Gå til innhold

Ny kraftig pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å kjøpe ny pc, da jeg fant ut jeg trengte mere enn et skjermkort :)

 

Trenger følgende:

 

Cpu

Hovedkort

Ram

Skjermkort

Kabinett

 

Har sett meg litt rundt og kommet frem til følgende:

 

Intel Pentium 4 3.2 GHz

Abit IS7-E2 Hovedkort

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Sapphire Radeon X800PRO VIVO

Q-Tec Midi tower ATX

 

Er litt usikker på hva slags skjermkort jeg trenger, og om det er vits å gå for Vivo utgaven, eller om jeg bare skal gå for den "vanlige" utgaven. Tips på billigere kort mottas gjerne :) Er også usikker på om jeg skal gå for et agp eller pci express kort

 

Planen er vel at den fint skal klare de nyeste spillene, og gjerne en stund utover også. Har ikke særlig erfaring med overklokking, men kommer vel til å prøve meg frem litt..

 

Dette kom på 8000. Kan gjerne gå for noe som er billigere enn det, for å si det sånn :)

Endret av mrmee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal ha en rimelig spill-pc så kunne det lønt seg å gå for et AMD 64 3200+ basert system.

 

Prøv også og styr unna q-tec kabinetten. De kan være fine å se på, men strømforsyvningen som følger med er rett og slett bedriten. Støyer veldig, og kan til tider være relativt ustabil.

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

Alt bortsett fra skjermkortet tror jeg at jeg kommer til å gå for. kanskje få meg et annet kabinett.

 

noen som vet om Chenbro Gaming Box leveres komplett.. hos komplett :D :D dvs med vifter og sånn?????

 

Bør vel det til 700 kr

 

Er litt usikker på hva jeg gidder å bruke på et skjermkort. Greit at det funker ok utover også, men 4000 kr.....

Endret av mrmee
Lenke til kommentar
Du må vurdere AMD64 system.

 

AMD 64 3400

MSI Platinium

Corsair S Value PC3200 512mb

?

 

Er det press eller?

- Gutten må jo få kjøpe seg Intel-system om han vil :blush:

Hvis han først skal kjøpe Intel brikkesett, er det dumt å kjøpe Socket 478. Da er LGA 775 MYE bedre og mer fremtidsrettet. Eller, kanskje ikke så mye bedre, men alikevel. Har jo og støtte for DDR2 og PCIexpress. Eller han kna kjøpe et hovedkort med DDR minne og PCIe. Selv har jeg ABit AS8, som er et kort med 865PE brikkesett, og det har LGA775 sokkel. Det klokker som bare fy og ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...