Gå til innhold

HL2+DVD rom problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Fikk HL2 i gave. Utgaven jeg har er på DVD-rom..

Problemet er at jeg ikke har DVD rom.. Fikk installert steam og HL2 på maskinen via nettverket.

Slik at jeg har hele HL2, CS:Source og Steam liggende..

Når jeg starter så får jeg opp "browser" vindu fra Steam, hvor jeg skal skrive inn CD-Keyen min.. Det går helt fint... Etter at jeg har tasta inn rett "key" så får jeg beskjed om å sette inn DVD plata.. Noe som er litt vanskelig iom jeg ikke har DVD-Rom..

Noen som har en løsning på dette, foruten å sette inn en DVD-rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes faktisk en GPL no-dvd-sak som gjør dvdinstallasjonen din om til en Steam-installasjon (altså, du må fortsatt ha gyldig nøkkel og kjøre Steam, det er ikke en crack). Jeg aner ikke om Valve kommer til å banne folk for å bruke den, men jeg håper ikke det iom at jeg har den kjørende selv. :)

Funker 100% btw.

Skrevet

Hvor får jeg tak i denne "GPL No-DVD" greia da?

Har spillet orginalt med CD-key. Hele installasjonen er kopiert fra DVD-Rommen over nettverket og ligger på maskinen min.

Skrevet

Det er jo det jeg har gjort.. Har lasta ned installasjonen fra nettverket og over på min maskin.. Da "shara" vedkommende bare DVD-rommen sin..

Når jeg legger inn CD-Keyen, så spiller det ingen rolle om DVD`n står i maskinen til naboen..

Steam leiter ikke etter DVD-rommen på nettverket.

Skrevet (endret)

okej...

vet ikke om dette er lov eller om det går an. Siden du eier en original kopi av spillet tror jeg det er lov å lage en sikkerhetskopi. For eksempel med Alcohol 120%, mener å tro at det programmet lager 1:1 kopier av CD/DVD'er

P.S viss du kjøpte spillet på Elkjøp kan det kankje gå å bytte det inn i CD-versjonen, det er 5 cd'er.

Endret av henrik007
Skrevet

Spillet er bestilt over internett..

Alcohol 120% lar meg bare kopiere fra enheter som er koblet til PC`n min.. dvs at jeg snart må inn til naboen å røske ut DVD-romen hans!! :hrm:

Alcohol er heller ikke gratis. Trial funker i 30 dager.

Skrevet (endret)

Det kan jeg nok ikke si uten å pådra meg moderatorenes vrede.

Edit: Ikke kommer jeg på noen gode hint heller. :D

Endret av LarsC
Skrevet

Alcohol 120% lar meg bare kopiere fra enheter som er koblet til PC`n min.. dvs at jeg snart må inn til naboen å røske ut DVD-romen hans!! :hrm:

kan du ikke bare få naboen din til å lage et image av dvd'en da? å så kan du bruke kopiere den over til din PC

Skrevet (endret)

Kinkig situasjon der, ja. Det du kan gjøre er å bytte til CD versjonen. Om det ikke går er neste alternativ en DVD stasjon. Men heldigvis for deg er de ikke dyre, tror du får en brukbar DVD stasjon til 3-400 kr.

Endret av Bear^
Skrevet

Det kan jeg nok ikke si uten å pådra meg moderatorenes vrede.

Edit: Ikke kommer jeg på noen gode hint heller. :D

Så send ham en pm (med mindre du har gjor det allerede).

Skrevet

Alcohol 120% lar meg bare kopiere fra enheter som er koblet til PC`n min..  dvs at jeg snart må inn til naboen å røske ut DVD-romen hans!!  :hrm:

kan du ikke bare få naboen din til å lage et image av dvd'en da? å så kan du bruke kopiere den over til din PC

Det funka greit det. thx

Skrevet
Så send ham en pm (med mindre du har gjor det allerede).

Gjort forlengst. Gikk nettopp igjennom HL2 med denne patchen eller hva jeg nå skal kalle den, det fungerte utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...