rvenes Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Hallois... Jaaaa! endelig! ADSL til bygda... yes yes yes! Men! Splittern skal jo stå først etter som eg har forstått. Vi har ein kvit flat isdn boks, der telefonkabelen som kjem utafra huset går RETT inni ISDN boksen seff! Dårlig timing. Er det enklet og montere på rj 45 plugger på telekabelen og sette splittern inn sjølv? Eg har rj45 tang og plugger, og har mekka magne nettverkskabeler (jobben min til tider) Eg trenger og vite kva kabler som skal gå kor i rj 45 pluggen. Noken som har eit koblingsskjema? Eller noken som kan ta bilder av sin plugg med digital kamera og legge opp her i bra kvaliet? Endret 20. november 2004 av Cornel
Thorvald Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Du skal bare bruke 2 ledninger(de som er koblet i isdn boxen). De går i midten av pluggen. Endret 21. november 2004 av Thorvald
rvenes Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 aha... pinne 4 og 5 det da? Er det nøye med plasseringa da? at f.ekss sett at det er rød go svart. er det nøye korleis eg setter dei inni? f.eks svart i nr 4 og rød i nr 5 eller rød i nr 4 og svart i nr 5?
the_dOle Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Er ikke så farlig hvordan du vrir og vender nei så lenge du bruker pinne 4 og 5. Smokk på en rj og plugg det ihopes du, er bare det montøren gjør om han blir sendt ut alikevel! Hilsen Morten Montør hehe
rvenes Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 (endret) Okai! takker for kjapt svar! Da var det bra at telenor hadde 9 min vente tid på kundeservice... dumt og betale for og gjere ein så enkel jobb, og kanskje vente ei veke ekstra. Fått bekrefta at Breibåndskranane blir skrudd på 30.11.2004... aaah! adsl i heimen... always on. Endret 25. november 2004 av Cornel
rvenes Skrevet 26. november 2004 Forfatter Skrevet 26. november 2004 Phew! Tok og kappa kabelen og monterte på pinne 4 og 5... det gjikk men det var liksom mange kabler inni den tlf kablen.... måtte åpne isdn boks og sjekke kven som var i bruk. Men isdn tlf funka etter på og den analoge... men adsl'n blinka litt... vente på 30.11 for oppkobling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå