Gå til innhold

Hvilken 160gb Hd?


Anbefalte innlegg

--Hei--

Har bestilt ny HD. Det er en Maxtor DiamondMax 10 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Hører rykter om at den bråker,henger seg,er treg ved startup osv.

Er dette sant(Skjer dette ofte med samme type hd)

Har dere forslag til andre merker/typer som er bedre egnet? ;)

 

Som sagt har jeg bestilt, men kan fortsatt bytte hvis dere har noen synspunkter.

tusen takk :yes:

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seagate eller Samsung er det du bør kjøpe hvis du vil ha no bra. Maxtor har frynsete rykte, Western digital bråker og dør av sin egen varmeutvikling osv, ligger 10000 tråder om det her.

Seagate eller samsung er kjent for meget lavt støynivå, vil ikke si det alene er synonymt med "bra". Har selv 3 stk. Maxtor-disker, bl.a. en diamondmax9 160gb. Hittil er jeg meget fornøyd med denne, både med tanke på støy, stabilitet og ytelse. Hadde maxtor-disker hatt et så frynsete rykte som du snakker om hadde jeg vel aldri gått til innkjøp av maxtor i det hele tatt? Så da sier det seg egentlig selv hva jeg mener når jeg sitter her med tre disker, som sannsynligvis ikke blir mine siste maxtor-disker...

Lenke til kommentar

Maxtor er ikke særlig bråkete i mine ører.. Har en Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA, den er en drøm å ha med å gjøre.

 

For mer objektive sammenlikninger, kan du jo lese denne SATA 120GB roundupen mellom Seagate, Western Digital, Maxtor og Samsung..

 

Der står bl a dette å lese i konklusjonen:

 

Det er ikke til å komme utenom at Maxtor blir det åpenbare valget av disse fire harddiskene hvis man ønsker den beste ytelsen. Ytelsesgapet ned til de andre diskene er ikke alltid like stort, men faktum er at disken har høyest ytelse totalt sett.
Lenke til kommentar

Jeg installerte en Diamondmax 10 160GB i går og jeg må si jeg faktisk er litt overrasket over lydnivået på en negativ måte.

Jeg hadde tidligere en seagate som system disk og denne kunne jeg knapt høre når den leste/skrev...maxtoren knatrer i vei,nesten like gale som IBM deathstar'en min...men bare nesten ;)

Ellers er jeg fornøyd med hastighet og oppstart,ingenting og klage på der :)

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Jeg installerte en Diamondmax 10 160GB i går og jeg må si jeg faktisk er litt overrasket over lydnivået i en negativ vei.

Jeg hadde tidligere en seagate som system disk og denne kunne jeg knapt høre når den leste/skrev.

Har nok noe å si hva man sammenlikner med.. Jeg har 2 Western Digital 120GB IDE fra før av, de gir fra seg litt lyd. Men så støyer jo skjermkortet også litt, så jeg blir nok heller overdøvet av de andre enhetene enn sjenert av Maxtoren. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en WD 160 og er fornøyd med den. Bare en liten spørsmål:

 

er 42 grader en normal temperatur for en harddisk eller er det formye? Jeg spør fordi jeg har litt dårlig lufting inne i kabinettet

Min Seagate Barracuda 80GB P-ata har 33 grader. Kanskje du burde sette en vifte forran som kan blåse på viften/ene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...