Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk. Jeg krysser fingrene hver dag for at noen skal finne opp punktforbrenning, men det skjer jo aldri!

Det er bare å ta kniven fatt ;)

 

Dersom ein trener den spesifikke kroppsdelen samtidig som ein er på deff/slanking vil ein tilsynelatande oppnå punktforbrenning, og det er jo utsjånaden som teller i samanhengen ikkje sant?

Lenke til kommentar

Man vil jo forbrenne overalt uansett? Altså der det er fettreserver.

Kanskje man kan lure seg selv litt ved å trene kroppsdelen samtidig som man deffer, og så tror hodet at det kun er der det skjer (mest) forandring?

Eks. om jeg er på deff og velger å kun trene bein, så vil vel ikke det si at jeg mister mer fett på beina enn på feks armer og mage? :p

 

Jeg skulle gjerne forbrent noe ekstra fra lårene om det er mulig :D kniv er litt drastisk, jeg holder meg til gamlemåten tror jeg!

 

Edit: Kranjcar: Vil jo tro det er ganske mye smør/fett i pulveret, selv om du blander med vann?

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Bare hvis det er masse fett på den da, ææææsj :!:

 

Sukk. Jeg krysser fingrene hver dag for at noen skal finne opp punktforbrenning, men det skjer jo aldri!

Fotballtrening i morgen :) Veldig morsomt å spille fotball igjen!

 

Hvorfor vil du ha punktforbrenning? Man kan si på en måte at punktforbrenning ja finnes, der blodoppløpet på det området du trener øker bektragelig og fettet skilles. Men det er snakk om neno prosent (eller kanskje mer.. i'm just sayin..)

 

Men tilbake til punktforbrenning. Kroppen lagrer fett der den er programert til å lagre, noen lagrer mer på ræven, lårene og på magen. Andre mer på overkroppen og brystet. Og vær glad for at du har fett på kroppen, ellers hadde du nok hatt et ganske problem hvis det skulle oppstå noen problemer og du ikke fikk tilgang på mat. Så, vær glad for den du er. Alt kroppen gjør for deg, er basert på hva som er best for deg, eller kanskje ikke.. Untatt at vi har tilgang til for mye mat, men da er det maten sitt problem og ikke kroppen.. Dooh.

 

Men ja, punkt forbrenning, du er klar over at du ville sett ut som en idiot hvis du hadde hatt sixpack og svære fettklomper på overaremene? Se for deg en amerkanisk dame (nei, ikke fransk) som går ut fra McDonalds, med flat mage, fin sprettrumpe (av mye knebøy og situps) men helt *ohh* overkropp..

Lenke til kommentar

Jeg holder på å løpe meg til bedre form, og har pleid å løpe en halvtime i greit tempo.

Målet er å løpe 5 km i september under 30 minutt(eller raskest mulig).

Det har blitt nevnt at det er bedre å trene 4x4(eller var de 5x5?) istedenfor å løpe en lang strekning, men hvorfor det egentlig?

(håper jeg ikke blander nå)

 

4x4 går vel ut på å løpe bånn gass i 4 minutt, og så slappe av i 4 minutt, før en starter på ny med det samme.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å løpe meg til bedre form, og har pleid å løpe en halvtime i greit tempo.

Målet er å løpe 5 km i september under 30 minutt(eller raskest mulig).

Det har blitt nevnt at det er bedre å trene 4x4(eller var de 5x5?) istedenfor å løpe en lang strekning, men hvorfor det egentlig?

(håper jeg ikke blander nå)

 

4x4 går vel ut på å løpe bånn gass i 4 minutt, og så slappe av i 4 minutt, før en starter på ny med det samme.

 

du får bedre slagvolum (mengen blod som pumpes i hvert slag) og oksygen opptak blir bedre. VIss du løper lange strekninger så har ikke hjertet så stort behov får å kunne pumpe mye blod omgangen siden du ikke har så stor intensitet. Men i intervaller så må hjerte jobbe mer og jo mer blod du pumper jo fortere kan du løpe.

 

EDIT: du skal ikke løpe bånn gass i 4 min. Men du skal ha høy intensitet.

 

1. intervall: 4 minutter høy intensitet

1. pause: 3 minutter rolig intensitet

2. intervall: 4 minutter høy intensitet

2. pause: 3 minutter rolig intensitet

3. intervall: 4 minutter høy intensitet

3. pause: 3 minutter rolig intensitet

4. intervall: 4 minutter høy intensitet

 

Det er et bra program, men viss du ikke har jogget så mye før burde du starte litt rolig, så du ikke pådrar deg beinhinnebetennelse og andre skader.

 

Hvor lang tid må du bruke for å få en brukbar kondis?

 

Man burde merke forskjell etter 4 uker med trening.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...