Gå til innhold

Best ytelse av Athlon 64 og Sempron?

Momo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men vet du hvor mye PR betyr? Med tanke på at Sempron her er 3100+, og Athlon 64 er 2800+

Sånn sett blir sempron best for pengene?

Nei. Semprons PR-rating er nedjustert i forhold til Athlon 64. Det er ikke samme skala, da Sempron skal konkurere mot Celeron-D, og ratingen er satt for å reflektere dette. En Sempron 3100+ vil i da aller fleste tilfeller slå en Celeron på 3GHz. Sempron 3100+ målt på A64-skalaen (men i 32bits ytelse) ville kanskje forsvart en rating på 2700+. Under XP-64 vil nok Athlon 2800+ dra ytterligere fra. Om ytelsesforskjellen er verdt prisen må nesten være opp til hver enkelt å vurdere. Det finnes masse tester som har begge disse prosessorene målt opp mot hverandre. For eksempel denne fra Anandtech.

Edit: La til quote siden det kom et svar imellom.

Endret av qwert
Hvis bare Sempron 2500+ kunne komme boxed så slapp jeg å gå for Celeron D når jeg skal bygge PC til folk. Har en naturlig aversjon mot all bruk av kjølepasta. :)

Mo Mo

På omtrent alle kjølere som du kjøper separat er det en thermal pad under kjøleren som er klar for bruk. Så du trenger ikke å kjøpe kjølepasta om du kjøper bulk + separat kjøler.

Hvis bare Sempron 2500+ kunne komme boxed så slapp jeg å gå for Celeron D når jeg skal bygge PC til folk. Har en naturlig aversjon mot all bruk av kjølepasta. :)

Mo Mo

Det er jo nesten bare Boxed enn får tak i... :dontgetit:

MPX, Komplett og PS Data har "boxed" inne, faktisk er først i det siste jeg har sett Sempron i "tray"-utgave.

Mo Mo

På omtrent alle kjølere som du kjøper separat er det en thermal pad under kjøleren som er klar for bruk. Så du trenger ikke å kjøpe kjølepasta om du kjøper bulk + separat kjøler.

Snodig. Jeg har aldri vært borti kjølere utenom boxed som kom med thermal pad. Det følger gjerne med en tube kjølepasta, men det er alt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...