Gå til innhold

Hvor har det blitt av IBM-harddiskene?


Anbefalte innlegg

Har en 40 GB harddisk fra IBM. Og ja, jeg vet at IBM suger. Men nå hadde det seg slik at jeg en gang kjøpe IBM før jeg lærte hvor elendig det var. Dette er den 2. harddisken jeg har siden den første røyk etter 3 måneders bruk. Problemet med denne er at denne også har tatt kvelden, og i tillegg har webshopen hvor jeg kjøpten den også tatt kvelden. Så nå lurer jeg på hvor det har blitt av IBM-harddiskene? Gav dem opp? Kan ikke finne noen som selger dem... Var det ikke en produsent som tok over IBM, om jeg ikke husker helt feil? Hva gjør folk som sitter igjen med ødelagte IBM-harddisker med tanke på garanti og eventuelt reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv en ibm desk(death)star på 40 gig jeg ikke hadde kvittering på. Sendte den inn til Hitachi til rma.

 

Koster deg 250,- i frakt til Nederland, pluss ca 2 måneder med venting før du får en replacement drive tilbake fra dem.

 

Egentlig er det bare å spare seg for bryet (mye stress, pga strenge krav til hvordan disken skal pakkes), og heller legge et par hundre imellom for en ny disk.

Lenke til kommentar

vell. har vært borti mye dritt ang ibm diskene (også etter at hitatchi overtok), men selv har jeg 3 ibm disker (30gb, 80gb & 120gb) som fortsatt fungerer utmerket.

 

Men er forsåvidt mer begeistrert for WD. Har ikke vært borti en eneste WD-kræsj enda. Har selv 10 WD disker her hjemme (fra 40 til 200gb)

Lenke til kommentar

Mad Wolf Magnux: Takk for tipset... tror jeg skal prøve diverse programmer for å fikse disken. Kom gjerne med flere navn på slik programvare...

 

santaxx: Du som har hatt flaks. Feil på IBM-diskene gikk IBM ut med selv i sin tid. Ingen andre produsenter av harddisker har aldri hatt så store problemer som de hadde, etter det jeg vet... Men såklart, som med alt annet: Desto mer man lager, og deretter selger av en ting, desto flere ufornøyde kunder blir det. Ingen ting er feilfritt. WD vil jeg tro er de som har minst feilprosent per idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...