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har bestilt både den Iiyama E431S skjermen og NEC 1770 NX.

 

Får vel forhåpentligvis begge i posten på Tirsdag, eller kanskje Iiyama skjermen alerede på Mandag. Får teste da hvilken jeg liker best så får jeg benytte meg av angrefristloven på den jeg ikke liker. :blush:

 

Gleder meg ganske så mye. Da vil jeg jo også kunne se hvilken skjerm jeg liker best og hvilken som er best å bruke i spill og det jeg bruker skjermen til.

Lenke til kommentar
Jeg har Iiyama ProLite E431S og spiller CS. Er veldig kresen og er derfor ikke helt fornøyd med skjermen i dette spillet. Føler jeg har en god del promille når jeg spiller på denne skjermen i forhold til hva en CRT-skjerm er god for. Så jeg ville heller prøvd ut Nec NX1770 ja...

Men E435S har igjen mindre etterslep enn 1770NX derfor har jeg mer tro på E435S.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har Iiyama ProLite E431S og spiller CS. Er veldig kresen og er derfor ikke helt fornøyd med skjermen i dette spillet. Føler jeg har en god del promille når jeg spiller på denne skjermen i forhold til hva en CRT-skjerm er god for. Så jeg ville heller prøvd ut Nec NX1770 ja...

Men E435S har igjen mindre etterslep enn 1770NX derfor har jeg mer tro på E435S.

10 ms fremfor 12 er vel ikke akkurat noe bra salgsargument.

Lenke til kommentar

10 ms fremfor 12 er vel ikke akkurat noe bra salgsargument.

Nei, noe veldig stort argument er det ikke, men uansett er den raskere og i toppen er det som regel alltid svært lite som skiller de beste. Hovedargumentet i dette tilfellet vil sålangt jeg ser være prisen, hvorav 1770 ser ut til å være noe overpriset i forhold til specs. Det er intet som er så irriterende for en kresen gamer som etterslep så i så måte er man alltid interessert i å ha det ypperste.

Lenke til kommentar

Vel nå har det seg jo slik at det er skjermer med 16 ms som er testet opp mot 12 ms skjermer og kommet bedre ut i tester av etterslepp...

 

Ender det med at jeg finner etterslepp som på noen måte plager meg så tar jeg ikke vare på noen av skjermene. Da tar jeg likegrejt å bestiller meg en skikkelig 19" CRT skjerm og gir faen i hele LCD skjermen frem til det helt sikkert er noe som passer mitt formål.

 

Når dere snakker om cs så er det faktisk et fint spill å teste etterslepp med. Selv spiller jeg MYE og er veldig opptatt av å ha absolut så minimalt med etterslepp som mulig, da jeg stort sett spiller FPS spill. Unreal Tournament 2004, Half-Life 2 Deathmatch og lignende spill som lett viser etterslepp.

 

enden, gi og med at du har testet mange skjermer nå så kan jeg jo spørre deg om råd. Hva ville du kjøpt av LCD skjerm i dag til under 4000 kroner som skal bruker MYE til spilling av FPS spill og til en kresen bruker når det gjelder farge gjengivning og bildekvalitet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan er det å spille på NEC 1770NX med IKKE native oppløsninger slik som for eksempel 800x600?

Funker glimrende. Eneste gangene jeg opplever "grums" er når jeg forandrer oppløsningen i Windows. I spill legger jeg ikke merke til det.

Lenke til kommentar

Vel tenkte jeg kunne skrive en liten brukertest av den på forumet her. Sakl teste den noen dager så skal jeg se. Får en NEC 1770NX i morgen hvis posten er raske med å tømme konteinerene sine eller så blir det på osdag.

 

Kan nå si EN negativ ting om skjermen. Det følger IKKE med DVI kabel. (Jeg har bestilt en dvi kabel sammen med NEC skjermen som kommer i morgen eller overimorgen.)

 

Tester skjermen med film nå og ser ingen store problemer i 2 Fast 2 Furious. Skal teste den. Som sakt skal jeg se hvilken skjerm jeg foretrekker av denne, NEC 1770NX og CRT skjermen jeg har nå.

Lenke til kommentar

Hmm, er litt missfornøyd med denne iiyama skjermen. I spill så kan jeg egentlig ikke utsette noe særlig på den da jeg må si at den faktisk er den beste LCD skjermen JEG har testet hit til.

Nå er det kun en 17" prix skjerm to 19" skjermer av forskjellige produsenter begge 25ms og en 17" ett eller annet gammel skjerm som ble knust i fustrasjon på et lan av han som ejde den :p

 

Jeg har selv sverget til CRT og vet egentlig hvorfor når jeg sitter å bruker denne skjermen. Er jeg kresen? JA! Forøverig har jeg bare testet skjermen med D-sub og ikke DVI da det IKKE fulgte med. Tragisk! det skulle vært standard på LCD skjermer med tilkobling for DVI (har bestilt en sammen med NEC skjermen)

 

Har stilt skjermen alle værdens veier menne får lissom ikke bildet "pent" det blir litt blast ut i kantene, litt dødt på en måte. Skjermen skuffer litt i forrhold til forhåpningene. Det var helt forferdelig dårlig i forhold til CRT skjermen min før jeg stilte til sRGB, etter å ha stilt skjermen til det ble fargene bedre menne ikke så godt som jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
Hmm, er litt missfornøyd med denne iiyama skjermen. I spill så kan jeg egentlig ikke utsette noe særlig på den da jeg må si at den faktisk er den beste LCD skjermen JEG har testet hit til.

Nå er det kun en 17" prix skjerm to 19" skjermer av forskjellige produsenter begge 25ms og en 17" ett eller annet gammel skjerm som ble knust i fustrasjon på et lan av han som ejde den :p

 

Jeg har selv sverget til CRT og vet egentlig hvorfor når jeg sitter å bruker denne skjermen. Er jeg kresen? JA! Forøverig har jeg bare testet skjermen med D-sub og ikke DVI da det IKKE fulgte med. Tragisk! det skulle vært standard på LCD skjermer med tilkobling for DVI (har bestilt en sammen med NEC skjermen)

 

Har stilt skjermen alle værdens veier menne får lissom ikke bildet "pent" det blir litt blast ut i kantene, litt dødt på en måte. Skjermen skuffer litt i forrhold til forhåpningene. Det var helt forferdelig dårlig i forhold til CRT skjermen min før jeg stilte til sRGB, etter å ha stilt skjermen til det ble fargene bedre menne ikke så godt som jeg vil ha det.

1770 er din nye venn. Hadde jeg ikke hatt MSN og Winamp på CRT'en min hadde jeg sparket i stykker hele skjermen. :p

Lenke til kommentar

Vent til du får DVI kabel hvertfall. LCD er jo håpløst med vanlig DSUB. DVI kablen klarner sikkert opp bildet litt, men dersom man er kresen er det ikke sikkert at du blir 100% fornøyd med noen av dem. Kjøp av en LCD skjerm inneholder nok alltid et kompromiss for den kresne gamer. :shrug:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...