Gå til innhold

Hvorfor er BH-5 framdeles best?


~inso

Anbefalte innlegg

Sitter akkurat og vurderer oppgradering til 1024 ram på min athlon Xp maskin. Men hvis jeg først oppgraderer, vil jeg ha noen skikkelige kanonbrikker som klarer oppmot 250mhz@5-2-2-2. Enkelte BH-5 brikker klarte dette. Men disse er altså ikke mulig å få fatt i lengre. Har en Corsair 3200XMS-C2 brikke jeg får opp på 236mhz 11-3-3-2 her nå. Er over to år siden jeg kjøpte denne. Men ifølge det jeg ser her inne er det jo enda folk som har problemer med å komme over 220mhz fsb med nye steindyre ocz brikker. Hva skjer egentlig? Trodde liksom utviklingen gikk framover i denne bransjen, men ikke i dette tilfellet... De må da for svingende ha klart å i det minste gjenskape egne prestasjoner (bh5) på disse to-tre årene? Eller driver de og kødder med oss og melker oss for penger før de lanserer noe bittelitt bedre til, og litt bedre etter det igjen.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

De beste brikkene en får i dag er vel pc4200 platinum fra OCZ De har TCCD, men da de høyest "rata" Den samme brikken sitter i pc3200 platinum rev 2 og pc3700 platinum, men de til pc4200 går lengre på 2-2-2 settings og klokker lenger og.

 

Deafult er 2-3-3-7 på DDR533 med volt 2.75

 

De 3200 brikkene får en opp i DDR600 om en vil, men topper vel på DDR580 med 1t 2.5-4-3-10 settings om jeg ikke husker feil. Og den 4200 skulle gå lenger, har lest en del på nettet, og de er sinnsykt kjapp med liten volt :)

Lenke til kommentar

Benchmarks.

Men du sier noe.

Om man ikke har egen PC dedikert til sånt så kanskje.

 

Men BH-5 brikkene mine kjøpte jeg samme uka de kom ut, har kjørt dem på høy spenning siden da.

Levetiden blir vel forkortet til 5år eller noe vil jeg tro.

Ikke betydelig mao.

 

Edit: Hva for et system skal du kjøre dette på?

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøre det på et AthlonXP system med:

 

Abit AN7 nforce2-400

Lian Li 6277A med vannkjøing på cpu, nb, gpu og på raptor 74gb disken.

bZerk 500W psu (aspire)

Gainward 6800LE @ 16pipes,5 vertex shaders

Driver og klokker fsb nå, høyeste hastighet så langt er 235mhz@11-3-3-2 x 10,5 @3,05v (3.07 real)

 

Men hvis jeg kunne kjørt på 10 multiplier tåler den høyere fsb.

Lenke til kommentar

før klarte jeg bare 216mhz fsb. Men det har dukket opp noen geniale moddete bioser som baserer seg på akkurat DFI lanparty kortet. Har nådd 235 nå som sagt, og jeg antar høyere frekvenser er innen rekkevidde. Om ikke akkurat 250 er mulig, vil jeg ihvertfall være HELT sikker på at det ikke er minnet som stopper meg, så kan jeg ta hånd om andre problemer etter det ;)

Lenke til kommentar
Sånn ca. alle moduler med TCCD IC-er klarer 250MHz med litt slappe timings. 2,5-4-4-7 eller noe.

jeg er ikke ute etter slappe timings. jeg vil ha tighte timings da dette passer athlonxp best.

 

arch: 220 5-2-2-2 med 2.85v sa du? har du mulighet til å teste hva max er på et par spenninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...