Gå til innhold

World of Warcraft-lanseringen en suksess (PC)


Anbefalte innlegg

De påstår at de ble stengt ned utelukkende på grunn av tekniske problemer. Noe som er noe stort sprøyt. Ikke en gang Funcom har klart å bruke mer enn 1 dag på å fikse et problem av denne størrelsesordenen.

 

Jeg er enig med deg, jeg tror serverene ble stengt ned for å få folk til å bytte server, MEN, Blizzard lyver til folk. Jeg vil mye heller ha et ærlig MMORPG selskap, enn et som lyver folk midt oppi ansiktet, for å holde på kundene.

Sant nok, informasjonen fra Blizzard er på ingen måte mer imponerende enn de dårligere selskapene der ute. Enkelte selskap ser ut til å skjønne dette, og har mer dedikerte 'informanter' som poster direkte og faktafylt i det/de største forumene. Ærlighet varer lengst, og her har Blizzard masse å hente på.

 

Blizzard har noen 'slaver' som jobber i deres offisielle community forum, og deres informasjon er stort sett ikke verdt hverken plassen de tar opp eller folks lange ventetid på å få selv den mest latterlig uskyldige informasjon ut av de.

 

Når det gjelder innsatsen derimot så er det ingenting å si på. De leverer varene først når de stort sett er klare for det, og fikser det som fikses trengs. Når det gjelder patching er det vel få som er bedre i bransjen enn Blizzard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første skjønner jeg ikke helt den foretningsmessige strategien av å lansere WoW 2 måneder senere i Europa enn i USA.. Det eneste de oppnår er å miste europeiske kunder til den amerikanske WoW og EQ2. Det er meget begrenset hvor mye tålmodighet et marked viser i disse sammenghengene når det finnes alternativer.

 

Og problemene med at "alle" vil joine de samme serverne kommer til å bli de samme i Europa. Det er mange "euro" guild fra EQ som sansynligvis kommer til å prøve å få spille på den engelsk lokaliserte serveren.. helst den samme..

 

 

Tror nokk at de kommer til å starte eurobetaen i løpet av en uke eller to nå.. men det er egentlig bare en halveis løsning, da alle vet at de må slette personene sine etter betaen.. Har de noe fornuft i ledelsen ser vi en lansering i europa før jul.. Finnes ingen tekniske hindringer mot det.. kjøpe servere og instalere spillet tar et par dager... Eneste som kanskje må vente litt er de franske og tyske versjonene..

Lenke til kommentar
Spiller personlig Everquest 2, som jeg ser på som et MMORPG som passer litt mer til voksne folk/mer erfarne folk, mens WoW er rettet mer mot allmennheten.

 

Merkelig. Jeg er sent i 20 åra, og synes det motsatte.

Vel, hvert sitt syn:)

 

Everquest 2 gir også mye større muligheter for å drive rollespilling, noe som er kjempe morro, men det er tvilsomt detj eg har lyst til å gjøre løpendes rundt av halvgale fjortisser som spiller WoW, missforstå meg rett, det finnes mange kule folk der også, helt garantert, men det er denne lille fjortiss delen som ødelegger for så mye.

 

Uansett, jeg har bestemt meg for å muligens prøve WoW igjen når det blir gitt ut, vi så se å håpe på at vi slipper fjortiss mas, men å håpe på det, er vel som å tro på julenissen i juli..

Lenke til kommentar
Spiller personlig Everquest 2, som jeg ser på som et MMORPG som passer litt mer til voksne folk/mer erfarne folk, mens WoW er rettet mer mot allmennheten.

 

Merkelig. Jeg er sent i 20 åra, og synes det motsatte.

Vel, hvert sitt syn:)

 

Everquest 2 gir også mye større muligheter for å drive rollespilling, noe som er kjempe morro, men det er tvilsomt detj eg har lyst til å gjøre løpendes rundt av halvgale fjortisser som spiller WoW, missforstå meg rett, det finnes mange kule folk der også, helt garantert, men det er denne lille fjortiss delen som ødelegger for så mye.

 

Uansett, jeg har bestemt meg for å muligens prøve WoW igjen når det blir gitt ut, vi så se å håpe på at vi slipper fjortiss mas, men å håpe på det, er vel som å tro på julenissen i juli..

Tror kanskje det blir slutt på fjortis-faktor, da alle må begynne å betale hver måned etter den første gratis måneden...

 

mvh birger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spiller personlig Everquest 2, som jeg ser på som et MMORPG som passer litt mer til voksne folk/mer erfarne folk, mens WoW er rettet mer mot allmennheten.

 

Merkelig. Jeg er sent i 20 åra, og synes det motsatte.

Vel, hvert sitt syn:)

 

Everquest 2 gir også mye større muligheter for å drive rollespilling, noe som er kjempe morro, men det er tvilsomt detj eg har lyst til å gjøre løpendes rundt av halvgale fjortisser som spiller WoW, missforstå meg rett, det finnes mange kule folk der også, helt garantert, men det er denne lille fjortiss delen som ødelegger for så mye.

 

Uansett, jeg har bestemt meg for å muligens prøve WoW igjen når det blir gitt ut, vi så se å håpe på at vi slipper fjortiss mas, men å håpe på det, er vel som å tro på julenissen i juli..

Tror kanskje det blir slutt på fjortis-faktor, da alle må begynne å betale hver måned etter den første gratis måneden...

 

mvh birger

Nja, har spilt MMORPGs siden starten av Ultima Online for 7år siden, har vært mye fjortiss tull oppover åra, men det er takk å lov ikke så ille som CS, men nå som WoW er blitt så hypet av disse folka og flere til, så har jeg en følelse av at det kan komme mye dritt, men vi får se:) Om de legger til en Rollespill PVP/PVP server så kan det jo straks bli mye mer intresant:)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Det skal jo sies at GW er helt i starten av Beta mens WoW nå er lansert, men jeg tror jeg går for GW, rett og slett fordi det koster 80kr i måneden og spille wow. GW kjøper du engang og kan spille så ofte du vil.

hehe.. sa han da.. kjenner fyren.. 3 chars på lvl 60 (seriøst ja :p ) og et par low-levels til (20-40).. ble nok wow på han ja.. GW lansert enda? :ermm:

får med seg lite her når man ikke gamer selv..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...