Gå til innhold

Min *kritiske* Half Life 2 review

Anbefalte innlegg

Skrevet
HL2 bruker samme engine som Painkiller, Painkiller var ute i Mars i år og hadde like bra physics.. HL2 har blitt forsinket så mange ganger og har fortsatt masse bugs.

hl2 bruker samme fysikkmotor, ikkje grafikkmotor, som painkiller (og mange andre spel som f.eks max payne 2 (som kom for eit år sidan), Full Spectrum Warrior, Thief: Deadly Shadows, Armed and Dangerous bare for å nemne nokon) så det er ikkje så rart at fysikken i desse spela er omtrent lik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
du klager på alt untatt pixel shader, men likevel anbefaler du det?

offtopic: hva betyr storleik?

Storhet. Du er visst bokmål du siden du ikkje veit det.

Det er nok dessverre ikke helt riktig. Storleik betyr størrelse. Jeg vet ikke om du bruker ordene storhet og størrelse om hverandre, men de er i alle fall ikke norskfaglig synonyme.

Det var forresten en del feil i omtalen også. Bevegelse er for eksempel ikke et nynorsk ord, i likhet med alle andre ord som slutter på -else. Det heter rørsle.

PS: Hovudmålet mitt er nynorsk. Grunnen til at eg skriv bokmål her er at enkelte personar med vilje unngår å lese nynorsk tekst. Eg let ikkje prinsipp gå framfor mitt ønskje om å få fram meininga mi. :)

Der lærte eg noko nytt :)

Eg begynte for seint å setja meg ned for å skrive nynorsk seriøst. Nynorsk er mitt hovudmål og å skrive nynorsk er den einaste måten å bli betre på.

Men å skrive bokmål for at andre skal forstå det er egentleg ikkje ditt problem, det er deira. Du må burde alltid skriva nynorsk =)

Enig! :D

Skrevet
Det går da fint ann å bruke storhet og størrelse om hverandre. Det gjør eg iallefall.

Det kan være, men vanligvis har storhet mer til felles med stolthet eller verdighet. Det kan fort bli misforstått.

Men å skrive bokmål for at andre skal forstå det er egentleg ikkje ditt problem, det er deira. Du må burde alltid skriva nynorsk =)

Hehe, kanskje det, men eg liker å variere, så det gjer ingenting. Alle andre stader skriv eg nynorsk. Men dersom mange meiner er bør, så konverterer eg gjerne til hovudmålet mitt. :)

Sidan du tok min rettskrivingskommentar så fint, skal eg lære deg ein annan fiffig huskeregel. Eg merker at du rotar litt med a- og e-endingar i verb. Dette er ein svært vanleg feil. T.d. skriv mange kvilar, når det eigentleg heiter kviler. For å finne ut kva ending som er rett, bør du tenkje på preteritumsforma. Ho er mykje lettare å huske. Du seier ikkje at du kvila i går, du kvilte. Dette har i alle fall hjelpt meg mykje.

Skrevet
Man kan lage Deus Ex på Source-motoren, så blir "alle" fornøyd.

Ja! Ja! Ja! :love:

Deus Ex er definitivt en av mine største spillopplevelser, men det slo aldri helt igjennom. Jeg tror den relativt dårlige grafiske utførelsen har mye av skylden for dette. Den første timen av spillet var dessuten katastrofalt dårlig. Men jeg ser gjerne at noen tar på seg oppgaven å utvilke Deus Ex: Source :love:

Skrevet

Syntes det ble litt vel kritisk, tror kanskje du ble litt for opphengt i å kritisere det som ikke var perfekt. Å konkludere med at Half-Life 2's grafikk ikke imponerer, det er vel å ta litt drøyt i. Det imponerer kanksje ikke i forhold til det vi forventa, men jeg synes/tror ikke det finnes spill med like god grafikk pr. dags dato, bortsett fra 2. (et mikroskopisk tall, med tanke på hvor mange spill det er blitt produsert de siste 3 årene :roll: )

Det var egentlig det som var å kjenne igjen gjennom hele anmeldelsen, JEG syntes du ble for opphengt i at HL ikke var godt nok til å være HL. Om du skjønner. Men så er jeg rar da.

Skrevet

som du kritiserer hadde vel alle psill som har blitt laget fått 1/10 utenom doom3, farcry, hl2 og deus ex. menmen man har forskjellige mininger. syntes du burde ha tatt med hvilket spill du syntes er best av hl2, doom3 og farcry.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...