Gå til innhold

For høy tempratur på harddisk


Loeb

Anbefalte innlegg

Satte inn en ny 200GB Seagate harddisk for et par dager siden. Har en 120GB Seagate fra før. De to diskene er plassert med et mellomrom mellom hverandre. Kjente på disken etter at pc-en hadde stått å gått litt og kjente at den var meget varm, innstalerte så prog. HDD temperature som viser at 120GB er 42 grader mens 200GB er 45 grader. Etter det jeg har lest andre steder er vell disse tempraturene litt høye. Eller hva?

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan kjøle ned diskene, harddisk-kjølingsett blir for dyrt, går det ann å bruke en vanlig kabinettvifte?

Sidedørene på kabinettet mitt er av og jeg har ingen kabinett vifter (skal kjøpe snart) vil temp. på harddiskene synke da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

42 og 45 er helt ok. ideel temperatur er 40 eller under, men så lenge det ikek ligger vesentlig over 50, så er det ikke noe "problem". Selvfølgelig er kjøling alltid bra for levetiden på en harddisk, så jeg annbefaler alltid en (veldig stille) vifte for å kjøle harddiskene.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Ikke for 5 øre... :tease:

 

Kjøp deg et skikkelig kabinett. :yes:

hvorfor all denne hetsen mot Q-tec til alle døgnets tider? :dontgetit:

 

blir en smule iritert her jeg sitter. tipper ca 70 % av alle dere uttaler dere om at q-tec er noe dritt, ikke engang har tatt på et q-tec kabinett, bare hørt at andre sier at det er dritt. :mad:

 

har faktisk et q-tec kabinett selv, og er velig fornøyd med det, et lett kabinett å modde, til en veldig kjekk pris. :love:

 

det er kansje ikke det peneste å se på, men det er i hvertfall mye penere enn alle de ferdigmodda jalla kabinettene som finnes på markedet..

 

 

Edit: TrykkF....

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
Loeb: En vifte foran og bak vil senke tempen på hele systemet ditt, så prøv med to papst 12db vifter.

Mine 4 disker er mellom 27-30c, har en papst 12db vifte foran dem.

Leser også at det er mange som kjøper data'en uten døren på, gjør eg det på mine pc'er går tempen opp på diskene.

Høres bra ut. Da regner jeg med at temp på harddisken vil synke når jeg får på kabinettvifter og setter på dørene på kabinettet

Lenke til kommentar

Blåser egentlig litt i hvordan maskinen eller kabinettet ser ut jeg, så lenge maskinen er HELT STILLE !!!!

 

Den står jo bare her å støver ned likevel.

Jeg har jo en modda kasse her, men det meste er gjort for att den skal være stille og ha extrem ytelse i tillegg.

Det er ikke vanskelig å bygge en maskin meg EXTREM ytelse, men det er værre å bygge en sådan maskin som er stille.

 

( angrer litt for att jeg satte inn belysning i maskinen, men vann kjølinga ser kuul ut de sjeldne gangene jeg er under bordet å fixer noe )

Lenke til kommentar
Ikke for 5 øre... :tease:

 

Kjøp deg et skikkelig kabinett. :yes:

hvorfor all denne hetsen mot Q-tec til alle døgnets tider? :dontgetit:

 

blir en smule iritert her jeg sitter. tipper ca 70 % av alle dere uttaler dere om at q-tec er noe dritt, ikke engang har tatt på et q-tec kabinett, bare hørt at andre sier at det er dritt. :mad:

 

har faktisk et q-tec kabinett selv, og er velig fornøyd med det, et lett kabinett å modde, til en veldig kjekk pris. :love:

 

det er kansje ikke det peneste å se på, men det er i hvertfall mye penere enn alle de ferdigmodda jalla kabinettene som finnes på markedet..

 

 

Edit: TrykkF....

som jeg sa, jeg støtter deg i det ja :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...