alphadec Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Hvor lenge går det får vi får foto realistisk grafikk i spill.
sixx Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 10 år ti år vil jeg si er maks...kanskje en 5-6 år...? Teknologien utvikler seg jo utrolig raskt nå for tiden da...
tor_erik Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Om noen har sett bilder fra det kommende Morrowind-spillet, så vil jeg ut i fra dem gjette meg til at dette ikke vil ta så alt for mange år. Mindre enn 10 år, anyway.
Arne_F Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 (endret) Tror nok ikke at det tar så lang tid heller. CS:S grafikken er helt syk hvis du skrur alt på det høyeste! Det tar nok bortimot 3 år tror jeg... 250 innlegg! EDIT: trykkleif Endret 29. november 2004 av Rune_F
tor_erik Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Tror nok ikke at det tar så lang tid heller. CS:S grafikken er helt syk hvis du skrur alt på det høyeste! Vel. Nå vet jeg ikke hva du definerer som fotorealistisk grafikk, men CS: Source er da virkelig ikke så bra...
bte Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 20-25 år.. FOtorealistisk, blir vanskelig mener da jeg.. Da tenker jeg SKIKKELIG real life grafikk
Ongabonga Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Tar nok ikke så mange år til, men hardwaren kommer til å bli for dyr til at den vanlige mannen/kvinnen i gata kan ponge ut i hytt og pine. Er nok hardware som er festbremsen (tror jeg da)
Thombr86 Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 (endret) Grafikkmotoren som blir i TES: Oblivion har jo muligheten til å rendre noe som jeg vil påstå er nært fotorealistisk, og da mener jeg de rendrede bildene, ikke screenshots (men de er jo knall de og). Edit: da tenker jeg på den store versionen av dette bildet. (finner ikke den store) Endret 30. november 2004 av BrAtTeRn
Potetfar Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 (endret) Har ikke lest så mye av det som er der, men på www.unrealtechnology.com er det noe som ser helt utrolig ut. Og det er nok ikke mange årene før vi ser nåe sånt. Bare ta en titt på G-Man i Half-Life 2, på starten. Jeg har ihvertfall noe problemer med å se at han ikke er ekte. Og Barney er jo også ganske realistisk. En 3-4 år hvis vi er heldige. Edit: Half-Leif (Skrivefeil) Endret 30. november 2004 av Potetfar
Omar Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 I følge en norsk kar som gjør mye grafisk for BF 2, vil spillene se ut som film innen 15 år!
thomassit0 Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 noe sånt ja.. men om allerede 3-4 år vil det hvertfall se veldig bra ut iforhold til nå vil jeg tro med oblivion motoren og UE3 og kanskje ny versjon av Source ?
ttt Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 det størte problemet vert vel å få rimeleg hardware som du kan spele spela med.
oerhört Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Hundre prosent realisme vil neppe bli en realitet på en god stund. Tenk på hvor mye penger som gikk inn i Final Fantasy-filmen, hvor man kun behøvde bekymre seg for det utsnittet av settet som skulle filmes - hvor mye mer vil det ikke koste å animere og skape en fullfunksjonell verden... For øyeblikket kan jeg ikke se for meg hvordan et sånt kjør på realisme kan bli økonomisk lønnsomt på en god stund, i hvert fall ikke før man lager ferdige, fullfunksjonelle fellesplattformer for animasjon, kunstig intelligens og grafikk. Først da - kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå