Gå til innhold

Hva står lys-diodene på en HP scsi disk for?


Weezel

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som kan gi meg en forklaring på hva de tre forskjellige diodene foran på HP's scsi disker (Ultra 320) står for?

 

Det er en gul pil - denne vet jeg ikke hva står for

Gul hdd-led - dette er vanlig hd aktivitet

Rød hdd med kryss - ser ut som vanlig hdd-led, bortsett fra at den har kryss over seg og er rød.

 

Holder på å merge en disk inn i et array, det er imidlertid ikke noe statusindikator for hvor langt den har kommet/hva den gjør.

 

Slik det er nå, blinker "pilen" samt hd-aktivitet. Hvis jeg går inn i "ACU" (array configuration utility) begynner den røde å blinke og, men det fortsetter å blinke på de andre, og uansett har jeg kontakt med disken(e).

 

Mvh

Nicolai

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Er det noen som kan gi meg en forklaring på hva de tre forskjellige diodene foran på HP's scsi disker (Ultra 320) står for?

 

Det er en gul pil - denne vet jeg ikke hva står for

Gul hdd-led - dette er vanlig hd aktivitet

Rød hdd med kryss - ser ut som vanlig hdd-led, bortsett fra at den har kryss over seg og er rød.

 

Holder på å merge en disk inn i et array, det er imidlertid ikke noe statusindikator for hvor langt den har kommet/hva den gjør.

 

Slik det er nå, blinker "pilen" samt hd-aktivitet. Hvis jeg går inn i "ACU" (array configuration utility) begynner den røde å blinke og, men det fortsetter å blinke på de andre, og uansett har jeg kontakt med disken(e).

 

Mvh

Nicolai

Nå har jeg ingen disk forran meg her, så jeg kan faktisk ikke sjekke ...

 

Men,

midterste lyset er "disk spunnet opp, og i array"

lys til venstre er "diskaktivitet"

lys til høyre derimot er jeg litt usikker på, men jeg mener det er "feil, sjekk logger"

 

Midterste lyset vil blinke om den er på vei inn i arrayet (som du opplever når den speiler opp)

 

Det er korrekt at du ikke kan se framdrift på diskene, men du kan se i eventloggen (Windows) eller syslog (*nix) for å se hvordan det går. Den vil skrive her når den starter med rebuild, og når den er ferdig.

 

Du kan og bruke HP IM (tidligere CIM (Compaq Insite Manager) for å kontrollere serverens status

 

Og helt til slutt, nei, HP lager ikke disker, de tar disker fra seagate / ibm og relabler dem. Det står "HP" eller "Compaq" på hele labelen; så det er lett å tro de og lager dem.

Lenke til kommentar

Blinkende grønn pil = diskaktivitet

Konstant lysende grønt lys = disk er spunnet opp

Rødt lys (bør ikke lyse ;)) = Kan være feil med disk, bytt ut med en ny.

 

Evt får du samme røde lys mens et array holder på å bygge seg opp. Et RAID-5 array kan ta veldig lang tid å bygge opp. (Flere timer)

 

- Jørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...