Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. De xen aliensa på hl2 sier jo "The Freeman", som kan bety "Frigjøreren", altså han som frigjorde dem og redder verden (?)

2. G-man ordner slipset på slutten i hl2. Altså det er nesten helt klart at han skal møte noen viktige personer, kanskje folk som han jobber for.

3. Labda merket er sprayet overhele hl2 der det er ekstra health++

4. Det bildet som viser utvilklingen (ape-->menneske-->combine) er flere plasser i spillet, alltid godt gjemt.

5. Combine folka snakker engelsk sammen, altså "There he is", "Shoot him!" , "Im hurt!" osv. Hvis de er fra en annen verden, hvorfor snakker de ikke et annet språk så vi ikke kan høre hva de sier?

6. Når du går inn i den kontaineren i starten på spillet å møter han rebel fyren og xen alien, så tar alien fyrn og "skrur av" tv med engang han ser at han ser på g-man.

Ting jeg har lakt merke til men ikke har noen mening om hva de kan bety

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2. G-man ordner slipset på slutten i hl2. Altså det er nesten helt klart at han skal møte noen viktige personer, kanskje folk som han jobber for.

3. Labda merket er sprayet overhele hl2 der det er ekstra health++

2. G-Man ordner alltid slipset sitt.. hehe

3. Ja det virker som dette merket er logoen til opprørsgruppen. Hvis du ser etter, så ser du at opprørerne har armband med dette merket på også.

Og med tanke på slutten, og den mulige historien videre, så tror jeg Alyx har blitt en litt for viktig brikke til å dø på en slik måte, iallefall for viktig for Gordon (det er en viss kjemi mellom dem, selv om Gordon er "en mann av få ord") hehe

Skrevet
1. De xen aliensa på hl2 sier jo "The Freeman", som kan bety "Frigjøreren", altså han som frigjorde dem og redder verden (?)

4. Det bildet som viser utvilklingen (ape-->menneske-->combine) er flere plasser i spillet, alltid godt gjemt.

5. Combine folka snakker engelsk sammen, altså "There he is", "Shoot him!" , "Im hurt!" osv. Hvis de er fra en annen verden, hvorfor snakker de ikke et annet språk så vi ikke kan høre hva de sier?

6. Når du går inn i den kontaineren i starten på spillet å møter han rebel fyren og xen alien, så tar alien fyrn og "skrur av" tv med engang han ser at han ser på g-man.

1. Ja Freeman frigjorde Xen fra slaveriet til The Combine. Derfor er de på lag med menneskeheten.

4. Det er neste steg i utviklingen etter The Combines syn. Sikkert propaganda delvis. Også mennesker blir "oppgradert" til combine.

5. Virker som de er mennesker som har fått mekaninske forbedringer og andre oppgraderinger osv... Noe i svar 4...

6. Tilfeldig vil jeg tro...

Gman

Tror ikke teleporteringen kan reise tilbake i tid, bare senke den eller hoppe frem... Altså tiden går, men du oppfatter ikke tiden for å si det sånn..

Skrevet

Hørte netopp noe nytt i 1`ern. En researcher sa:

" You suit is full of tracking devices ", eller noe liknende. Så gordon var overvåket FØR det hele begynnte tydeligvis.

Og en ting som jeg ennå ikke har fått med meg. Hvor kommer disse krabbene inn i bildet?De som overtar kroppen til folk. De er fra xen?

ps

Utrolig hvor spennende spillet er blitt etter jeg har lest så mye om det :yes:

Skrevet
Ang. navnet Half-Life: Direkte oversatt betyr det halveringstid, og hvis fysikkunskapene mine fra 2FY ikke er gått i oppløsning, så mener jeg at Half-Life logoen, det A-aktige tegnet, som egentlig heter lambda, er tegnet man bruker for halveringstid til ustabile/radioaktive atomer i fysikkformler. Men jeg klarer ikke å finne noen sammenheng med spillet, da.

Lamda brukes på bølgelengde.

Det ser ut som om de har åpnet et fysikkformelsamling for å finne inspirasjon til navn i spillet. Half-life, lambda bunker, gaus-gun som senere ble omdøpt tau-gun (begge disse har vel med kreftene i atombindinger å gjøre) og det er flere jeg ikke kommer på.

Skrevet (endret)
Tenkte jeg bare kunne nevne det.. En annen ting, G-Man har vært med fra begynnelsen i HL (HL S) - allerede fra togturen!

På togturen står det:

Gordon Freeman, age 27, sponsor... Classified

Gjett tre ganger

EDIT: BTW, er HL-S bare grafisk pusset opp, eller har de lagt inn mer i historien også? Og hvor mye bedre ser det ut enn det orginale?

Endret av Gunnar_
Skrevet
Hørte netopp noe nytt i 1`ern. En researcher sa:

" You suit is full of tracking devices ", eller noe liknende. Så gordon var overvåket FØR det hele begynnte tydeligvis.

Og en ting som jeg ennå ikke har fått med meg. Hvor kommer disse krabbene inn i bildet?De som overtar kroppen til folk. De er fra xen?

ps

Utrolig hvor spennende spillet er blitt etter jeg har lest så mye om det :yes:

ja, det ville vel være rart om det ikke var noe slags form for sporings ting i drakten, da den er ment for ekstreme forhold, hvor vedkommende person som bruker den kan trenges å lokaliseres etter endt arbeid (eller er død). Om du hørte hva Dr.Kleiner sa da du fikk drakten første gang i HL2, sa han at den var "modifisert" dvs de har fjernet blant annet sporings annordningen.

Headcrabs er fra Xen ja, irriterende småkryp som fortjerner brekkhjernet til Gordon i rattataen :p

Når du kommer inn i "The Citadel" ser du masse "bur", som transporteres overalt i "The citadel". Da jeg så disse tenkte jeg med en gang på "The Matrix" for det var slik det faktisk så ut.

Når du kommer til Dr Breens kontor, blir plaffa med din egen grav gunner, og forfølger han, kommer du frem til "The combine" (i presume).

Min oppfattning av "G-man" er at han, i Half-Life, er en "talentseeker" som ser etter noen som kan hjelpe han i sin sak (for jeg tror han er fra fortiden og har evnen til å gå frem og tilbake i tiden som han måtte ønske). Når Gordon da dreper det stygge Xen monstre (kan noen pleas fortelle meg navnet på det monstre) beviser han for G-Man at han er mannen G-Man leter etter. G-man gir da Gordon valget, hvor Gordon velger å gjøre som han sier. Denne teorien min støttes opp i Half-Life 2 og, for når reaktoren sprenges, stopper G-man tiden, henter Gordon, og setter han på et slags tidstog eller noe slik (mener han sa noe om at han går av her) for å snakke med sine øverst kommanderende.

Så alt i alt tror jeg G-man er en "talentseeker" for et futuristisk byrå som har et eller annet å gjøre med "The Combine" men som ikke klarer å gjøre det i nåtiden deres, og trenger da Gordon til å hanskes opp med de før de blir så sterk som de er.

Bare en teori ;)

Skrevet

Say... er ikke det G-Man nederst i høyre hjørnet der? Det betyr at Gordon og G-Man ikke er samme person, samt at dem er arbeidskollegaer. Hvis det faktisk er G-Man da...

post-169-1101083435_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Må sei at det bilde var interessant. Og eg som var overbevist de var samme person.

Kanskje bilde er fra framtiden ??

Edit: nei, står jo black mesa i bakgrunnen. Ergo ikkje bilde fra framtiden

Endret av Furyfax
Skrevet
Say... er ikke det G-Man nederst i høyre hjørnet der? Det betyr at Gordon og G-Man ikke er samme person, samt at dem er arbeidskollegaer. Hvis det faktisk er G-Man da...

nope, det er en annen som liknet på han i 1`ern. Men jeg tviler på at de er samme person uansett. blir litt for vilt.

Bear: ok, da vet jeg endelig hvor de små jævelene kommer fra.Blir litt mer personlig å slakte dem fra nå av. hehe.

Skrevet

Jeg tror den som er skrapet bort er godeste "Dr. Evil" (husker ikke navnet - men mener han med det hvite skjegget)

Om dette stemmer, betyr at hele gjengen må ha jobbet sammen og splittet opp etter hvert.

Skrevet
Jeg tror den som er skrapet bort er godeste "Dr. Evil" (husker ikke navnet - men mener han med det hvite skjegget)

Om dette stemmer, betyr at hele gjengen må ha jobbet sammen og splittet opp etter hvert.

det er nok dr-evil ja. ;)

Skrevet (endret)

Takker for alle opplysende innlegg her. Har akkurat spilt gjennom hele spillet og det var helt syk opplevelse. Nå tror jeg har fått med meg hva som skjedde på slutten og siden Gordon skulle være inne på toget en god stund til så fikk han lomar med seg som kosedyr :p

En ting jeg lurer på er hva som har skjed i Ravenholm og hvem er den syke presten(We don`t go to Ravenholm, genial sitat). Det var spillets desidert mest skumle brett. Huff, nei må sove, gleder meg til expantion og HL3 hehe....

En ting til, combine betyr vel kombinert? Dvs Kombinerte styrker med mennesker og aliens. Et spørsmål til, hvem er de rare skapningene som jobber for combine i tårnet? Man kommer ikke i kontakt med dem men bare fyker forbi dem i den "kapsul" tingen...

Endret av 3dRacer
Gjest Slettet+9018234
Skrevet

De er nok eksperiment-mennesker.

Hmm, Dr.Evil? Husker ikke i farta hvordan han så ut eller hva han gjorde i historien.

Skrevet

Har runda spillet i kveld/natt. Makan til spill skal du lete lenge etter :D

Uansett, har lest en del her å må si meg enig i mange av teoriene. MEN, en ting får jeg ikke helt til å stemme:

Gordon frigjor jo Xen fra slaveriet ved å drepe Nihilant. Det er jo derfor disse "strøm-alienene" er på lag med deg i HL 2. Men, er ikke Head-Crabsene også fra Xen? Hvorfor angriper de deg da? Kanskje de ikke var fornøyd med jobben? :p

Jeg synes rett å slett ikke de passet inn i story'en her. En annen ting, hvor kommer de andre alienene i spillet fra? Tenker på den som går rundt med 3 "Toxic Head-Crabs" på seg (Som forresten høres ut som at han begynner å grine når du dreper ham.)

Og ja, en Exapnsion Pack hvor man styrer Alyx hadde vært konge.

Dog var forresten en idiotisk karakter i spillet, passet ikke inn for 5 øre. :thumbdown:

Skrevet (endret)

synes dog passet bra inn i den spesielle atmosfæren jeg. og en ting, var Prowler med i spillet ? det var en sketsj vi så for et år siden eller noe i en preview.. hmm. ser ut som en dame i en slags combine drakt.

grunnen til at vortigauntsene samarbeider men ikke headcrabsene er at headcrabsene er dumme dyr som bare lever etter instinkt mens vortigaunts kan tenke selvstendig.

og det er nok godeste dr Breen som er skrapt bort ja.

og det med "The Freeman" , de kaller jo alle "The" da. "The Eli" osv.

Endret av 2mass
Skrevet
synes dog passet bra inn i den spesielle atmosfæren jeg. og en ting, var Prowler med i spillet ? det var en sketsj vi så for et år siden eller noe i en preview.. hmm. ser ut som en dame i en slags combine drakt.

grunnen til at vortigauntsene samarbeider men ikke headcrabsene er at headcrabsene er dumme dyr som bare lever etter instinkt mens vortigaunts kan tenke selvstendig.

og det er nok godeste dr Breen som er skrapt bort ja.

Takker for svar! :) Regner med at de andre Head-Crabsene også er fra Xen og oppfører seg slik av samme grunn. Og fant forresten nettopp ut at det ikke er noe alien som bærer 3 slike Toxic-Crabs, men at det er ett menneske, som de tydeligvis fortærer, hehe. Groteskt, men fy fader så gøy ;):p

Skrevet (endret)
jepp. :) dette spillet er så bra ass. foresten visste dere at zombie skriket spilt baklengs er godhelpme ? er en tråd om det på hl2.net.

! ! ! DERE MÅ RENAME fila til .MP3 ! ! !

Her er Assassin bilde..  er hun med i HL2 ?

http://www.gamersgallery.com/gallery/data/...ll-med.jpg?3810

Hahaha, artig lydfil :p

Nei, hun er ikke med i HL 2, men det er noe som ligner som er med. En litt mer oppgradert versjon av Combines, du møter dem kun i de siste par kapitlene. Syntes ikke de gjorde så mye forskjell, utenom at de tålte ett par kuler mer enn vanlige Combines :)

Endret av Tobe__

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...