Gå til innhold

Integrert grafikk mer pop?


Anbefalte innlegg

Integrert grafikkort trenger ikke være HELT håpløst da. Har faktisk spilt farcry og doom3 på et MSI nforce2 HK med integrert mx400 grafikk.. Det fungerte overraskende bra. ( i lav oppløsning selvfølgelig)

 

Ja men like vel ville jeg valgt et skjermkort til 400-700kr i stedet.

Men det finnes sikkert gangske bra integrert grafikk, men ytelsen kan ikke måle seg mot et eget kort.

Nei det er sant. Det største problemet er vel at integrert grafikk bruker det treige systemminnet, og i tillegg stjeler en god porsjon av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei det er sant. Det største problemet er vel at integrert grafikk bruker det treige systemminnet, og i tillegg stjeler en god porsjon av det.

Ja, må si meg enig der ja. Som jeg nevnte i den første kommentaren min:

Forklaringen på belastningen i systemet er vel at det blir utrolig stor trafikk til systemminnet(integret grafikk har ikke eget minne) og dermed går det tregt.
Lenke til kommentar
Hvorfor lager ikke Intel enkelstående grafikk kort?

Fordi de ikke er noe flinke til det? intel "extreme" graphics er vel det værste mølet du kan få tak i..

Nåja, Intel extreme graphics fungerer glimrende til sitt bruk, men som du så elegant sier er ikke det ikke beregnet for gamere.

 

Har selv extreme graphics i laptopen, det fungerer aldeles utmerket, kan du fortelle meg hvorfor en mobile Radeon ville vært en fordel for meg (jeg er trolig en langt mer typisk bruker enn deg ;) )? Slik jeg ser det trekker den mer strøm og øker prisen på maskinen uten å gi meg noe funksjonalitet jeg ikke allerede har?

Lenke til kommentar
Hvorfor lager ikke Intel enkelstående grafikk kort?

Fordi de ikke er noe flinke til det? intel "extreme" graphics er vel det værste mølet du kan få tak i..

Nåja, Intel extreme graphics fungerer glimrende til sitt bruk, men som du så elegant sier er ikke det ikke beregnet for gamere.

 

Har selv extreme graphics i laptopen, det fungerer aldeles utmerket, kan du fortelle meg hvorfor en mobile Radeon ville vært en fordel for meg (jeg er trolig en langt mer typisk bruker enn deg ;) )? Slik jeg ser det trekker den mer strøm og øker prisen på maskinen uten å gi meg noe funksjonalitet jeg ikke allerede har?

Det er en vanlig oppfatning på forumet at datamskiner er lagd for å spille spill. Alt annet er jo helt uinteressant. :!:

Lenke til kommentar
Hvorfor lager ikke Intel enkelstående grafikk kort?

Fordi de ikke er noe flinke til det? intel "extreme" graphics er vel det værste mølet du kan få tak i..

Nåja, Intel extreme graphics fungerer glimrende til sitt bruk, men som du så elegant sier er ikke det ikke beregnet for gamere.

 

Har selv extreme graphics i laptopen, det fungerer aldeles utmerket, kan du fortelle meg hvorfor en mobile Radeon ville vært en fordel for meg (jeg er trolig en langt mer typisk bruker enn deg ;) )? Slik jeg ser det trekker den mer strøm og øker prisen på maskinen uten å gi meg noe funksjonalitet jeg ikke allerede har?

Hehe..

Misforstå meg rett når jeg sier Intel extreme graphics er dårlig. Selvfølgelig er det en glimrende integrert brikke til kontorbruk og ultraportable pc-er, men hva ville poenget vært med en standalone versjon av "intel extreme graphics"? Det finnes glimrende alternativer til et par 100lapper om du trenger et skjermkort til kontorbruk.

Lenke til kommentar
Hehe..

Misforstå meg rett når jeg sier Intel extreme graphics er dårlig. Selvfølgelig er det en glimrende integrert brikke til kontorbruk og ultraportable pc-er, men hva ville poenget vært med en standalone versjon av "intel extreme graphics"? Det finnes glimrende alternativer til et par 100lapper om du trenger et skjermkort til kontorbruk.

Men det er ikke bra om pcen ikke takler Diablo II(spillet skal gå på en P266 uten problemer(har det på en annen pc også)) Og se hva jeg skrev om en bærbar for fem minutter siden...
Lenke til kommentar
Hehe..

Misforstå meg rett når jeg sier Intel extreme graphics er dårlig. Selvfølgelig er det en glimrende integrert brikke til kontorbruk og ultraportable pc-er, men hva ville poenget vært med en standalone versjon av "intel extreme graphics"? Det finnes glimrende alternativer til et par 100lapper om du trenger et skjermkort til kontorbruk.

Da er vi tydligvis ganske enige, også Intel ser også ut til å dele vår oppfattning at akkurat dette.

 

Men det er ikke lenger siden enn i 98 (husker jeg ikke veldig galt) at introduserte i740, som slett ikke var så galt (pris/ytelse) men det ble ganske fort dratt i fra av nye og bedre konkurrenter... og ble gjemt og glemt.

Lenke til kommentar

integrert grafikk kan være tøft nok det, og man sparer faktisk en del penger på det viss man ikke har noen spesielle krav til høy grafikkytelse.

 

er det ikke flere som har tenkt tanken "hva er vel bedre enn å skaffe seg ett (rå)billig hovedkort med alt innebygget og det eneste man trenger er en rimelig prosessor, en liten hd og noe minne?"

Jeg tenkte den tanken og anskaffet meg ett lite søtt mikro-ATX Asus A7N8X-VM/400 hovedkort til skarve 600 kroner. kortet kommer med alt nødvendig, lyd, GB nettverk og grafikk.. Med TV-ut.. rett og slett ett perfekt valg for å bygge en mediapc som ikke skal gjøre noe annet en å spille musikk og filmer på tv/stereo'n.

den innebygde grafikken på det kortet er mer en nok til slikt så hvorfor skal man da bruke penger på å kjøpe seg ett grafikkort med tv ut når det innebygde kan gjøre jobben selv?

Lenke til kommentar
I det tilfellet(med den bærbare pcen) så hakka det til og med i utforskeren. På den pcen var det vanskelig å spille av musikk. LDraw var neste sirup.

Hvis det var vanskelig å få spilt av musikk så var nok den integrerte grafikken synderen. :roll:

 

Aldri fallt deg inn at P4 basert Celeron er noe møl? ..og at brukere som forsøker å spille spill på et system med integrert grafikk (OG P4 basert Celeron) i beste fall er dårlig informert? ;)

Lenke til kommentar

På jobben(SiT) så har vi nå kjøpt inn HP sine nye DC7100 SSF-bokser, de har integrert Intel-grafikk. Disse bruker den nye Intel Graphics Media Accelerator 900 som støtter Dx9 og når jeg testet det fikk jeg 1500poeng i 3DMark03.

Så slutt å disse Intel-grafikk :p

 

Post nr 600!!! :w00t:

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Jeg har bare èn ting å si:

 

Integrert grafikk er æsj og fyfy og burde være ulovlig iom. at det bare er salgstriks uansett lol! no.gif

Må si meg enig der også ja. Bare møl.

Dette er jo bare tull. Og hvorfor er det et salgstriks?

 

Ser ingen argumenter for at en kontorbruker skal ha behov for annet enn integrert løsning, all den tid hovedkortet alene gjerne er billigere pga. m-atx-format, og at man sparer kostnad til å kjøpe skjermkortet i tillegg. Hvorfor skal man betale for noe man ikke bruker?

 

Selv har jeg en hobbypc som har ytelse så det greier seg med et bra skjermkort, en stasjonær til med Nforce2 og integrert vga, samt en bærbar med et greit skjermkort. Skulle jeg kjøpt et skjermkort med 3d-ytelse til stasjonær nr. 2 ville jeg ganske enkelt merket det på en ting; lommeboka ville blitt tynnere. Når det gjelder laptop`en har jeg faktisk kastet penger ut av vinduet i og med at jeg aldri kjører spill eller 3d-applikasjoner på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...