Gå til innhold

Ny maskin med nForce 4 SLI til under 10000,-?


Anbefalte innlegg

Veldig bra å få tilbakemelding. Jeg har hørt på mange av dere, og har nå endret litt på oppsettet. Samtidig har jeg kommet ned i en ganske komfortabel pris.

 

Dette er det nye oppsettet:

 

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' 1730,- PS Data

Antec TrueControl 550 Watt 1158,- efast.no

ASUS A8N-SLI Deluxe FANT INGEN PRISER

Point Of View GeForce 6600 GT 1550,- Netshop

Nec ND-3500 16x DVD±R9 580,- PCutstyr.no

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 648,- PCutstyr.no

Western Digital Caviar SE 160 GB S-ATA (WD1600JD) 787,- PS Data

 

Noen av dere som har noen mening om dette oppsettet? Jeg vet at dette ikke er high-end, men en forutsetning er samtidig at det takler både dagens og morgendagens spill. Regner med at det er relativt fremtidsrettet når man har SLI.

 

Rimeligste totalsum 6453,- (uten hovedkort)

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ASUS A8N-SLI Deluxe FANT INGEN PRISER

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX (1495,-)

Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 SLI, Dual-DDR, SATA, GbLAN, ATX (1299,-)

 

Veldig billig, med tanke på ;)

 

Har hørt at mange har hatt problemer med Twinmos brikkene sammen med AMD64. Kan noen bekrefte, evt. avkrefte det?

Ville nok satset på en annen minnebrikke enn TwinMos ja, f.eks Corsair XMS serien.

Det stemmer at noen har opplevd problemer med TwinMos sine. Og at enkelte hovedkort rett og slett ikke liker dem.

 

Er det mye å hente på å legge inn 1 gig med RAM i stedet for 512 MB, eller bør jeg heller gå for kraftigere grafikkort, evt. kraftigere prosessor?

Sats på 1GB RAM du, du vil merke stor forskjell.

Du kan også satse på AMD64 3500+ Winchester, koster vel rundt 2500, ikke så veldig dyrere, bra CPU :thumbup:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
har jeg hvert deg så ville je gha kjøpt komplett sli nå, men kjøp et 6800Gt nå og et senere....

Er inne på tanken, men er da ASUS V9999 Geforce 6800 GT 128 MB et kort jeg bør vurdere? Det er jo ikke så dyrt, eller er de 128 MB med minne svært merkbart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...