Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom jeg har trent med få reps hele tiden, føler jeg nå at jeg har fått dårligere kondis og utholdenhet. Selv om jeg ønker i benk, så tar jeg faktigst ferre pushups enn jeg klarte før. Vil det hjelpe å begynne å kjøre 15-20 reps?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke dårligere kondis av å trene styrke. Eksempel: En person som makser 200 kg i knebøy vil klare langt flere reps med 50 kg enn en person som bare klarer 100 kg. Styrketrening fører faktisk til bedre utholdenhet.

Skrevet

Det eneste er at du kan gå litt opp i vekt (om du ligger i kalorioverskudd). Om du øker mye går du sannsynligvis litt opp i vekt også, for det er vanskelig å øke i styrkeøvelsene uten å ligge i kalorioverskudd. Dessuten kan du springe spesifikke tester (3000meter f. eks.) dårligere fordi du ikke har gjort dem på lenge, og dermed ikke er like vant til å springe. Kondisjonen din (den aerobe utholdenheten, hjertets evne til å pumpe mye blod, og ikke minst musklenes mulighet til å nyttiggjøre seg av dette) blir bare bedre av å trene styrke, også med svært får repitisjoner.

Skrevet
Ok takk, så det vil ikke bli nødvendig å øke i reps? Men det bekymrer meg litt det med at jeg er svekka i pushups, kan være med at jeg har økt i vekt.

Ikke når vektøkningen din er muskler.

Når du var på ditt beste (størst antall) i pushups. Hvordan trente du da?

Skrevet

Trente mye mer løping og kondisjon rett og slett. Tenker jeg må begynne å jogge mer osv...

Vet ikke om vektøkninga er musker, fordi jeg har ikke forandret meg noe utseendemessig :ermm: , men har likevel gode forbedringer på studioet. Regner med at det er vanskelig å øke i muskler som 15 åring, så bryr meg egentlig bare om økninga i hva jeg tar.

Skrevet

Heisann. Jeg lurer på om noen har bilder av noen forskjellige øvelser. Eventuelt hva de heter på engelsk. De jeg lurer på er:

Skrå flyes

Utfall i smithmaskin

Strake mark

Lårcurls

Stående- og sittende tåhev

Foroverbøyd roing med stang

Stangcurls

Sidehevninger

Det ble mange, men setter pris på om noen kan svare :)

Skrevet (endret)

Vel, hvis du har grunnleggende engelskkunnskaper skulle det ikke være noe problem å oversette. Foroverbøyd stangroing heter f.eks "Bent over row", og ligger under "Barbell", logisk nok.

Jeg må forøvrig benytte anledningen til å uttrykke min frustrasjon over folk som bruker treningsapparatene feil. Er det ikke sit-ups i kabelroingen, så er det crunches i benken. Jeg bruker riktignok ikke førstnevnte, men kjære middelaldrende husmødre; jeg ønsker ikke å se på dere for svingende :fun:

Endret av contaminated

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...