Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg har et problem som gjelder at half-life 2 har en tendens til å klikke konstant! Av og til kan jeg spille et par timer, men andre ganger bare 2 min før hele datan slår seg av og på :S Og hvis den ikke slår seg av så kommer det opp en feil som sier : Hl2.exe 00020(langt tall, husker ikke) Memory can not be written. Hva skal det bety? Og når det gjelder cs1.6 så slår også dataen seg av. Den kan også slå seg av mens jeg sitter og chiller i windows og installerer et spill, surfer, chatter, spiller musikk osv samtidig! Å restarte seg er vel egentlig det siste den skal gjøre? Jeg har aldri funnet ut hvorfor den slår seg av igrunn. Men det er verst når det kommer til Cs Source, HL2, Cs1.6. Dataen klikker liksom ikke hvis jeg kjører FarCry på fullt heller! Noen sier det er varme, mens andre sier det er spillet. Men hvorfor?! Og noen som har noen forslag. Har prøvd PcAlert også. Viser ikke mere enn 50-60 grader på CPU P4 2,5ghz 512 DDR Ati Radeon 9800pro Holder ikke dataen min kanskje? Blir glad for alt av svar, selvom du kanskje ikke vet svaret på alt!
Saddlefall Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (endret) Får du en blåskjerm når maskinen klikker? Hvis du gjør det er det sikkert poweret ditt, (PSU, nettdel). Har du for lite strøm hender det ofte at maskinen restarter uten grunn. Ikke så mye å gjøre med det untatt å oppgradere poweret. Kan prøve en formatering også, det kan kanskje hjelpe. Kanskje noen andre har noen ikke fullt så drastiske løsninger? EDIT: Last ned alle de nyeste driverne til lydkortet og grafikkortet hvis du allerede ikke har gjort det. Rart hvis maskinen ikke skulle klikke på Farcry, men på andre spill og i desktop... Endret 17. november 2004 av Saddlefall
Shaper^ Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg tipper d er HK'et som er uggent, jeg hadde og samme prob, bytta HK og probsa forsvant! Prøv å last ned ny BIOS til HK'et ditt og prøv med ei anna RAM brikke i HK'et.
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jepp, det hender jeg får blåskjerm. Men ikke så ofte. Har ikke så mye peiling på sånn bios på hovedkort osv, men skal se hva jeg kan ordne. Bytte ram sier du? Skulle det vært noe galt med dem kanskje?
likferd Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Windows xp gjør at maskinen restarter istedet for å vise blåskjerm som standard. Årsaken at det skjer er vel oftest minnefeil om du ikke har overklokket..
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Minnefeil? Hva legger du i det? At det kanskje er rammene? Og det er ikke ofte jeg får blåskjerm, men det har skjedd liksom.
oophus_3do Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg hadde det slik jeg også på min gamle pc... Da var grunnen varme. Jeg byttet bare noen vifter i pcen, i toweret og på prosessoren så var det fikset.
likferd Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Ja rambrikkene kan være smådefekt. Dette vil skape mye problemer som at pcen fryser eller restarter seg uten videre. For å teste brikkene kan du bruke ocz mem test, som du brenner på en cd og booter fra. Jeg legger ved programmet. Pakk ut zip filen, og brenn ISO filen på en cd. Husk å brenn det som et image, og ikke bare som en datafil. I nero trykker du "recorder" på verktøylinjen og velger "burn image" OCZMEMTEST86_100_ISO.zip
genesis Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 For lite volt i prosessoren? Har du overklokket? Prøv default CPU speed og default vcore
Sjefern Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg fikk oxo den meldingen når jeg hadde en defekt minnebrikke i tidligere. kastet brikken og problemet var borte. Grunnen til at den hare hjør det i hl2 vet jeg ikke. burde jo jort det oftere Endret 18. november 2004 av Sjefern
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Ok, jeg får prøve disse forslagene. Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå