Dipso Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Ikke spør meg hvorfor, men sånn er det. Men for oss NORMALE gamere som ikke tar frem håndkle og matolje når det foretas et head-shot, så er CS:Source genialt mye bedre. Kall meg gjerne dum, men hva mente du med håndkle og motorolje? Og eneste grunnen til at jeg fortsatt spiller 1.6, er at den har så mye fps (se specs). Og det er også en litt annen feeling. Så ja, CS:Source er bra. HAheahea Nei, men det jeg mente (for å si det pent) at enkelte CS-spillere tar dette spillet og dens hendelser litt høytidelig. Og en gang for lenge siden leste jeg om enkelte pubertale spillere som ble seksuelt opphissa av og foreta et såkalt "headshott", og da måtte det visst et lite "wank" til for og lette på trykket. Deilig og tenke på når du sitter som spectator etter å ha blitt skutt, at motparten sitter og sliter skinn på grunn av det!? Edit: Så "MATolje (for glid ... lol omfg) og håndkle (til søl ... rofl) Hva var det du sa om prepubertale? (Dine ymtinger og snuskete ytringer var ikke akkurat det man kaller "voksen dialog" det heller du...) ..... Og er headshots så fantastisk da...? Det skjer iaffal et par ganger pr runde for min del, hvor inhabile og nedsota var disse fjortiskrapylene?
SkyMarshall Arts Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Ikke spør meg hvorfor, men sånn er det. Men for oss NORMALE gamere som ikke tar frem håndkle og matolje når det foretas et head-shot, så er CS:Source genialt mye bedre. Kall meg gjerne dum, men hva mente du med håndkle og motorolje? Og eneste grunnen til at jeg fortsatt spiller 1.6, er at den har så mye fps (se specs). Og det er også en litt annen feeling. Så ja, CS:Source er bra. HAheahea Nei, men det jeg mente (for å si det pent) at enkelte CS-spillere tar dette spillet og dens hendelser litt høytidelig. Og en gang for lenge siden leste jeg om enkelte pubertale spillere som ble seksuelt opphissa av og foreta et såkalt "headshott", og da måtte det visst et lite "wank" til for og lette på trykket. Deilig og tenke på når du sitter som spectator etter å ha blitt skutt, at motparten sitter og sliter skinn på grunn av det!? Edit: Så "MATolje (for glid ... lol omfg) og håndkle (til søl ... rofl) Hva var det du sa om prepubertale? (Dine ymtinger og snuskete ytringer var ikke akkurat det man kaller "voksen dialog" det heller du...) ..... Og er headshots så fantastisk da...? Det skjer iaffal et par ganger pr runde for min del, hvor inhabile og nedsota var disse fjortiskrapylene? Nei se på det som et engangstilfelle
Dipso Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) [iC,23/11/2004 : 08:18] Våpnene i css har dessuten et meget realistisk rekyl. åssen vet du at de har realistisk rekyl??? Testa våpnene in real life?? ikke umulig det.. Da er du en elendig skytter..... å kalle rekylen i CS realistisk er jo som å kalle pacman en god pizzasimmulator. Sikting og skyting med geværer/rifler og automatvåpen foregår på ingen måte i nærheten av det som skjer i CS så en slik sammenlikning blir for tamt. Jeg vet ikke hvor du har dine erfaringer fra, men jeg er opplært i håntering av en rekke skytevåpen i forsvaret (Både offisielt og via godt kammeratskap til befal ) Skyting på korte hold (dvs op til 10-25 meter) kan godt gjøres uten bruk av siktemiddler ved at man legger pekefinger langs forskjeftet og "peker" på det man skal skyte på, med mindre du er historiskt lite treffsikker på peking eller værdensmester i skjelving på hånda vil dette føre til en treff, da som regel med døden eller alvorlig skade til følge Over slike hold bør man bruke siktemidler og man skyter som regel ikke med full automat i noen av disse tilfeller, hvis man skyter med tunge kaliber.(ag3) Spesiellt ikke på lengre hold. Enkelt eksemper på hvor "realistisk" cs er: Still deg foran en fiende ca 1 meters hold. Hold inne avtrekker til magasinet er tomt. Mest sansynlig ingen skade fordi, rekyllen sprer seg "usynlig" opp og til høyre for crosshair. Mere sansynlig hadde vert et alvorlig kickback i hele viewen din sånn at du måtte kompansere.. dette hadde vert næremere virkeligheten, for når du holder på forskjeftet på et gevær så vet du hvor det peker. uansett CS:S er morro så lenge man tar det for det det er og er villig til å finne ut av spread og ta det på feelen. Godt tips for å få litt feel med spread. Start noen solo games og skyt på vegger under forksjellige bevegelses og våpenforhold. Da vil du danne deg et mentalt bilde over hvor kulene vill gå i en intens gunfight. CS tar ikke sikte på å være realistisk (selv om de hevder det selv) det tar sikte på et actionpreget gameplay. skal du ha relaisme finnes det en hel rekke dørge kjedelige titler i den genren. Endret 25. november 2004 av Dipso
YpsiNine Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Koser meg med CS:S. Det virker svært realistisk på meg, og som nevnt allerede, lydene er utrolig godt implementert. Har ikke spilt CS på flere år, har en liten pause nå mellom overgangen fra Dark Age of Camelot til World of Warcraft.
Hr. Jenssen Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) Ikke spør meg hvorfor, men sånn er det. Men for oss NORMALE gamere som ikke tar frem håndkle og matolje når det foretas et head-shot, så er CS:Source genialt mye bedre. Kall meg gjerne dum, men hva mente du med håndkle og motorolje? Og eneste grunnen til at jeg fortsatt spiller 1.6, er at den har så mye fps (se specs). Og det er også en litt annen feeling. Så ja, CS:Source er bra. HAheahea Nei, men det jeg mente (for å si det pent) at enkelte CS-spillere tar dette spillet og dens hendelser litt høytidelig. Og en gang for lenge siden leste jeg om enkelte pubertale spillere som ble seksuelt opphissa av og foreta et såkalt "headshott", og da måtte det visst et lite "wank" til for og lette på trykket. Deilig og tenke på når du sitter som spectator etter å ha blitt skutt, at motparten sitter og sliter skinn på grunn av det!? Edit: Så "MATolje (for glid ... lol omfg) og håndkle (til søl ... rofl) Wohoo! Da hadde jeg rett! EDIT: QUOTE Kall meg gjerne dum, men hva mente du med håndkle og motorolje? Han mente at de såkalte "pro-cs-spillerne" begynner å.....ehm...kose med...ja... hver gang de får inn et skikkelig godt hs :!: BTW: Nei, jeg er ingen "pro-cs-spiller".... EDIT2: kalle rekylen i CS realistisk er jo som å kalle pacman en god pizzasimmulator. Jeg snakket om CSS. Forresten, jeg snakka om å skyte med RØDFIS. Om du vet hva det er, vet du også at det er et smell, og ikke noe som kommer ut. EDIT3: Forresten, takk for at du fortalte om all den andre nyttige infoen! Nå vet alle hvor tøff du er, Mr. Army-man. Etter å ha lest posten din et par hundre ganger (og ledd litt) så har jeg funnet ut noe: Du tror jeg snakker om hvordan våpnene treffer! I såfall tar du feil! Sjekk brukeren min, mann! Jeg er 16 år gammel! Har da aldri skutt skarpt, jeg! Jeg snakker om hvordan våpenet beveger seg i hånden når du skyter, og hvordan skudd-takten er i forhold til hvordan du skyter, og hvordan lydene oppfører seg. Har aldri sagt at CSS er realistisk. jeg sa at det er mye mer realistisk enn det gamle CS!!!! Nå så, ferdig med den saken. EDIT4: Våpnene i css har dessuten et meget realistisk rekyl.Granatene's skadefelt er også skjerpet, og gjort mye mer realistisk Jeg sa det jo egentlig regelrett ut at rekylet var realistisk, men det jeg mente var at det hadde blitt gjort meget mer realistisk enn den tidligere versjonen. Dessuten, skudd-takten i CSS og HL2 ER realistisk. (er du ikke enig?) Endret 25. november 2004 av MeTa][iC
blinkeh Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) Våpenene er buttugly (spesielt colten) og spillermodellene ser ut som ringeren i Notre Dame. Når de løper ser det ut som om de skal til å gå på trynet. Og hva er poenget med alle tønnene or de små boksene som ligger strødd? Endret 25. november 2004 av blinkeh
idos Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 CS serien i det hele er like realistisk som UT - serien.. .enkelt og greit.. Om spillet er bra... hmm ikke dersom en liker realisme..da er det helt på tryne.. CS er et lavterskel spill som alle, med litt FPS erfaring, kakn gjøre det ok i i løpet av 20 minutt.. og er god i andre FPS spill så gjør en de virklig bra i løpet av en time eller 2. Ønsker en realisme .. ja så finnes Americas Army (selv om lagg til en viss grad ødelegger realismen, som når en lagger ut i en skuddveksling o.l.) Eller Ghost Recon 2 som kommer i mars for PC
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Jeg spiller endel AA og det er plagsomt med laggen, lagg er det i FarCry multiplayer også, jeg opplever endel lagg i CS:S også! Særlig når det er mange innpå samtidig, kan man egentlig unngå lagg?
idos Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Hmm det kommer an på hva laggen skyldes. I AA er det serverene som lagger og da er vi som klienter hjelpeløse. Ofte skyldes AA laggen av mange fulle server og disse blir hoastet av en cluster med mange servere pr node.. eller noe i den duren. Når alle slotene på node er full .. ja så lagger det.. Merker, som du sier lagg i CS:S til tider, . .vet ikke hva det skyldes men tipper lav specs på server og kabel
Dipso Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) [iC,25/11/2004 : 17:17] Har aldri sagt at CSS er realistisk.jeg sa at det er mye mer realistisk enn det gamle CS!!!! Nå så, ferdig med den saken. Ok da missforsto jeg, og tar selfølgelig selvkritikk for å ha gått så hardt ut. Hadde du gjort det tydeligere at du sammenlikna 'vanlig' CS og CS:S hadde sikkert stakkars gamle jeg også klart å få det med meg Den lengre utgreiingen kom vell mere som et utbrudd fordi jeg er litt lei av pjokker som bare bryter ut at spill er relistiske og når noen spør dem så hevder dem at de har skutt med våpena, osv når de obviously ikke har gjort det. Joda rekylen er mere realistisk enn is vanlig CS den i vanlig cs er jo bare latterlig, gjør jo at det lønner seg å sikte OVER de du skyter på... Var ikke meninga å sette igang med noen rant der egentli, jeg blir bare så lei av folk som kommer med bastante påstander og backer dem opp med løgner Jeg er ingen army-boy for den saks skyld, jeg er faktisk stort sett pasifist. Og var kontorrotte i militæret, men jobbet mye sammen med befal under tjenesten, så det ble noen runder på skytebanen. Synes skyting på blink er morro, men tar fortsatt fullstendig avstand til vold, mange som ikke forstår at dette også er en holdning man kan ha. Jeg kjenner ihuga pasifister som er med i skyteklubb, som faktisk ble pasifister etter å ha begynnt med skyting Den siste delen i posten min som pga tekstens naturlige flyt også blir knytta opp mot skytevåpen, er en ting som jeg synes er litt iriterende, og det er hvordan spreaden funker. Jeg mener det hadde vert bedre og mere naturlig hvis man fikk rekylen indikert litt tydeligere, og hvor kulene gikk. Sånn som det er nå er det mye feel og gjetting, og dette tror jeg frustrerer mange n00bs, når folk kommer løpende forbi og tar headshots, mens de må sitte på huk og campe for å få inn en treffer. Burde vært mere info om ossen spread funka for de som ikke tenker langt nok til å finne ut av det selv. men i bunn og grunn er CS:S veldig underholdende Endret 25. november 2004 av Dipso
Dipso Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 CS serien i det hele er like realistisk som UT - serien.. .enkelt og greit.. Vell det er jo å ta i da. hihi Er litt forskjell på cs og farts og crazy orgien som er UT. Det jeg digger med UT er nettopp denne totale forakten for 'realisme'. "Realisme er for pyser vi vill ha store lysende gønnere og folk som suser nedover gangene og tar dobbelhop og saltoer" CS:S prøver lissom å finne en plass i mellom og inngå kompromisser, noe som funker på sin måte, men som ikke kan leve opp til WOW, SHIT faktoren til UT serien.... ... men denne tråden handla vel om cs.... hihi .... so ill shut up
Kurt P Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Våpenene er buttugly (spesielt colten) og spillermodellene ser ut som ringeren i Notre Dame. Når de løper ser det ut som om de skal til å gå på trynet. Og hva er poenget med alle tønnene or de små boksene som ligger strødd? :!: :!: :!: hahah.. Ja det er en del tåpelige ting med cs:s .. Men uansett er det bedre fysikk,grafikk,lyd og realisme i forhold til gamle cs.. Jeg har gått helt over.. Kan være jeg tar en runde pool day 1.6 med no kompiser på LAN da..
MrLee Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 jeg må si meg 100% enig med blinkeh ang. modellene på våpen... spesiellt M4 og Terror sin auto sniper...(sig'en)...herregud, de ser jo ut som leketøy...som on noen korta dem ned... må få custom modeller ASAP...
BzzArt Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Synes CS har blitt mye mer lik mod`ene til Unreal Tournament etter source-motorens inntreden. Blir sikkert kritisert for å være nostalgisk eller noe slikt, men synes CS har blitt mye mer løp og spring enn tidligere. (spray and pray) Jeg synes spillet er mer deathmatch-preget nå. Mange liker sikkert at det har blitt mer action og høyere tempo, men jeg synes spillet har blitt dårligere og at det har fjernet seg mye fra "orginalen". CS har jo forandret seg mye fra første beta-versjon, men ikke så radikalt som hoppet fra 1.6-versjonen til source-versjonen. Synes nå jeg. ----------------------------- Og den sørpelyden når du springer
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Våpenene er buttugly (spesielt colten) og spillermodellene ser ut som ringeren i Notre Dame. Når de løper ser det ut som om de skal til å gå på trynet. Og hva er poenget med alle tønnene or de små boksene som ligger strødd? :!: :!: :!: hahah.. Ja det er en del tåpelige ting med cs:s .. Men uansett er det bedre fysikk,grafikk,lyd og realisme i forhold til gamle cs.. Jeg har gått helt over.. Kan være jeg tar en runde pool day 1.6 med no kompiser på LAN da.. Jeg synes ikke våpnene er mer "butt ugly" enn de er i virkeligheten, jeg...
Dipso Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 (endret) Synes CS har blitt mye mer lik mod`ene til Unreal Tournament etter source-motorens inntreden. Blir sikkert kritisert for å være nostalgisk eller noe slikt, men synes CS har blitt mye mer løp og spring enn tidligere. (spray and pray) Jeg synes spillet er mer deathmatch-preget nå. Mange liker sikkert at det har blitt mer action og høyere tempo, men jeg synes spillet har blitt dårligere og at det har fjernet seg mye fra "orginalen". CS har jo forandret seg mye fra første beta-versjon, men ikke så radikalt som hoppet fra 1.6-versjonen til source-versjonen. Synes nå jeg. ----------------------------- Og den sørpelyden når du springer Vell all "forskning" viser det motsatte da Ut i fra det jeg har lest er det bare noen crosshair animasjoner og retningen på spreaden som er endrett (Spread går opp til høyre istedet for ut i sirkel (?) ) (Det skal finnes en artikkel om dette, jeg skal se om jeg finner url) Jeg vet ikke hva det er, men CS:S er mye morsommere en CS, og jeg tror det mer fysikken og liknende som gjør det morro, en det er gameplayendringer. Jeg spillte mye CS rundt beta 5 dagene, da de fortsatt prøvde å være en litt mere "seriøs" action quake. Jeg mista interesse etterhvert som spillet ble mere "realistisk" og begrensett bevegelsesfriheten til spillern. ("Strafe, og bevegelses skills? hva er det?") Synes fortsatt at bevegelsen forsatt er veldig restricted. Men flowen i gameplayet er mye mere behagelig en når jeg forlot CS'Scenen. Jeg anser nå CS:S som det spillet som tar over for SOF2 for min del. Selv om SOF2 hadde et mye høyere tempo, og en mye bedre feel enn det CS:S har. Håper det kommer et SOF3, som beholder gameplayet til SOF2 men har ragdolls og bedre grafikk. Trist at SOF2 miljøet er blitt så lite. Endret 29. november 2004 av Dipso
Uzumaki Naruto Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Jeg liker 1.5 og 1.6 bedre en css men css er bra alikevell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå