Lachrymol Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Det etterhvert nokså omtalte problemet. Sjekk link http://www.blep.net/hl2stutter/ Begynner å lure på om dette er noe som egentlig gjelder absolutt alle, men at folk enten: a. har så fullstendig overlegen maskin at den faktisk greier å "hente seg inn" uten at det merkes eller b. at spilleren ikke er fullt så kritisk, og faktisk ikke har oppdaget at dette er et problem Hva tror dere? Når en side om problemet får 15.000 treff på to timer, og det står (såvidt jeg forstår) øverst på prioritetslisten til Valve for tiden, må det jo nesten gjelde alle. Utrolig pussig at det oppstår uansett om man har Intel/AMD, nVIDIA/ATI, DVD/CD/Steam eller mengde RAM. Kan dere som mener dere ikke har problemet sjekke litt ekstra nøye en gang til? Edit: trykkleif Endret 21. november 2004 av Lachrymol
Plomma2 Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 D'oh! Jeg har det problemet. Gud vet hvor mange ganger jeg har byttet drivere. Jaja :/
Nissenakke Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jepp - har det jeg også. Har prøvd absolutt alt som har blitt foreslått her og på andre forum(inkl Steampowered). Det eneste som hjalp bitte litte grann var å endre verdien på "snd_mixahead", men det er fortsatt ganske irriterende. Skjønner ikke hvordan de kan ha playtestet dette spillet, og ikke sett at dette var et problem. Sånn som det er nå er det til dels spillbart for meg, men det ødelegger definitivt en del av stemningen i spillet, og enkelte steder går det rett og slett utover spillbarheten også. Spilte til der du tar over en "mounted laser"(eller noe lignende) ganske tidlig i spillet, men bestemte meg for at jeg ikke ville spille hele spillet sånn. Håper Valve fikser dette fort som f! Eneste spillet jeg har vært borti noensinne hvor jeg har hatt et så irriterende problem...
pretensiøselns Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Kan noen si at de ikke har problemet? Endret 21. november 2004 av eMPea
chokke Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 jeg kan ikke si at jeg har problemet, føles ikke sånn
colakork Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 å herregud, er jo en liten bug i spillet..... lage en egen side for akkurat det bugget, jaja.... folk har mye fritid. selv kan jeg ikke si at jeg kjenner til problemet... viste ikke at det var noe problem engang, menmen.
ilex Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 ikke støtt på dette jeg heller, bank i bordet.
Nitrius Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Ikke for å være slem eller noe, men vil bare si at den linken er allerede lagt ut på forumet her, det er blitt lagd en offisiel tweake tråd her på HL2 forumet der du finner svar på det meste vil jeg tro
PreZiDenT Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 ikke støtt på dette jeg heller, bank i bordet. Selvfølgelig er det et problem. Når selv en kar med over 2 GB Ram og, som han selv sier det, kvalitetsutstyr opplever slike problem så er det et problem i spillet. Husk; gutta i Valve har hatt god tid til å finne dette ut. Feilsøking er jo tross alt noe av det viktigste.
Lachrymol Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 å herregud, er jo en liten bug i spillet..... lage en egen side for akkurat det bugget, jaja.... folk har mye fritid. selv kan jeg ikke si at jeg kjenner til problemet... viste ikke at det var noe problem engang, menmen. Når 15.000 mennesker besøker en spesifikk side i løpet av 2 timer på grunn av ett spesifikkt problem, vil jeg ikke akkurat karakterisere det som en "liten" bug. Dessuten er ikke forslagene på tweake-tråden til hjelp for oss alle. Synes det er utrolig merkelig at så mange mennsker skal oppleve det når ikke alle gjør det
Mr.Garibaldi Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Har dere prøvd å pakke ut lydfilene på forhånd? Var en på B3D (DigitalWanderer) som nevnte at det løste problemet for han. (Steam jobber i bakgrunnen mens man spiller med å pakke ut de forskjellige filene som trengs, og er det mye som skjer kan det gi grunnlag for lag.)
Bloody Mess Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jeg har pakket ut både sound og materials .gcf og det utgjorde ingen forskjell for meg. Har også hørt folk si at det har hjulpet.
Roy E Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jeg hadde dette problemet før, men nå er det bortevekk Tror det var HL2 tweak tråden som gjorde det.. uten at jeg er helt sikker.
Nissenakke Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Har dere prøvd å pakke ut lydfilene på forhånd? Prøvde å pakke ut lydfilene, og det hjalp litt, men selv om ikke lydene i seg selv hakket så mye, så hakket det allikevel på de samme stedene. Tyder på at det er et eller annet med måten spiller cacher/leser inn dataene på. Siden masse folk med übermaskiner har akkurat samme problemet, ser det ikke akkurat ut som om det bare er folk med dårlig hardware heller. Colakork aner tydeligvis ikke hva han snakker om - foreslår at han tar en liten tur på Steampowered-forumet og ser hva fok der synes om denne "lille bug'en"... Kan jo lese igjennom denne tråden med snart 2000(!) innlegg: Audio stuttering Som sagt har jeg prøvd absolutt alle tweakene som er foreslått både her og andre steder, men det har hjulpet minimalt... Endret 21. november 2004 av Nissenakke
rvenes Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Hadde dette problemet ja... men freste igjennom spelet. Men dei må jo fikse det da... Multiplayer delen venter....
Bloody Mess Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 A solution for the stuttering problem has been found and a fix is coming. I've been talking with Gary McTaggart about this today and it turns out that my texture management theory was correct. A patch will be coming for this issue that will load all of the required textures into video memory on level load, rather than doing it during game play. There is currently no ETA for this patch, but I will post an update as soon as I get more information.
thomassit0 Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Kan noen si at de ikke har problemet? det ble stortsett helt borte etter at jeg la til noen tweaks som ligger i en tråd her på hl forumet. noen ganger er det litt, men myye mindre enn før. og veldig sjelden at det skjer.
okidoki Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Jeg har IKKE lagt merke til dette problemet... PC Specs: Athlon 64 3000+ @2,33ghz 1GB Geil Golden Dragon PC 466 @ 466 MSI K8N NEO (dluxe el.no) X800 PRO VIVO @ 16 Pipes 520/520 2x Rator 36GB Raid 0 Promise S-ATA Raid 256MB Cache Audigy 2 ZS
d0ppler Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Herregud, dette er det minste problemet, at det lugger i et halvt sekund når du kommer på ny bane. Dem kan først øke timeout'en på dvd-sjekken, for dette er (for meg som har dvd-brenner) mye mer irriterende, siden det tar alt fra 1-10 forsøk før Half-Life starter i det hele tatt.
colakork Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Har dere prøvd å pakke ut lydfilene på forhånd? Prøvde å pakke ut lydfilene, og det hjalp litt, men selv om ikke lydene i seg selv hakket så mye, så hakket det allikevel på de samme stedene. Tyder på at det er et eller annet med måten spiller cacher/leser inn dataene på. Siden masse folk med übermaskiner har akkurat samme problemet, ser det ikke akkurat ut som om det bare er folk med dårlig hardware heller. Colakork aner tydeligvis ikke hva han snakker om - foreslår at han tar en liten tur på Steampowered-forumet og ser hva fok der synes om denne "lille bug'en"... Kan jo lese igjennom denne tråden med snart 2000(!) innlegg: Audio stuttering Som sagt har jeg prøvd absolutt alle tweakene som er foreslått både her og andre steder, men det har hjulpet minimalt... jeg har ikke sjekka noe om det, men valve veit jo garantert om det, og de må jo arbeide med det hvis det virkelig er et SÅ stort problem.. er jo faen ikke noe vits i å lage en webside for det mener jeg menmen, ikke meninga å hisse på meg folk nå, sikkert kjempenyttig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå