Gå til innhold

Manglende respons fra Dell


Supermikke

Anbefalte innlegg

Hvis det hadde vært noen som jobber i Dell som stikker innom forumet og leser dette hadde jeg vært evig takknemlig....

 

Jeg har prøvd å få kontakt med dell i måned angående min inspiron 5100, og de har nektet å svare meg... Sendt 2 mail til to forskjellige addresser og fylt ut skjemaet deres for "pengene tilbake" og "ingen respons" men har ironisk nok ikke fått noen respons. Noen som har noen triks å fortelle meg eller lignende? De var veldig effektive med å reparere den for første gang, men å få tak i dem eller pengene tilbake er nesten umulig...

 

Har minst mulig lyst til å kontakte forbrukerrådet eller gå den rettslige veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du snakket med dem? Eller bare sendt epost? Hvis det er hos Dell som hos andre er folk rimelig flinke til å tenke "det er ikke midt bord" om epost havner på feil sted. Hadde selv en sak med dem for mange år siden hvor de jeg snakket med toet sine hender. Men jeg ga meg ikke før jeg fikk snakke med en avdelingsleder på vedkommende avdeling. Dell er et amerikansk firma, du har alltid krav på å få snakke med en "supervisor" når du er misfornøyd. Men hvis noen har gjort en dårlig jobb, er de kanskje ikke så innstilt på å hjelpe deg å finne ham/henne...

 

Men retten til å få snakke med en som har myndighet til å ta en avgjørelse er faktisk nærmest en institusjon i USA. Minner meg om en gang på restaurant i USA. Vi hadde en meget livlig og morsom kelner. En gang ut i måltidet når hun kom bort til bordet vårt sa min amerikanske venn for spøk: "You are too funny, I will have to complain about that". Et minutt senere vare hun der med sin sjef og sa "These gentlemen would like to make a complaint"...

 

Ikke gi deg. Det skal ikke være nødvendig. Du kan også godt antyde for vedkommende (hvis du snakker med en overordnet, det har antagelig ingen effekt på den som er skyld i forsinkelsen) at alt rotet har kostet deg tid og penger, og at det ikke er representativt for et firma som Dell.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Har du snakket med dem? Eller bare sendt epost? Hvis det er hos Dell som hos andre er folk rimelig flinke til å tenke "det er ikke midt bord" om epost havner på feil sted. Hadde selv en sak med dem for mange år siden hvor de jeg snakket med toet sine hender. Men jeg ga meg ikke før jeg fikk snakke med en avdelingsleder på vedkommende avdeling. Dell er et amerikansk firma, du har alltid krav på å få snakke med en "supervisor" når du er misfornøyd. Men hvis noen har gjort en dårlig jobb, er de kanskje ikke så innstilt på å hjelpe deg å finne ham/henne...

 

at alt rotet har kostet deg tid og penger, og at det ikke er representativt for et firma som Dell.

 

Geir :)

Jeg har ringt ca 10 ganger og sendt mail til mail-addresser (har dem ikke i hodet) som jeg fikk per tlf hvor begge har blitt "sendt videre". Når jeg prøvde å få tak i telefon nummer til reklamasjons avdeling så fikk jeg bare høre at de ikke hadde noe telefonnummer og kunne ikke nås gjennom noen som helst måte annet en email... Jeg begynte mitt forsøk med å få kontakt med dem 1 oktober såvidt jeg husker... drøye 7 uker siden. Og når jeg prøvde å få snakke med en ansvarlig per telefon nektet de for at det var noen jeg kunne bli satt over til og bare gjentok email adressen som jeg allerede har prøvd meg på. Ingen har kunnet gjøre noe for meg og har bare blitt satt over til avdeling til avdeling og det har kostet meg en del tellerskritt for å ikke nevne tid etc.... Noen som har direkte nummer til en som er ansvarlig eller har navnet på noen som jeg kan kontakte direkte for jeg begynner å bli grådig lei...

 

 

Takk for svaret =]

Lenke til kommentar

Hva med å ta en telefon!?! Da får umiddelbart svar på alt du trenger...

Har aldri hatt problem med support hos Dell, både i priviat- og jobbsammenheng,

men har bestandig tatt telefonisk kontakt først.. Har så hatt e-post kontakt med saksbehandler, om det har vært nødvendig.

 

Uansett fått fikset mine ting innen 3 dager etter første henvendelse.

 

Jaja, du kan jo be om å få snakke med Lucia hos Dell, hun fikset min forrige

henvendelse lynraskt.

 

Sist eg sendte en maskin i retur ringte eg å sa at dette var eg ikkje fornøyd med, maskin er sendt i retur. Fikk da rimelig fort en kredittnota på dette fra Dell,

ingen problem...

 

EDIT: ok, du har ringt... :thumbup: litt tregt svr..

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at du har brukt klageskjemaet her: http://support.euro.dell.com/no/no/ecare/Form/Home.asp

 

Om ingenting hjelper ringer du Dell sitt sentralbord, sier at du har en klage og ber om å få snakke med sjefen for kundeservice. Om de sier de skal sette deg til kundeservice sier du at det er dem du vil klage på. Dell har telefonnummer 67 11 68 00 tror jeg.

 

Men du har ikke fortalt hva problemet egentlig er. Har de maskinen til reparasjon, eller har du den? Er det en tvist om dette er en reklamasjon, eller hva? For eksempel at de mener det er en brukerfeil som du skal betale for, fordi de fant en halv kopp lunken Friele kaffe i tastaturet, mens du mener at det er en fabrikasjonsfeil.

 

Bare nysjerrig. Kunden har ikke altid rett... ;)

 

EDIT: Før du ringer å ber om å få snakke med en sjef, lag en oversikt over saksgangen så langt og tilby å sende denne på epost. Da gjør du saken lettere for ham. Det er greit om denne oversikten inneholder navnet på de du har vært i kontakt med, da gjøre du jobben hans/hennes lettere og vedkommende mer velvillig innstilt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg går ut fra at du har brukt klageskjemaet her: http://support.euro.dell.com/no/no/ecare/Form/Home.asp

 

Om ingenting hjelper ringer du Dell sitt sentralbord, sier at du har en klage og ber om å få snakke med sjefen for kundeservice. Om de sier de skal sette deg til kundeservice sier du at det er dem du vil klage på. Dell har telefonnummer 67 11 68 00 tror jeg.

 

Men du har ikke fortalt hva problemet egentlig er. Har de maskinen til reparasjon, eller har du den? Er det en tvist om dette er en reklamasjon, eller hva? For eksempel at de mener det er en brukerfeil som du skal betale for, fordi de fant en halv kopp lunken Friele kaffe i tastaturet, mens du mener at det er en fabrikasjonsfeil.

 

Bare nysjerrig. Kunden har ikke altid rett... ;)

 

Geir :)

jeg har brukt det skjema'et som er på siden ja... Prøvde faktisk nettopp for to minutter siden å ringe sentralbordet og få kontakt med en avdelingsleder eller lignende, men reklamasjons-avdelingen hadde visst ikke det. Og det eneste de kunne gjøre var å sende dem en mail selv og legge på noen utropstegn om at jeg ville ha kontakt med dem.

 

Problemet er en produksjonsfeil og jeg sitter med laptop'en selv. Jeg har hatt den inne til reparasjon for samme problem (ødelagt audioplugg) før og den begynner å feile igjen. På dell sine forum står det at mange andre har hatt dette problemet og jeg går utifra det er grunnet en feil i hovedkortproduksjonen til denne modellen. Originalt prøvde jeg å kontakte dell for å få vite om de ville tilby meg en annen modell eller ihvertfall ta kontakt med meg angående temaet, men de har jo ikke det. Og jeg gikk lei og vil ha penger tilbake bare, men de svarer jo meg enda ikke.

 

Jeg har ikke engang nådd punktet å ha en tvist med dem ettersom de ikke vil delta i min diskusjon/foreslag/forespørsel. =/

 

Hadde de med en gang svart at "Åh nei, dette er det og det" eller sagt at jeg ikke får penger tilbake så kunne jeg ha svart dem med motargumenter eller hva-enn. Om det er gyldig (som jeg er 100% sikker på at det er) så har det egentlig ikke så mye å si lenger, jeg ønsker svar. hehe... diskuter gjerne om jeg har god nok grunn, det er uansett ikke poenget.

 

Sentral-bordet deres var apropos en del av kundeservice.

 

- Problemet med audio-jacken er at den tror jeg har i eksterne høytalere og kutter ut de internet høytalerene så jeg får ikke lyd gjennom de... men når jeg plugger i høytalere eller hodetelefoner så sender den alikevel ikke ut lydsignaler noe som helst sted. Den kuttet helt ut sist jeg sendte den inn, og har begynt å feile nå. Det gikk en dag hvor jeg ikke hadde noe lyd, men så kom den plutselig tilbake når jeg ristet litt på jack'en. Og så har den falt inn og ut relativt tilfeldig, men av og til er den stabil, som feks nå. Men dette er ikke noe jeg ser på som godtatt kvalitet for en laptop. Den skal jo pokker meg holde i 5 år (forbrukerloven) uten å måtte bytte hovedkort hver sjette måned for å fikse lyden.

Lenke til kommentar
Ring 67 11 6882 og si du skal reklamere. Kan ikke være så vanskelig.

Hvor fikk du det telefon-nummeret? Hva er det? Jeg har blitt informert at reklamasjons-avdeling -må- (og kan bare) nås skriftlig.

 

Så hvis det ikke er ett eller annet magisk nummer, så er det faktisk så vanskelig.

 

 

 

-edit-

Jeg slo opp det nummeret og det er til teknisk support, de kan iallefall ikke hjelpe meg. Har blitt satt over dit og tilbake mange mange mange ganger...

Endret av Supermikke
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva vi måtte synes om hvorvidt du hadde god nok grunn. Det er en sak mellom deg og Dell. Men det gjør det litt lettere å komme med forslag til hva du skal gjøre når vi vet hva du skal gjøre noe med... :cool:

 

Det er ingen i et større firma som ikke har en sjef. Spiller ingen rolle om reklamasjonsavdelingen formelt ikke har en, de svarer allikevel til en eller annen. Selgerne svarer til en salgssjef, supportavdelingen til en eller annen, jeg er 100% sikker på at det finnes en sjef for kundeservice. (Tror til og med at jeg har snakket med vedkommende en gang, dvs. den som var det da.)

 

Og vedkommende burde du få snakke med. Selv hos utskjelte Nextgentel har jeg fått det når kundeservice gikk i vranglås en gang. Den saken fikk da en løsning fordi han kunne skjære igjennom det som etterhvert ble en gordisk knute.

 

Hvis de ikke gidder å svare deg, og ikke vil sette deg til en overordnet når du ber om det, så er vel forbrukerrådet neste. Men gi dem et par dager først, og send dem gjerne en epost hvor du informerer om at du går til det skrittet grunnet manglende kommunikasjon fra deres side.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvis de ikke gidder å svare deg, og ikke vil sette deg til en overordnet når du ber om det, så er vel forbrukerrådet neste. Men gi dem et par dager først, og send dem gjerne en epost hvor du informerer om at du går til det skrittet grunnet manglende kommunikasjon fra deres side.

 

Geir :)

Wow, jeg begynner virkelig å like dette forumet. Saklige mennesker som faktisk kan prate alvorlig og for seg. =] *kremt*.

 

I siste mail nevnte jeg muligheten for innblanding av forbrukerrådet etc.. det har jo enda ikke gjort noe intrykk på dem. utgangspunktet mitt for øyeblikket er å gi dem en uke eller to.

 

Jeg skal prøve å få tak i salgsjefen neste gang jeg ringer, jeg skal se om jeg har muligheten til å gjøre det... Jeg skal holde dere oppdatert =]

 

Flotte greier Geir.

Lenke til kommentar
For eksempel at de mener det er en brukerfeil som du skal betale for, fordi de fant en halv kopp lunken Friele kaffe i tastaturet, mens du mener at det er en fabrikasjonsfeil.

 

Med dell complete care kan jeg søle kaffe eller hva jeg vil og få reparasjonen dekket på min I8600.. så lenge den ikke blir ødelagt som følge av en terroraksjon så er visst det meste greit :)

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å få tak i salgsjefen neste gang jeg ringer, jeg skal se om jeg har muligheten til å gjøre det... Jeg skal holde dere oppdatert =]

Prøv:

Kundeservice - Bedrifter over 200 ansatte 67 11 75 75

Kundeservice - Privatpersoner & Bedrifter under 200 ansatte 23 16 22 98

 

Ring og be om å få snakke med en sjef for en av disse avdelingene. Særlig hvis du ringer førstnevnte, kan det være at du får snakke med noen som er litt vennligere...

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve å få tak i salgsjefen neste gang jeg ringer, jeg skal se om jeg har muligheten til å gjøre det... Jeg skal holde dere oppdatert =]

Hjelper ikke det heller, kan du jo prøve Dells markedsdirektør Hans Christian Seime på mobil, 976 79 292.

O-lala... hvor fikk du tak i det tlf nummeret? Takk for det uansett. =]

 

Jeg tenker jeg prøver å ringe dem imorgen ettersom deres kontortider er 7-16...

Lenke til kommentar
O-lala... hvor fikk du tak i det tlf nummeret? Takk for det uansett. =]

 

Jeg tenker jeg prøver å ringe dem imorgen ettersom deres kontortider er 7-16...

Hans Christian Seime er den personen som gjerne snakker med media, særlig når det er klagesaker etc. hos Dell. Å finne mobilnummeret hans, er trivielt når det ligger på Telefonkatalogen.no :o)

Lenke til kommentar

Bor du på det sentrale Østlandet kan du jo besøke de. Holder til på Lysaker Torg bak Xerox-bygget (andre siden av E18 i forhold til togstasjonen).

 

Men forbrukerrådet kan óg være en fin ting ja :)

 

Har (hatt) kjentfolk i resepsjonen der. Særlig hun ene har blitt forferda over hvor dårlig service Dell gir privatkunder, men treffer du på henne jeg tenker på sender hun deg sikkert til riktig person.

 

Lykke til og si i fra hvordan det går! :)

Lenke til kommentar
Bor du på det sentrale Østlandet kan du jo besøke de. Holder til på Lysaker Torg bak Xerox-bygget (andre siden av E18 i forhold til togstasjonen).

 

Men forbrukerrådet kan óg være en fin ting ja :)

 

Har (hatt) kjentfolk i resepsjonen der. Særlig hun ene har blitt forferda over hvor dårlig service Dell gir privatkunder, men treffer du på henne jeg tenker på sender hun deg sikkert til riktig person.

 

Lykke til og si i fra hvordan det går! :)

Jeg er for tiden på Jæren folkehøyskole så jeg har ikke muligheten til det, men faren min har jobb ca 5 minutter unna. Vi hadde tenkt at han skulle ta en tur innom og nekte å gå før de har gjort noe med saken. Men det blir etter at vi har gitt dem litt lengre tid for å svare og etter at jeg har ringt markedsdirektøren idag. =]

 

Hvis jeg ikke hadde tenkt på det fra før så hadde det vært et veldig godt råd/erfaring. Takk.

 

 

-edit-

 

Prøvde å ringe nummeret til markedsdirektøren, men jeg kom ikke igjennom... Får prøve igjen senere...

Endret av Supermikke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...