ggp Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) Jeg har googlet litt rundt om kring mens jeg letet etter en kommando som blocker en person fra å skrive maximum i en textarea.. Jeg fant dette <script language="javascript">function calcChars(f, lengthoftextarea) { var maximum = lengthoftextarea; var i = maximum - f.description.value.length; if (i < 0) { f.description.value = f.description.value.substring(0, maximum); alert("You cannot add more text."); f.charMessage.value = 0; return false; } f.charMessage.value = i; return true; } </script> Jeg er ikke noe pro i javascript så jeg vil dere skal se at oppsettet er OK. Slik ser textarea'n ut: <textarea name="upload" cols="60" rows="4"></textarea> Den virker ikke nå, så jeg lurer på hva som er galt og jeg trenger DEG til å hjelpe meg ... Takker for svar Endret 25. november 2004 av ggp
Gilbert Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) Du må legge til dette i textarea hvertfall: onKeyDown="calcChars(formnavnet,5000);" onKeyUp="calcChars(formnavnet,5000);" edit: dessuten må du enten endre navnet på textarea i jscriptet eller i textarea. Endret 25. november 2004 av fjartan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå