Gå til innhold

Hvilke av disse to skal jeg kjøpe?


sull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har 6800 serien støtte for Pixel Shader 3.0, det har ikke x800. Så sånn sett

er 6800 serien mer fremtidsrettet siden flere og flere spill vil støtte dette.

Ordet "Fremtidsrettet" er oppskrytt i dataverdenen. Hvis et GF6800GT og et X800XT koster like mye, er valget her soleklart, nemlig X800XT. Men hvis det skal brukes i linux, derimot, vil nok GF6800GT være et mye bedre valg.

Lenke til kommentar
Ordet "Fremtidsrettet" er oppskrytt i dataverdenen. Hvis et GF6800GT og et X800XT koster like mye, er valget her soleklart, nemlig X800XT. Men hvis det skal brukes i linux, derimot, vil nok GF6800GT være et mye bedre valg.

soleklart er vel å ta litt hard i ,men jeg er enig med deg

Selvfølgelig, hvis trådstarter vil spille OpenGL-spill for det meste, vil også GF6800GT være et bedre valg. Men det skal også sies at jeg har sett GF6800 Ultra til ca 4300 rundt omkring. Gainward priser produktene sine ganske høyt.

Lenke til kommentar
hehe, ja  :!:

 

men det x800xt kortet er et skikklig kupp da!

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har bestilt et POV GF6800GT 256MB GDDR3 og at jeg kun kjøper rene ATI-kort hvis jeg skal ha et ATI-basert kort, hadde jeg helt klart gått for det. Men så fikk jeg GF6800GT bundlet med Doom 3 for 3295 også, da.

 

Edit: men jeg skal bruke linux i stor stil også. Det var derfor jeg solgte et Radeon X800 Pro...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...