Gå til innhold

Hjelp til RAM og Skjermkort


Anbefalte innlegg

ser dette bra ut???

trenger hjelp til å finne ram (minimum 2 - 512 mb helst på komplett)...

og skjerkort(til bruk for spill å sånt må minimum klare half life 2, OGSÅ HESLT PÅ KOMPLETT)...

 

 

Antec PlusView1000AMG Miditower, Sølv (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 304343

Lagerstatus: 100+ stk på lager 795 795

 

Fortron/Source Strømforsyning ATX rev2 300W 120mm, 24pin,SATA Special Edition

Varenr.: 301419

Lagerstatus: 100+ stk på lager 398.99 398.99

 

Intel Pentium 4 560 3.6 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

Varenr.: 301046

Lagerstatus: 3 stk på lager 3790 3790

 

Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 302257

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 990 1980

 

Abit AG8-3rd Eye Hovedkort for S775 I915P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,PCI-Ex16

Varenr.: 301603

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1218.99 1218.99

 

Totalt: 8182.9

 

jeg takker for alle svar nå...

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke så veldi lyst på amd er ganske ny på detta å har gode vaner med intel men jeg får se om jeg finner en bra 400 w ;)

Det er greit det

var bare et forslag :blush:

 

Du bestemme hva du vil ha og hvor mye du vil bruke!

jeg lurer bare på om hvor mye cash du skal legge i dette?

Endret av hrrr
Lenke til kommentar

Han må ha jo ha DDR2 minne og PCI express skjermkort.

Da har man XFX 6800Gt fra komplett, eller X800XT fra komplett.

Når det gjelder minne, har man corsair value DDR2 533mhz, eller gå noen hundrelapper opp i pris til skikkelig corsair minne, eventuelt Crucial Ballistix..

Lenke til kommentar

Han må ha jo ha DDR2 minne og PCI express skjermkort.

Da har man XFX 6800Gt fra komplett, eller X800XT fra komplett.

Når det gjelder minne, har man corsair value DDR2 533mhz, eller gå noen hundrelapper opp i pris til skikkelig corsair minne, eventuelt Crucial Ballistix..

DOH

my bad :blush::blush:

:mad:

Lenke til kommentar
Fortron/Source Strømforsyning ATX rev2 300W 120mm, 24pin,SATA Special Edition

 

Med dagens skjermkort anbefaler nVidia og ATI minst 350 watt strømforsyning fordi midlertidig strømforbruk for kortene kan være mye høyere. Med mindre enn 350watt kan du, om en noe usansynlig, oppleve problemer. Og da er det kjedelig å måtte kjøpe ny, dyrere PSU istedetfor å legge til noen få kroner og kjøpe en kraftigere en til å begynne med.

 

Intel Pentium 4 560 3.6 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

 

En veldig dyr prosessor som ikke yter nevneverdig bedre i spill enn en AMD 90nm Winchester 3000+ som kan overklokkes. Anbefaler deg å bytte til socket 939 AMD dersom spilling er din ting og du tenker på pris.

 

Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

Samsung Spinpoint yter det samme, og er de mest stillegående diskene, samt de billigste. Dersom du er ute etter rå ytelse er Maxtor Maxline III NCQ tingen, men de er mye dyrere.

Lenke til kommentar
har ikke så veldi lyst på amd er ganske ny på detta å har gode vaner med intel men jeg får se om jeg finner en bra 400 w ;)

Det er mange år siden det var nevneverdig kvalitetsforskjell mellom Intel og AMD. Per i dag er det AMD som produserer av høyest kvalitet. De har 90 nanometer prosessorer som produserer svært lite varme, og har et mye mindre strømforbruk enn tilsvarende Intel prosessorer som er som kokeplater å regne. Det resulterer i mer varme, mer problemer, mindre overklokking, og kortere livstid for prosessoren din.

Lenke til kommentar

Intel og AMD prosessorer er begge bra, men skårer litt forskjellig i tester. De er best i vært sitt bruksområde. AMD 64 har vel vunnet tronen som best allrounder. Da spesielt AMD 64 FX serien. De slår derimot ikke Intel i tallknusing, film ripping og slikt. Dette er fordi til slikt er det bedre med CPU med høy gigahertz (GH). Kan også neven at Intel har brukt 90nm teknologi i prosessorene sine lengre enn AMD, og det er snakk om 60 nm også. Det er en grunn til at OEM (Dell f.eks) produsenter hovedsaklig har brukt Intel. Intel har rykte for utrolig god kvalitet (Rykte og historikk er nødvendigvis ikke hele sannheten). AMD derimot er bedre til spilling og prosesser som ikke er rettet mer mot ren CPU GH. AMD er 64 bits, og mange mener deerfor at den er mer fremtidsrettet (meg personlig også). Problemet er at det hjelper lite med 64 bit dersom software er skrevet for 32 bit (noe mesteparten av software i dag er). Intel prosessorer kan bli varme, og god kjøling er derfor viktig, men du kjøper nok ny prosessor lenge før levetiden har gått ut alikevel (sannsynligvis). Nå burde det nevnes at overklokking i seg selv reduserer levetiden til en prosessor. Det er mange guider til forskjellene på AMD og Intel på nettet, og man lærer mye av bare å lese tester av CPU på nettet hvor de sammenligner AMD mot Intel.

 

Når det kommer til harddisk ville jeg valgt Seagate Barracuda 7200.7. De er rimelige, og er helt lydløse (nesten). Ta en titt på denne testen her:

http://www.tomshardware.com/storage/20040123/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...