Gå til innhold

I dag så jeg en brøytebil i Trondheim.


IP

Anbefalte innlegg

Pengene Trondheim kommune tjener på avgift på piggdekk skal brukes til bedre snørydding og strøing. Slik at vi på piggfrie dekk skal komme oss fram. Idag fikk jeg bekreftelsen på at det er riktig. Hvem vet, kanskje jeg snart får se en sandstrøer også? Supert! Trondheim kommune holder det de lover.

 

IP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pengene Trondheim kommune tjener på avgift på piggdekk skal brukes til bedre snørydding og strøing. Slik at vi på piggfrie dekk skal komme oss fram. Idag fikk jeg bekreftelsen på at det er riktig. Hvem vet, kanskje jeg snart får se en sandstrøer også? Supert! Trondheim kommune holder det de lover.

 

IP

Det fine med å øremerke midler til et formål er at man kan redusere utgiftene til dette formålet på det vanlige budsjettet. :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg så bare en dame som bråbremset 5 meter bak en bil, begynte å skli, og fortsatte å stå på bremsen mens hun svingte alt hun kunne til venstre. Hun skle selvfølgelig rett frem hele veien og smalt i bilen foran. Tsk tsk.

Hehe, bussen min sklei 30-40 meter forbi en busstopp i dag... de som stod og venta måtte gå litt ekstra ja.

 

Dessuten har jeg bilde på mobilen av ei dame som ikke klarte å stoppe på rødt på Elgeseter (i trondheim). Hehe, hu blei stående halvveis ute i krysset og sperra for biler og slikt, og presterte å stå der til det ble grønt igjen :D lattis

Lenke til kommentar
Dessuten har jeg bilde på mobilen av ei dame som ikke klarte å stoppe på rødt på Elgeseter (i trondheim). Hehe, hu blei stående halvveis ute i krysset og sperra for biler og slikt, og presterte å stå der til det ble grønt igjen :D lattis

Var på Elgeseter det jeg også så. Da bilen begynte å skli med hjulene TOTALT låst, så jeg for meg hvordan sjåføren så ut. Jeg så jeg hadde ganske rett da hun steg ut av bilen :)

Lenke til kommentar
Ikke klag - i de høyereliggende bydelene (Heimdal et al...) har vi snart en halv meter snø. Når den smelter og det fryser på, står bussene her oppe...

Makan til sutrekopper!

Vi kan snakke når det blir 2 meter og klage når det blir 2,5 meter.

Dette er andre vinteren min i Trondheim og er imponert over at det ikke skal mere til for å skape komplett kaos.

 

Jeg overtok forresten en litt nyere firmabil på tirsdag, og jett? den sto på sommerdekk øverst i byåsen og vinterdekkene låg nederst i byåsen.

Satte på kjetting på bakhjulene og snek meg nedover, gikk overmåte greit.

Lenke til kommentar

Perpyro skrev:

Vi kan snakke når det blir 2 meter og klage når det blir 2,5 meter.

Vinteren 97...? :yes:

 

Men JBlack hadde rett i at:

Det fine med å øremerke midler til et formål er at man kan redusere utgiftene til dette formålet på det vanlige budsjettet.

 

For Trondheim kommune burde ha både maskiner og mannskap nok til å rydde bort snøen...eller er det vi som har blitt bortskjemte og sytete? Burde vi starte en kampanje - ja, til tøffere trøndere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...