Heppe Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg står over for et dilemma her. Hvilket spill skal jeg velge Half-Life 2 eller Halo2. Det er vel ingen tvil om at Half-Life 2 er best singleplayer, men hvilket spill er best når det gjelder multiplayer. Blir Counter-Strike Hylende morsomt med ny grafikk? Jeg må si at Halo2 frister mest med tanke på at du har større frihet. Større Maps, muligheten til å kjøre biler, tanks og fly og ikke like mange fjortisser. Endret 22. november 2004 av Heppe
MindTooth Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Hvorfor ikke kjøpe begge to. Er da de to beste spillene i år! P.S. Gleder meg til SW: KoToR2 og WoW..
roolf Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Det er vel vanskelig å sammenligne ettersom HL2 er til PC mens Halo2 er til xbox. Dessuten har jo folk forskjellig smak. Ta det du har mest lyst på. Begge er knallspill.
LuggagE Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Um... Hvis du legger vekt på multiplayer så er vel HL2 best iogmed at du kan spille på internett? Uten avgifter? Med xBox så må du jo skaffe "live" greier og sånn... Det er tatt MANGE debatter ang. Halo 2 vs HL2. Jeg har ikke prøvd Halo 2 ennå men ut i fra ALLE screens, ALLE videoer, ALLE gameplay videoer så KNUSER HL2 Halo 2. Men jeg har som sagt ikke spilt Halo 2. Hvis jeg var deg ville jeg valgt HL2 med tanke på single-player mode OG multiplayer (det kommer masse HL2 mods etterhvert vettu, husk at tilogmed CS var en mod i begynnelsen ^^) Lykke til me spillinga!
MindTooth Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 (endret) Um... Hvis du legger vekt på multiplayer så er vel HL2 best iogmed at du kan spille på internett? Uten avgifter? Med xBox så må du jo skaffe "live" greier og sånn... Det er tatt MANGE debatter ang. Halo 2 vs HL2. Jeg har ikke prøvd Halo 2 ennå men ut i fra ALLE screens, ALLE videoer, ALLE gameplay videoer så KNUSER HL2 Halo 2. Men jeg har som sagt ikke spilt Halo 2. Hvis jeg var deg ville jeg valgt HL2 med tanke på single-player mode OG multiplayer (det kommer masse HL2 mods etterhvert vettu, husk at tilogmed CS var en mod i begynnelsen ^^) Lykke til me spillinga! "Knuser"?? Det er helt to forskjellige spill.... Endret 22. november 2004 av Birger_Nord
Zyko Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 HL2 knuser faen meg ikke Halo 2 på noen måter, den kommer du ikke langt med LuggagE.... Begge er to knall spill, ingen av dem går over en annen, slik er d bare... Halo 2 har bedre multiplayer enn d HL2 har, men jeg liker SP på HL2 bedre, så det går ikke å sammenlikne de...
Heppe Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 Grunnen til at jeg må velge er fordi jeg er litt short on cash og skal ønske meg et av spillene til julegave. Så med mindre Halo2 er gitt ut til PC må jeg vel nøye meg med HL2 og bruke hele vinterene til å irritere meg over fjortissene
ttt Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Det er vel ingen tvil om at Half-Life 2 er best singleplayer ikkje? dette er forskjellige spel, så det er ikkje bare bare å samanlikne dei. det heile kjem an på kva du liker. halo2 er (etter det eg har høyrt) kanskje det beste x-box spelet nokon sinne. hl2 er (nok ein gong etter det eg har høyrt) eit greit nok fps spel til data. alt kjem an på kva du liker. økonomisk sett kan det lønne seg å kjøpe hl2 først, da halo2 mest sannsynleg kjem til å falle mest i pris av dei to spela. sett over eit lengre tidsperspektiv.
MindTooth Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Det er vel ingen tvil om at Half-Life 2 er best singleplayer ikkje? dette er forskjellige spel, så det er ikkje bare bare å samanlikne dei. det heile kjem an på kva du liker. halo2 er (etter det eg har høyrt) kanskje det beste x-box spelet nokon sinne. hl2 er (nok ein gong etter det eg har høyrt) eit greit nok fps spel til data. alt kjem an på kva du liker. økonomisk sett kan det lønne seg å kjøpe hl2 først, da halo2 mest sannsynleg kjem til å falle mest i pris av dei to spela. sett over eit lengre tidsperspektiv. WORD.
LuggagE Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Det jeg sa var at jeg ikke har prøvd Halo 2 så jeg kan ikke si at det er bedre, men ut i fra screens, videoer, gameplay videoer osv så KNUSER HL2 Halo 2. Det at det er to helt forskjellige spill er jeg veldig enig i, hvertfall ut i fra alt jeg har lest. Les hele posten grundig før dere sier at jeg tar feil. Kan debattere videre med dere når jeg har spilt Halo 2...
Arsenal_RULES Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Som mange har sagt, er det vanskelig å sammenligne spillene! Men, tror de fleste er enig i at , begge spillene er helt GENIALE ! Men, visst begge spillene hadde kommet på pc'e tror jeg ville valgt HL2! :!: Men, visst begge spillene hadde kommet til Xbox tror jeg ville valgt HALO2! :!:
Zeph Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Det er vel ingen tvil om at Half-Life 2 er best singleplayer halo2 er (etter det eg har høyrt) kanskje det beste x-box spelet nokon sinne. hl2 er (nok ein gong etter det eg har høyrt) eit greit nok fps spel til data. Javel? Eg har høyrt at Halo 2 er nok eit FPS til Xbox og Half-Life 2 tidenes beste FPS til PC...som du ser så er det ikkje andres erfaringar som betyr noko. For min del er HL2 mykje betre enn Halo 2, men det har ingen betydning for trådstartar. Sjå litt på kva spel du har prøvd før, og ut ifrå dine eigne erfaringar velg rett spel
LuggagE Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg må si at Halo2 frister mest med tanke på at du har større frihet. Større Maps, muligheten til å kjøre biler, tanks og fly og ikke like mange fjortisser. Hva er vel større frihet enn fysikk? Det kan Halo 2 sikle langt etter. Uansett, HL2 har (så langt som jeg har kommet) disse "kjøretøyene" å by på: Airboat Buggy-bil Kran ^^ Men men, jeg syns fortsatt det å kunne kaste hvilken som helst krukke i veggen for så å ta restene å kaste i en kasse, for så å kaste kassen rundt slår ALT av kjøretøy osv PHYSICS OWNS! HAVOK OWNS!!!
ZlummGlumm Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Vel.. jeg hakke prøvd halo2. Men jeg kjenner en som synes enern var grei, men han kjønte ikke hvordor alle sa at 2ern var så mye bedre. Ifølge han så er det et middelmådig spell, og han er faktisk en rimelig realistisk kar. HL2 kan jeg selv si er et genialt spell, tenk på alle de moddene og expansion pakkene som kommer. CS:S er slettes ikke et sugent spell heller. Gå for HL2.. et sikkert valg.
Heppe Skrevet 22. november 2004 Forfatter Skrevet 22. november 2004 Jeg må si at Halo2 frister mest med tanke på at du har større frihet. Større Maps, muligheten til å kjøre biler, tanks og fly og ikke like mange fjortisser. Hva er vel større frihet enn fysikk? Det kan Halo 2 sikle langt etter. Uansett, HL2 har (så langt som jeg har kommet) disse "kjøretøyene" å by på: Airboat Buggy-bil Kran ^^ Snakka om multiplayer delen. Dårlig med biler og stash i CS...
Djengis Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Kjøpte Halo 2 forrige lørdag. Gledet meg vilt; samboer'n skulle bort, og jeg så frem til en lang kveld foran xboxen... Stor skuffelse! Skjønner ikke at folk synes dette er så fantastisk. Grafikk og lyd er helt ok, men feelingen med kontrollene er jo helt ræva. Ingen ting slår mus/tastatur-komboen på PC. Har derfor satt xboxen i skapet, og koser meg glugg med Half Life 2 i stedet. Det er det råeste jeg noensinne har spilt. Ingen tvil om at dette er en teknologisk revolusjon innen sjangeren. Grafikken er bedre enn jeg i mine villeste fantasier hadde forestilt meg. Stemmningen er herlig guffen. Altså. Har du en PC med greie spec skal du selvsagt velge HL 2. (for øvrig er dette litt billigere en Halo. Selv betalte jeg 649 (URKH!) for Halo 2 på Spaceworld. (rakk ikke elkjøp...), og 299 for HL2) HalfLife hadde vært verdt 1000 spenn. Halo 2 kanskje en 50-lapp. (under tvil).
Hammertime Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 CS er da ikke multiplayeren til HL2? Det kommer til å komme bøttevis med MODs til HL2, så jeg hadde jeg vært deg hadde jeg ønsket meg det.
Hamsterino Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Halo 2 appelerer også til helt forskjellige folk. Halo 2 er mer mainstream-spill, spillet minner meg om en gigantisk sci-fi film. Noen av cutscenene er helt utrolige, historien er bra nok. Og Master Chief er en dritbra karakter. Gameplayet er det samme som sist gang, men med noen forbedringer, men det er hvor nærme spillet er ved å være en film som er revolusjonerende. Jeg tror at Halo 2 er det spillet av disse to som har størst sjanse til å få flere ikke-spillere til å bli sugd inn i spillverdenenen, også det spillet jeg synes er nærmest til å lage en bro over avgrunnen som deler spill og film. Hittil. Jeg har ikke spilt HL2 enda, og vil ikke vurdere det ut i fra screenshots, trailere også videre. De smakebitene klarer aldri å vise atmosfæren i spillet. Men jeg tror Halo 2 er mer mainstream, mens Half-Life 2 er mer for hardcore-spillere, nerder so to speak.
Shimano Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg tror at Halo 2 er det spillet av disse to som har størst sjanse til å få flere ikke-spillere til å bli sugd inn i spillverdenenen, også det spillet jeg synes er nærmest til å lage en bro over avgrunnen som deler spill og film. Godt skrevet! Jeg har forøvrig begge spillene og synes de er veldig bra begge to. Men som flere har nevnt så er det to ganske forskjellige typer spill, så en direkte sammenligning som enkelte prøver seg på synes jeg blir pussig. For min egen del så må jeg si at jeg blir stadig mere fan av å sitte i sofaen og spille enn å sitte foran PC'en, uansett spill.
Laman Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Um... Hvis du legger vekt på multiplayer så er vel HL2 best iogmed at du kan spille på internett? Uten avgifter? Med xBox så må du jo skaffe "live" greier og sånn... Det er tatt MANGE debatter ang. Halo 2 vs HL2. Jeg har ikke prøvd Halo 2 ennå men ut i fra ALLE screens, ALLE videoer, ALLE gameplay videoer så KNUSER HL2 Halo 2. Men jeg har som sagt ikke spilt Halo 2. Hvis jeg var deg ville jeg valgt HL2 med tanke på single-player mode OG multiplayer (det kommer masse HL2 mods etterhvert vettu, husk at tilogmed CS var en mod i begynnelsen ^^) Lykke til me spillinga! Counterstike er fortsatt en mod til Halflife.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå