Gå til innhold

Skumleste film dere har sett?


trolltolv

Anbefalte innlegg

Hehe, ser det er mange her som ikke klarer og ''skille'' mellom skummelt og heslig :p Mange som skriver at de synes TCM og Saw osv er noen av de skummelste filmene de har sett, Hostel også for så vidt, men de er ikke skummel, uansett hva man sier, bare heslig, og se at folk blir drept på syke måter er forstyrrende, ikke skummelt.

 

Men uansett, de filmene som har skremt meg mest er The shining, Evil Dead, ena altså, Boogieman og the Grudge filmene, både de asiatiske og de amerikanske. Så har man jo seffern godsakene fra barndommen, Huffsa, Hattifnattene og heksa som bodde uti skogen i lamme niesa si :cry:

Endret av WowGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan man bli skremt av Evil Dead? Bare lurer...

 

hehe, fordi jeg syntes det var skummelt med den hytta utti skogen(hater skog om natten) også skvatt jeg av demonene som poppet opp hær og der og endringene av ho blondina. Så for meg var det ganske skummelt, men var ikke akkurat sånn at jeg fikk problemer med nattesøvnen, kan derimot si at jeg tenkte ''ehhhhh'' når jeg skulle skilles fra kompisene mine etter the grudge og gå hjem en sen høstkveld :p så kom jeg hjem og skulle gå opp trappa til leiligheta mi(bor i blokk) også var lysene i den øverste etasjen sånn halveis ødelagt og blinket, akkurat som i the grudge 2, tror jeg, og tenkte på ho svarthåra dama som kommer nedover etterhvert som lysene i sykehustrappa blowet. Det var også en sånn ekkel opplevelse etter en film.

Lenke til kommentar

hehe, ja kan tenke meg at den var ganske guffen, har bare sett den amerikanske versonen, synes ikke den var så skummel, men asiatene er flinke til å lage skumle saker. I the grudge var det alle ''bø-effektene'' som fikk meg til å hoppe, samt episoden jeg nevnte i tidligere post :!:

Lenke til kommentar
Mummitrollet og vennene hans :thumbup: Hufsa er helt SINNSYKT skummel.

 

Men, ser ikke så mye skumle filmer. Her går det i fantasy og andre ting som kun er awesome.

 

Fatter ikke det at hufsa var så skummel, mange av vennene mine sier de ble skremt av hufsa som små. Men jeg så mye mummitrollet men tenkte aldri på at hufsa var skummel

Lenke til kommentar

hufsa i mummidalen er jo en historie for seg selv, noe mer skremmende for et barnesinn skal en lete lenge etter tror jeg :!:

huff, ikke snakk om hufsa .

 

Hilsen en med traumer fra sin barndom, takket være hufsa

ÅÅnei. Hufsa var/er værst. Ingen nymotens filmtriks kan måle seg med uhyggen til hufsa.

Lenke til kommentar
Hehe, ser det er mange her som ikke klarer og ''skille'' mellom skummelt og heslig :p Mange som skriver at de synes TCM og Saw osv er noen av de skummelste filmene de har sett, Hostel også for så vidt, men de er ikke skummel, uansett hva man sier, bare heslig, og se at folk blir drept på syke måter er forstyrrende, ikke skummelt.

 

Men uansett, de filmene som har skremt meg mest er The shining, Evil Dead, ena altså, Boogieman og the Grudge filmene, både de asiatiske og de amerikanske. Så har man jo seffern godsakene fra barndommen, Huffsa, Hattifnattene og heksa som bodde uti skogen i lamme niesa si :cry:

haha, jeg ler av evil dead når han setter motorsaga på armen, kameraet closer opp på ansiktet hans og han sier: GROOVY.

Lenke til kommentar
haha, ja det er ganske artig, synes 2 er mer en komedie, men ena derimot

hehe. vis jeg ikke husker feil er vel toeren en parodi på eneren?

 

Tja, oppfølger/remake/parodi, jeg synes den er mer en remake av den første, med komikk i seg, men aner ikke hva som er ''attended'' fra Raimi sin side.

Lenke til kommentar

hufsa i mummidalen er jo en historie for seg selv, noe mer skremmende for et barnesinn skal en lete lenge etter tror jeg :!:

huff, ikke snakk om hufsa .

 

Hilsen en med traumer fra sin barndom, takket være hufsa

ÅÅnei. Hufsa var/er værst. Ingen nymotens filmtriks kan måle seg med uhyggen til hufsa.

ja, den rare jazz musikken også sier henne "ooouuh oouuuh" som hun skal bærsje.

Lenke til kommentar

Hufsa var skummel, men hvis dere har sett episoden med isdronningen var det ingenting som var skumlere enn den. Jeg kommer aldri til å glemme hvor skummelt det var og det gir meg fortsatt gåsehud når jeg tenker på det.

Det var da vinteren skulle komme og Mummitrollet og Lille My gjemte seg i hytta ved sjøen da isdronningen skulle komme. Man hørte sånn "HAA-aaaa-AAAA"-musikk, så kom det skumle vesenet med et stivt skummelt uttrykk i ansiktet. Isdronningen var hvit og lyseblå med fem ben/lemmer og alt frøs rundt henne da hun svevde over sjøen. Lille My løp ut på isen og isdronningen snudde seg mot henne og så på henne med det stive skumle uttrykket.

Jeg husker ikke mer etter det, for det var da jeg løp og gjemte meg bak sofaen eller skyndte meg og skrudde av filmen.

 

Bortsett fra det er det skumleste jeg har sett Rose Red trilogien. Men ingenting kan skremme meg mer enn når vinteren skal komme til Mummidalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
haha, ja det er ganske artig, synes 2 er mer en komedie, men ena derimot

hehe. vis jeg ikke husker feil er vel toeren en parodi på eneren?

 

Tja, oppfølger/remake/parodi, jeg synes den er mer en remake av den første, med komikk i seg, men aner ikke hva som er ''attended'' fra Raimi sin side.

ja bra beskrivelse det. er en stund siden jeg så den. hvordan er forresten army of darkness vis du har sett den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...